Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Handler dere billigmerker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 11:23   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere billigmerke?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

40-50 egg i uka, Iset? Du skulle hatt noen høner i hagen, Iset.

Haha ja, men jeg tviler på at det hadde vært populært her i rekkehuset.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ofte er det billig å kjøpe egg direkte fra gård. Ikke økologisk akkurat, men man kan se an produsenten i alle fall. Da vi bodde i deres område handlet vi egg fra en gård, men jeg tror akkurat den gården har sluttet med eggproduksjon.

Vi kjøper mange brett om gangen med dagsferske egg og da er de garantert holdbare lenge.

Oj takk for tipset, skal sjekke det ut. Vi bor jo landlig til, er sikkert gårder her som selger egg.

Gammel 09-11-09, 11:25   #22
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Om det er ok produkter kjøper jeg, men prøver å handle økologisk av det som fins økologisk, og det har jo ikke billigmerkene så mye av. Dvs coop har endel billig økologisk. Egg fra gård er lurt ja.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:31   #23
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Landlord gulost er helt kurant. First price sin er ikke spiselig. Mais merker jeg ikke forskjell på så der kjøper jeg billigmerker.
Kyllingkjøttdeig fra first price er helt grei, kjøttdeigen er ikke noe ok.
Jeg er bevisst på å velge rimelige alternativer der de finnes hvor jeg ikke merker så mye forskjell. Men på brød for eksempel, så kjøper jeg konsekvent meget dyrt brød for der er forskjellen stor.

Samme her.
Det eneste jeg absolutt ikke kjøper fra First Price, er de pakkene med to tørkeruller til veggholder. De suger ikke noe som helst whatsoever, så der kjøper jeg originalen, eller den de har på ICA.
Ellers kjøper jeg det som er billigst, såfremt det smaker bra.
First Price yoghurt liker ungene mine godt, men jeg kjøper den ikke så ofte, for innbiller meg at det er en del mer sukker i den enn i Litago o.a? Jeg har ikke sjekket altså, får poengtere det. Jeg synes bare det smakte som om det var mer sukker i.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:35   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Handler dere billigmerker?

Egg ja, det kjøper jeg også billigmerker.
Og det meste av kjøtt fra Nordfjord er helt greit. Det går ned.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:37   #25
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Jeg handler kun på rema og kjøper mye nordfjord og landlord, syns det er helt greit og jeg sparer utrolig mye penger på det

Gammel 09-11-09, 11:40   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi kjøper omtrent ikke First Price-mat, siden vi synes den er jevnt over av mye dårligere kvalitet. Derimot kjøper jeg gjerne First Price-fryseposer, matpapir og andre husoldningsartikler, der det ikke spiller noen rolle med kvaliteten.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:40   #27
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Hermetikk, ulike innpakninger som brødposer, saft, fisk, kylling, ulike påleggstyper kjøper jeg gjerne som billigmerke.

Jeg har litt problemer med osten, kjøttet, brus, andre påleggstyper igjen feks, servelat, kaviar bla.. Det kjøper vi ikke som billigmerke.

Gammel 09-11-09, 11:49   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Stort sett ikke.
Coop har noen økologiske hermetiske tomater som er ok,kaffen deres er ok og jeg liker våtserviettene deres. Er heller ikke så kresen på brødposer etc. så da kjøper jeg som regel det de har. First Price har/hadde noen fantastiske nacho chips med ostesmak, de var veldig gode!

Ellers synes jeg kvaliteten på de varene jeg har smakt fra billigmerkene, stort sett er dårligere enn mange merkevarer, men synes som sagt at noen av produktene til coop kan være ok.

Gammel 09-11-09, 11:51   #29
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

(Det er mulig First Price potetskruene lages av Maarud eller Kim, men de smaker nå papp uansett, da.)

De gule posene med first price potetgull er mye bedre enn annet salt potetgull.
Potetskruer har jeg ikke sett

Gammel 09-11-09, 11:56   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper endel av Coops egne merker, det er der vi tar storhandel.

Plastposer, servietter osv. kjøper jeg gjerne i billigmerkene.

Har hatt et par uheldige erfaringer med økologiske egg som har vært dårlige, så nå kjøper vi bare Solegg. Hele familien liker dem best, og vi har vent oss til den fine gule plommen så andre egg virker veldig bleke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:12   #31
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøper billigmerker til at som ikke er spiseligt. Kjøper også billig kjøttdeig/karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, kyllingfileer (men der bruker vi kjøpe en del i Sverige). Pleier å kjøpe brettene med egg på Rema, de er ikke dyre, innbiller jeg meg hvertfall.

