Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør du aldri "dumme" ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gjør du aldri dumme ting?
Nei, det gjør jeg aldri! 6 3,24%
Å, det hender vel..... 72 38,92%
Støtt og stadig! 99 53,51%
Dust! 8 4,32%
Deltakere: 185. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 16:23   #21
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du aldri "dumme" ting?

Hva med sex uten prevensjon? Noen som har gjort det uten å ha prøverstatus?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:25   #22
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hva med sex uten prevensjon? Noen som har gjort det uten å ha prøverstatus?

Hæ? :titter bort på Lillemor:
Og jeg var faktisk ganske "flau" over akkurat det. Hvor teit kunne jeg være, liksom.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:26   #23
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

At jeg blir fyllesyk, dautrøtt og overvektig er ting jeg kan leve med.

Det høres så fryktelig kjedelig ut når du sier det slik. "Brisen, mett og lykkelig til langt på natt" høres mye bedre ut.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:40   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ofte valg mot bedre viten. Jeg har en selvdestruktiv personlighet og jeg stikker stadig kjepper i hjulene for meg selv.

Gammel 11-11-09, 16:46   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør mange sånne ting som jeg sikkert ikke burde, type at jeg kjører til togstasjonen enda det bare tar meg en liten halvtime å gå, jeg tromler litt mer enn nødvendig, jeg sitter ved pc'n når jeg burde rydde huset, og jeg drikekr sjokomelk og spiser sjokolde for å "trøste meg selv" etter svineinfluensavaksinen i dag, selv om guttungen bare har fått banan (og pupp, men det er jo til gjengjeld det beste han vet...)

Men, som så ofte før i disse INSPIRERTE/SPINOFF-trådene, så har jeg ikke lest den tråden som inspirerte, og vet ikke hvilken det er, derfor vet jeg ikke hekt hvilket nivå dette ligger på.

Jeg gjør f.eks ikke dumme ting som å kjøre i fylla (eller drikke, for den del...), ikke feste guttungen forsvarlig i bilen, eller sånne "alvorlige" dumme ting. Men, utfra svarenei tråden kan det se ut som om det er sånne "små, dumme ting" som det å putte håndklær i trommelen selv om de kan henge på loftet, og det faktum at je slo av vaskemaskina uten å henge opp klærene i sted (med andre ord, dumt, for da tørker de jo ikke...) man diskuterer nå. Og i så fall, jo da gjør jeg dumme ting, men jeg gjør ikke DUMME ting...

Gammel 11-11-09, 16:47   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør noen dumme ting, som å drikke meg snydens på rødvin med venninner og slikt, men jeg liker å gjøre sånne ting, og synes vel at det er verdt det også.

Jeg gjør sjeldent ting som har langvarige eller dårlige konsekvenser for meg selv, jeg er for glad i meg selv til det og er egentlig ganske flink til å passe på meg selv.

En annen ting er at jeg ikke gjør ting så lurt som jeg burde, spesielt økonomisk-relaterte ting. Jeg gidder for eksempel ikke å sjekke forsikringspremier hvert eneste år for å se om det er noen penger å tjene, jeg gidder ikke å shoppe etter den beste strømprisen eller prute på ting i butikker.

Nå har vi kjøpt nytt og dyrt hus og må passe på cash-flowen litt bedre, så jeg har bestemt meg for å bli flink på dette, men det er av ren nødvendighet.

Gammel 11-11-09, 16:59   #27
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Joda, jeg gjør dumme ting stadig vekk...

Gammel 11-11-09, 17:03   #28
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Muligens? Jeg har i hvert fall ikke vært overstadig beruset siden ungdomsskolen.

Ikke som du kan huske, altså. :skjønner:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:15   #29
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men, utfra svarenei tråden kan det se ut som om det er sånne "små, dumme ting" som det å putte håndklær i trommelen selv om de kan henge på loftet, og det faktum at je slo av vaskemaskina uten å henge opp klærene i sted (med andre ord, dumt, for da tørker de jo ikke...) man diskuterer nå. Og i så fall, jo da gjør jeg dumme ting, men jeg gjør ikke DUMME ting...

Eventuelt kan du se det slik at selv om konsekvensene ikke viser seg umiddelbart, så er det minst like farlig å gi blaffen i strømsparing og begrensing av CO2 utslipp (bil, fly og ved produksjon av alskens forbruksvarer) fordi det kan ramme hele kloden, ikke bare oss selv og noen få andre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:23   #30
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Eventuelt kan du se det slik at selv om konsekvensene ikke viser seg umiddelbart, så er det minst like farlig å gi blaffen i strømsparing og begrensing av CO2 utslipp (bil, fly og ved produksjon av alskens forbruksvarer) fordi det kan ramme hele kloden, ikke bare oss selv og noen få andre.

