Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Gabriellas sång ...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 11:55   #21
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gabriellas sång...

En vakker og vond sang for meg. Sist jeg hørte den ble den sunget i begravelse for ei jeg kjente som tok livet sitt etter 15 års terrormareritt av et ekteskap.

Gammel 14-11-09, 11:58   #22
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gabriellas sång ...

Den er helt nydelig. Ei venninne av meg er danser og danset til denne i en forestilling - kombinasjonen var utrolig vakker.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:01   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som ikke har hørt den må iallefall få sett "Så som i himmelen"

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:28   #24
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er en av mine absolutte favorittsanger. Jeg syns Nora sang den utrolig vakkert i Norske Talenter. Budskapet i sangen er sterkt og jeg får alltid gåsehud når jeg hører den.

Gammel 14-11-09, 12:31   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Er den veldig trist? Sånn grin-deg-ihjel? Noe med barn?

Gammel 14-11-09, 12:31   #26
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig sang.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:36   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er den veldig trist? Sånn grin-deg-ihjel? Noe med barn?

Nei det er ikke noe med barn. Mer om menneskeskjebner, som egentlig ikke er spesielt unike. Men filmen er bare veldig bra laget, så det blir bra for det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:50   #28
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nydeleg låt.
Flott tekst.
Fin film - og i konteksten i filmen og kven som syng sangen der er det ein veldig sterk og rørande tekst som får fram tårene hjå meg - kvar gong. (Ja, eg har sett filmen fleire gonger)

Gammel 14-11-09, 12:51   #29
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Molly Sandén synger den nydelig

(Kilde: youtube.com)

Gammel 14-11-09, 12:54   #30
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sett filmen så mange ganger at jeg nesten skjemmes. Det er en av de fineste og tristeste filmene jeg vet om. Og sangen - sangen er perfekt og nydelig. Spesielt i filmen.

Opprinnelig lagt inn av Susse

En vakker og vond sang for meg. Sist jeg hørte den ble den sunget i begravelse for ei jeg kjente som tok livet sitt etter 15 års terrormareritt av et ekteskap.

Vet du, om jeg hadde vært i din setting der, så tror jeg at jeg hadde knekt sammen. Jeg får tårer i øynene bare av å tenke på at den sangen hadde blitt spilt i en sånn begravelse. Dette skal ikke være en begravelses-sang. Da er det for sent. Man skal spille den høyt når man trenger et dytt. En venninne av meg brukte denne som mentorsang for å bryte ut av et dødt ekteskap. Den skal være en håp-sang.

Gammel 14-11-09, 13:28   #31
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

En vakker sang og en vakker film.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 13:33   #32
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Denne filmen er et must. En av mine favorittfilmer.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 13:34   #33
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vet du, om jeg hadde vært i din setting der, så tror jeg at jeg hadde knekt sammen. Jeg får tårer i øynene bare av å tenke på at den sangen hadde blitt spilt i en sånn begravelse. Dette skal ikke være en begravelses-sang. Da er det for sent. Man skal spille den høyt når man trenger et dytt. En venninne av meg brukte denne som mentorsang for å bryte ut av et dødt ekteskap. Den skal være en håp-sang.

.

Enig med deg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 00:20   #34
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg akkurat sett filmen ferdig. Jeg er vanligvis en skikkelig sippe, men denne hentet ikke frem tårene. Den var både trist og glad og varm på en gang. Absolutt verdt å se!

Gammel 15-11-09, 00:21   #35
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Nå har jeg akkurat sett filmen ferdig. Jeg er vanligvis en skikkelig sippe, men denne hentet ikke frem tårene. Den var både trist og glad og varm på en gang. Absolutt verdt å se!

Gråt du ikke engang litt når hun sang? Eller på slutten? Jeg har sett filmen så mange ganger at jeg begynner jaggu å sippe før hun begynner å synge.

Gammel 15-11-09, 00:23   #36
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei...

Gammel 15-11-09, 00:24   #37
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Gråt du ikke engang litt når hun sang? Eller på slutten? Jeg har sett filmen så mange ganger at jeg begynner jaggu å sippe før hun begynner å synge.

Da hun sang heiet jeg bare på henne, siden han dusten av en mann hun hadde sto og hørte på.

Gammel 15-11-09, 00:32   #38
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Teksten:

Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 00:34   #39
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at noen syntes denne sangen passer i en begravelse.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 00:52   #40
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg skjønner ikke at noen syntes denne sangen passer i en begravelse.

Etter å ha lest gjennom teksten, så kan jeg enda mer skjønne det, i tilfeller hvor det livet som er borte, ikke har hatt det så greit, og hvor døden var et eget valg...

Jeg vet ikke sikkert at det var tilfelle ved min venninnes bortgang, men det ligger i kortene, og denne sangen bygger nok opp under akkurat det.

Hun hadde det tøft, og jeg håper så inderlig at hun har funnet fred og lykke der hun er nå.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.