Men prøver jevnt over å handle på Rema eller coop, og i det siste har jo Coop hatt bra ukestilbud som vi har handlet mye av. Der får vi jo medlemskupp og vi bruker coopkortet når vi betaler.

Gammel 09-11-09, 12:39   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Egg kjøper jeg økologisk. Vi bruker ikke såååå mye egg.

Men jeg kjøper noe billigmerker av noen ting. Noe prøver jeg en gang, og ikke igjen, men andre ting kjøper jeg uten problem flere ganger. FirstPrice egg har jeg ikke sett engang, men jeg strekker meg etter den grønne kartongen uansett, så jeg har kanskje ikke lett så grundig...

(Også kjøper jeg mye billigmerker av noe heeeeelt annet, jeg elsker IKEA!)

Gammel 09-11-09, 12:50   #33
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper stort sett billigvarianten når jeg kan. Ofte er det så godt som samme produkt som den dyrere versjonen. Det er f.eks. ikke stor forskjell på kokt skinke fra Gilde og den fra First Price. Jeg ser heller ikke forskjellen på egg fra First Price og fra Prior. De ikke-økologiske eggene er vel stort sett av samme kvalitet?

Vi bruker mye penger på reiser og ferier her i huset (bl.a. pga at vi har familien vår utenlands). Det kommer derfor godt med å spare på det vi kan spare på, uten at det på noen måte går ut over livskvaliteten. Mine unger bryr seg iallefall ikke om det stor Synnøve Finden eller Landlord på gulosten.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:56   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det er f.eks. ikke stor forskjell på kokt skinke fra Gilde og den fra First Price.

Jo! Nå er jeg særdeles kresen på skinke, jeg får noia av sånne hvite fettgreier. I billigskinkene er det ofte mer av det, og skinken er fettete og merkelig å ta på, jeg klarer det bare ikke. Gilde sin virker "renere", men også der er det for mye hvitt til at jeg orker å spise det. Holder meg til hamburgerrygg, og helst da fra Nordfjord, for den er renere og tynnere.

Gammel 09-11-09, 13:01   #35
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må si meg helt enig med Iset. Jeg liker ikke First Price sin kokt skinke.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:07   #36
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi kjøper mye Euroshopper.
Hundematen deres er det eneste minstevoffen ikke kaster opp av.
Og kjøttdeigen er nydelig!
Brus kan også fint kjøpes billig, samt toaettpapir - og papirvaskeklutene til Euroshopper er mye mykere og bedre enn Libero sine!

Gammel 09-11-09, 13:25   #37
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøper gjerne billigpodukter, men er de vonde blir det lagt på minne og ikke kjøpt igjen. Jeg prøvde first price ferdiglagede karbonadekaker og de var rett å slett ikke spiselig.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:34   #38
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi driver også og tester ut hva som er OK.

Vi har en del ganger kjøpt ytrefilet til en hyggelig pris fra First Price. Det eneste er at det kanskje ikke bør kjøpes samme dagen, da den med fordel kan ligge litt lenger. Men helt OK. Er det en ytrefilet så er det en ytrefilet (ellers har jeg også sett at de ofte har tilbud på ytrefilet og entrecote fra en økologisk gård på Obs, gjerne noe som nærmer seg utløpsdatoen - og når det gjelder biff er jo det helt topp)

Tørkepapir - her er det i utgangspunktet Torky som gjelder. First Price sine duger ikke i det hele tatt. Men Serla Acrobat kjøpes i coop-butikker og får sånn akkurat godkjent. Greit å tørke opp med, men ikke helt optimalt til å tørke speil og vinduer med. Men halv pris i forhold til Torky.

Gammel 09-11-09, 13:42   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg pleier å kjøpe Kiwi sine God Helg-produkter, om det er noe jeg har lyst på. Laksefiletene er digg, svinefiletene også.

Gammel 09-11-09, 13:54   #40
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja, vi kjøper mye Euroshopper.
Hundematen deres er det eneste minstevoffen ikke kaster opp av.
Og kjøttdeigen er nydelig!
Brus kan også fint kjøpes billig, samt toaettpapir - og papirvaskeklutene til Euroshopper er mye mykere og bedre enn Libero sine!

Hilda oppdaga at de helt fint kan vaskes, minst en gang. De ble visst bare enda mykere.
Hurra for miljøsparing, jeg skal samle kluter i et nett ved stellebordet og førsøke å vaske dem.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.