Joda, jeg ser den. Men vi er egentlig ganske flinke å spare miljøet altså, vi triller (går, men triller barnevogn) gjerne på butikken, vi flyr lite, vi bruker tøybleier som vi tørker på snora (men håndklær går ofte i trommel av plasshensyn, vi har ikke eget vaskerom da) og resirkulerer i massevis. Vi er nok over gjennomsnittet miljøvennlige, men en og annen dum ting gjør vi nok likevel.

Men, "problemstillingen" i forhold til at jeg ikke vet hva dette er en spinoff fra, er at jeg likevel ikke føler at jeg vet "hva slags" dumskap det er snakk om. For jeg mener det ulike "typer" dumskap, det å tørketromle håndklær, det å kjøre med uforsvarlig sikret barn, det å ta en drink for mye, og det å sitte på pc'n når man burde legge sammen klær fra snora...
Dog anser jeg det som vesentlig dummere om jeg kjører til togstasjonen med guttungen uforsvarlig festa, enn at jeg bare kjører ned... (Og tross alt, de aller fleste rundt meg i alle fall, ville ikke engang vurdert å gå ned, og ville vel heller gjerne faktisk kjørt hele veien, jeg reiser i det minste med toget der jeg kan...) Selvsagt er co2-begrensning og strømsparing lurt, på veldig mange plan, men å synde LITT, selv om man egentlig er flink, er jo ikke av de aller mest utilgivelige synder som finnes?

Gammel 11-11-09, 17:27   #31
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:28   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er det kun jeg som har selvfølelsen på plass i hele denne sjappa og tør å svare nei?

Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:29   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det verste er at jeg mener det.
Det er faktisk ikke så skrekkelig vanlig for meg å gjøre dumme ting. Jeg tar godt vare på meg selv og gjør basically så godt jeg kan. Jeg er snill mot folk og en lojal venn. Også hjelper det sikkert at jeg mener at rødvin er bra og at internett er fint?

Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:30   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne spinoff-tråden blir litt teit. Grunnen til spinnoffen er å forsvare tomgangskjøring på utsiden av barnehager med baby sittende i bilen mens man leverer.

Jeg er forferdelig uenig med HI i den tråden som er grunnen til spinoffen.

Av de tingene jeg gjør så er det aller meste dumt bare for meg selv (unntaket er vel at vi drar på ferie med fly flere ganger i året). Jeg strekker meg faktisk veldig langt for å tilpasse meg regler som finnes; regelrytter er et ord som har blitt brukt om meg mer enn en gang.

Gammel 11-11-09, 17:32   #35
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg krysset feil. Jeg sa støtt og stadig, men så leste jeg første innlegg. Jeg gjør sjelden dumme ting med overlegg. Jeg gjør stadig dumme ting, men som oftest ubetenksomt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:44   #36
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort mange dumme ting opp gjennom årene og har lært av mine feil.

Jeg gjør ikke dumme ting med vilje. Men det skjer jo at jeg gjør noe litt vel impulsivt. Og at enkelte ting kan bli dumt. Og noen ganger kan jo ting jeg gjør virke dumt for andre, selv om ikke jeg synes det er dumt.

Ting jeg gjør som jeg vet andre sikkert synes er skrekkelig dumt er bl.a:

Jeg lader mobilen om natta.
Jeg tørker klær og vasker klær om natta.
Jeg går fra vaskemaskin og oppvaskmaskin når jeg går ut, enten ved korte eller lengre turer.
Jeg spiser altfor mye godteri og jeg drikker altfor mye brus.
Jeg støvsuger de stasjonære pcene i hus med vanlig støvsuger.
Jeg lot min nå 4 år gamle datter sitte "rett vei" fra 3 årsalder, grunnet ekstrem bilsyke.
Jeg trener litt for lite for tiden.
Jeg tar ikke med meg barna inn på bensinstasjonen når jeg skal betale diesel. Da sitter de alene i bilen og venter.
Barna får av og til lov til å spise nugatti eller sjokade på skiven, midt i uka.
Det skjer at barna får saft også, ikke bare vann.
Jeg kjøper svært få lettprodukter.
Bruker bilen for ofte.

Ja, så på en måte så gjør jeg dumme ting med vilje.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.

Sist redigert av Crimina : 11-11-09 kl 17:59.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:53   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh Lord ... Jeg tenker at innimellom består hele meg av dårlige valg. Men det går stort sett bare utover meg selv da.

Gammel 11-11-09, 17:54   #38
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jadda. Støtt og stadig.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:55   #39
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gjør vel støtt og stadig dumme ting.

Gammel 11-11-09, 17:56   #40
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støtt og stadig - og selvfølgelig også med vilje.

Men det finnes selvfølgelig også mange "dumme ting" jeg aldri gjør - som ikke å sikre barna i bil og sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.