|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Guttungen og Jentungen"
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: "Guttungen og Jentungen"Jeg sier ikke gubben (så han kan ikke Sitron ta), men jeg sier "ungene" når jeg omtaler dem i flertall. På hvilken måte er det feil?
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sorry - gubben og guttunga kommer som ei pakke - enten tre eller ingen.
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Guttungen og Jentungen"Min far kalle meg jentungen når han snakker om meg til andre. Jeg synes at det er koselig jeg, at han fortsatt ser på meg som ungen sin. Dog har noen blitt overrasket over å møte jentungen som er over tretti år. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Originala
|
Sv: "Guttungen og Jentungen"Jeg registrerer det, fordi det er uvant for meg å bruke det. Ellers tenker jeg ikke stort over det. Jeg har hørt folk reagere på at det låter veldig negativt, men jeg tenker at det kommer helt an på hvordan og i hvilken sammenheng det sies. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Nei, men det er mulig han stikker av med den yppige naboen i stedet. Til pass for dem som kaller mannen sin gubbe.
|
|
|
#12 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Guttungen og Jentungen"Jeg syns ikke det er noe negativt med det, men kanskje litt upersonlig? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: "Guttungen og Jentungen"Jeg sier ikke jentunge eller guttunge, men i skriftlig form omtaler jeg M og F som ungene, ja. Muntlig sier jeg alltid navnene deres - eller i sjeldne tilfeller: jenta mi/gutten min.
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Guttungen og Jentungen"Å fy faen! Vi burde saksøke Jul i Blåfjellfolka! Tross alt har de både Jentungen og Guttungen! Tenk å spre slike forferdeligheter!
|
|
|
#18 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: "Guttungen og Jentungen"Ja, send gubbene til Sitron. Hun har dem som trofeer på veggen.
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Jeg låååver å mate dem!
|
|
|
#20 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: "Guttungen og Jentungen"Det henger sammen med dialekt tror jeg.
|
![]() |
|
|