Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett en film ingen andre har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 08:51   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Arizona Dream har jeg ikke møtt noen andre som har sett. Men den gikk på kino så noen har nok sett den. Husker ikke så mye av den lenger, men den var litt bra på en veldig snål måte. I hvertfall den gangen.

Ellers så vil jeg få anbefale en film jeg synes var bra- passer godt nå i forbindelse med markering av berlinmurens fall
Das Leben der Anderen. Veldig god film.

Gammel 08-11-09, 11:46   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Solaris har jeg også sett, men bare den nye versjonen (2007?) og den har vel kanskje mange andre også sett.
Ellers har jeg nok sett en god del grøssere mange andre ikke har sett. Spesielt asiatiske.

Gammel 08-11-09, 11:52   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vacas?

Rar spansk film fra 1992.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:53   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

En film jeg liker veldig godt, og som jeg aldri har hørt om at noen andre har sett, er "Reach the Rock", fra 1998. Tror nok den kom rett på DVD.

(Kilde: youtube.com)

Jeg kan ikke engang sette fingeren på hvorfor jeg likte den så godt, men hele stemningen i filmen var nydelig.

Noen andre som har sett den, eller kjenner noen som har? Det føles rart å alltid henvise til den filmen hvis noen spør meg om filmer jeg liker veldig godt- og aldri få noe feedback fra noen...

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:06   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Dark Crystal mener jeg bestemt at jeg så på kino for mange, mange år siden.
Harold and Maude og Solaris står begge i hyllen her, men jeg har ikke somlet meg til å se dem enda.

Jeg har sett litt "smal" film, men ikke så mye av den helt ukjente typen. Noen jeg husker i farten som jeg har likt veldig godt er Zwartboek, Primer, Morvern Callar, Trust og Epidemic. (Bare de to siste på kino.)

Gammel 08-11-09, 13:13   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner ingen som ikke har sett Harold and Maude. Ålreit film, med spektakulært bra soundtrack.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:38   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Det er nok flere som har sett filmen for vi var ikke alene i kinosalen. Men, Brent av solen (russisk) er en fantastisk film som jeg tror ikke så mange har sett og som føyer seg inn blandt de beste filmene jeg har sett.

Helt enig, jeg tenkte også å nevne den.

Solaris og Himmelfall har jeg ikke sett, men fikk lyst nå. Det var ellers flere fine tips her allerede.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:50   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har sett Solaris, fra 1972.

Seff har mange sett sære sci-fi-filmer fra 70- tallet.

Men, Brent av solen (russisk) er en fantastisk film som jeg tror ikke så mange har sett og som føyer seg inn blandt de beste filmene jeg har sett.

Brent av solen var aldeles fantastisk. Den siste scenen der han sitter og gråter i bilen har bare brent ( ) seg fast.

A propos brent, så likte jeg veldig godt Brent av Frost

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jou Dou

Den er vel godt kjent, men har dere sett Rødt Korn? Den beste av Yimous filmer synes jeg.

Noen som har sett Welcome to the dollhouse?

Gammel 08-11-09, 13:55   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Noen som har sett Welcome to the dollhouse?

Ja, den har jeg sett.

Gammel 08-11-09, 14:20   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok flere som har sett filmen for vi var ikke alene i kinosalen. Men, Brent av solen (russisk) er en fantastisk film som jeg tror ikke så mange har sett og som føyer seg inn blandt de beste filmene jeg har sett.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Brent av solen var aldeles fantastisk. Den siste scenen der han sitter og gråter i bilen har bare brent ( ) seg fast.

Yndlingsfilmen min! Har dere sett Urga av samme regissør? Sær, men fantastisk.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:27   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, jeg visste ikke at han hadde flere gode. Nå vil jeg se, og så finner jeg den bare med russisk lyd og uten undertekst.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:50   #12
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, den tror jeg faktisk jeg har sett, men det er lenge siden så jeg er litt usikker. Handler den om en liten gutt og faren hans??

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:14   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Santa Sangre, en mexicansk/italiensk feelbad-film fra 1989: http://www.imdb.com/title/tt0098253/

Anbefales på det sterkeste for de som liker snodig undeholdning.

A young man is confined in a mental hospital. Through a flashback we see that he was traumatized as a child, when he and his family were circus performers: he saw his father cut off the arms of his mother, a religious fanatic and leader of the heretical church of Santa Sangre ("Holy Blood"), and then commit suicide. Back in the present, he escapes and rejoins his surviving and armless mother. Against his will, he "becomes her arms" and the two undertake a grisly campaign of murder and revenge.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:18   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Selvom dette er fp så tar jeg sjansen på å nevne Den Brysomme Mannen. Den var kjempebra.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:19   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvom dette er fp så tar jeg sjansen på å nevne Den Brysomme Mannen. Den var kjempebra.

Den har jeg sett, enda den er norsk og alt mulig. Jeg likte den også.

Gammel 08-11-09, 13:20   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes norsk film er ganske bra jeg. Orions belte forsjempel - kjempebra.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 16:26   #17
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes norsk film er ganske bra jeg. Orions belte forsjempel - kjempebra.

En av mine absolutte favoritter - er vi sære eller?

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:23   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det finnes flere gode norske filmer, altså, det er bare så sjelden jeg finner på å se noen av dem. Himmelfall likte jeg, og Monstertorsdag, og, hm, Fritt vilt var helt kurant. Salmer fra kjøkkenet var kjempefin. Gymnaslærer Pedersen likte jeg også. Men jevnt over ser vi stort sett utenlandsk film.

Gammel 08-11-09, 13:50   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk film blir jo bare bedre og bedre. Jeg elsket Max Manus, og Naboer er en av de råeste thrillerne jeg har sett.

Gammel 08-11-09, 13:24   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Himmelfall var kjempefin! Jeg elsker Kristoffer Joner kjenner jeg. Det meste av det han lager er veldig bra.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.