|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Textrovert
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteEr dette noe dere bare "gjør", altså? Sånn "nei, i kveld tror jeg jaggu at jeg skal vaske stekeovnen"?
![]() |
#22 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteJeg gjør det en gang i mnd. Første gang jeg gjorde det ble jeg overrasket over hvor ren og pen stekeovnen ble. Den ble som ny rett og slett.
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte
I den grad jeg gjør det i det hele tatt, så er det noe jeg "bare gjør" - det er ikke noe som kommer av seg selv eller noe jeg har en fast rutine på eller noe sånt, i alle fall. (Jeg har vel vasket stekeovnen ordentlig omtrent én gang siden vi kjøpte leiligheten - med stekeovn i - for tolv år siden.
![]() |
#25 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteHeller en kveld enn å måtte sette av en uke som du driver på med nå, Divine.
![]() |
#27 |
Dig for victory!
|
Definitivt ikke. Vi har bodd her vi bor i snart tre år, og jeg har vasket komfyren innvendig to ganger - begge gangene mens mannen har vært på langvarig jobbreise og jeg har vært ensom og ikke fått sove. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteJeg legger filteret til vifta i varmt zalovann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
er her
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteMan tar det etter skippertaksmetoden og nei, det er fikset på en kveld. Jeg gjør det alltid (ehm ja om de to gangene jeg har gjordt det) etter ungene er i seng så jeg slipper problem med ovnrens-sprayen. Bruker heller ikke maske, men holder pusten når jeg sprayer.
![]() |
#30 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteSånn vasking som innebærer bruk av Mr Muscle - er det best å sette bort det til noen andre når man er gravid ...? (Si ja, pretty please? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
© All rights reserved
|
En times tid holder.
Jeg vasker/tørker over stekeovnen som en naturlig del av oppryddingen etter matlaging og måltid: skylle av og sette i oppvaskemaskinen, vaske det som må vaskes for hånd, tørke over bord, benker og ovn, rydde eventuelle matresten inn i kjøleskapet osv. Jeg bruker max to minutter på steikeovntørking og det har jeg både tid og oversludd til. Alt tar lenger tid og blir et ork om det får hope seg opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Textrovert
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteDet er vel heller det at tanken på daglig regelmessig stekeovnstørking ikke har falt meg inn.
![]() |
#35 |
Mother of Dragons
|
Sånn er jeg også, jeg gjør mye husarbeid uten å tenke over det liksom. De kveldene jeg rydder kjøkkenet (ikke legger barnet, folk må ikke tro at kjøkkenet ikke blir ryddet hver dag altså.
![]() |
#36 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifte007
![]() |
#37 |
Textrovert
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteKjøkkenet blir ryddet hver kveld, men jeg synes det er mer enn nok, liksom. Å begynne å gjøre ekstrating faller meg ikke naturlig. Jeg er det fødte skippertaksmenneske.
![]() |
#38 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteJeg ville bare tilføye at salmiakkvann tar mye fett. Jeg lager noen ganger salmiakkvann i den hensikt å få bort fett og flekker som kommer til tross for et visst daglig rengjøringsregime. Det går veldig lett å vaske oppå toppen av kjøkkenskap, inne i krydderhylla, bryterne på stekeovnen. Og så har jeg en sånn beskyttelseskant rundt koketoppen for at ikke gryter skal dras ned og små fingre skal ta på platene, og rundt den har det er lei tendens til å bygge seg opp med de snodigste flekker og fettrender.
![]() |
#39 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteJeg er ingen vaskeekspert, så jeg trenger tips på hvordan jeg kan rengjøre følgende enklest (og best) mulig:
![]() |
#40 |
Textrovert
|
![]() Sv: Rengjøring av stekeovn og kjøkkenvifteNin: Komfyren har keramikktopp, stekeovnen er matt inni og viften er kobberfarget.
![]() |
|
|