|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Redd det blir MANGE.
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mange. Sikert 15 hver. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mange, rundt 30 vil jeg tro. Mange venner, flere sett besteforeldre + familie som bor langt unna og kjøper flere små istedenfor en stor gjør at poden får mange. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?
Eh...nei. Mer nyaktig opptelling viser minst 20 pakker. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Vi har stor familie
|
|
|
#7 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Hadde alle holdt seg til en gave hadde det blitt ca 10 gaver, men svigermor kjøper en skikkelig gave + 6-8 gaver med ræl utenom. Det gjør at vi ender på ca 20 gaver.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Rundt 8-10 pakker tenker jeg. De får kun fra nærmeste familie og venner. De har to besteforeldre, og 4 tanter/onkler og fra oss en pakke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Ungene har fått litt mange gaver de siste åra. Men siste året har vi mistet tre familiemedlemmer, så det blir vel færre i år.
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Ca. 15. Jeg synes de får veldig mye, og skulle kanskje ønske svigermor ikke kjøpte gaver fra hunden sin og sånt... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?
Ungene våre får fra pusen, hundene, nissen osv. Veldig koselig, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?20+
|
|
|
#13 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mellom 20 og 30 hver vil jeg anslå. Stor familie på begge sider, så da blir det bare sånn. Da min mormor levde var tallet høyere. Hun elsket rett og slett å gi gaver, så da ble det mer enn en til oldebarna. Det blir uansett noen pakker å pakke opp når de er 4 søskenbarn sammen på julaften + 7 voksne og en ungdom, men vi koser oss med det og stresser ikke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Storesøster får dobbelt så mange som lillesøster.
|
|
|
#15 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Rundt 15 hver, tenker jeg. Selv om mine foreldre gir ungene forsikring gjennom hele året og bokklubbmedlemsskap, så greier ikke min mor å holde seg fra å kjøpe noe til julaften likevel - eller bursdager. I tillegg til at det vanker minst en nissegave fra den kanten. Svigers kjøper gjerne felles gave fra seg - og en gave fra hver. Også fra hunden, da. Sikkert en nissegave derfra også
|
|
|
#16 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Veldig mange, vi er en stor familie. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Det bli ikke så mange gaver på LilleVenn, da både LøveMannen og jeg har liten familie. I tillegg er de ikke så ivrige på gaver i hans familie |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Mange. Min del av familien er veldig generøse i juletiden. Mannens familie har det med å komme med små ting uten anledning, men ikke så mye til jul. Man har ulike tradisjoner, det er tydelig.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?4 sett besteforeldre og 5 onkler/tanter (med samboere de fleste) gjør sitt til at det blir veldig mange presanger.
|
|
|
|
#20 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?Jeg antar at bølla vår vil få en ca 15-17 pakker eller så. Nå er jo dette bare hennes 2. jul, sist var hun bare noen få uker, men regnet ut i fra hvor mange vi og x er i familien så vil jeg tro det kommer seg på noe slikt. Få som gir penger, det er vel bare ei oldemor og en oldefar, resten kjøper nok gaver. Her er det også 4 sett besteforeldre, 8 tanter/onkler og de flere oldeforeldre i live så dermed blir det da litt. |
|
|
|
![]() |
|
|