Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 16:14   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange gaver til barna ligger det under treet?

Redd det blir MANGE.

Ikke at noen kjøper mange, men rett og slett, han har tre sett besteforeldre (svigers er skilt) og 3 voksne tanter/onkler, pluss to små, og et par oldeforeldre. Også er det litt slik i familien min, og delvis mannens, at enkelte av våre tanter og onkler gir gave til guttungen. (og når jeg tenker meg om, JO, svigermor gir ham flere gaver også... de andre evner stort sett å eventuelt pakke flere ting i en gave) Dertil får han også gave av... min manns "stemors" foreldre... (altså, svigerfar er etablert på nytt, med en kvinne på vår alder (derav hermetegnene, min mann vil aldri anse henne som noen stemor) Hun har jo foreldre, som altså gir en liten gave til vår sønn)

Det blir nok litt for mange gaver, ja... Ettersom knerten dertil er eneste barnebarn på begge sider... hjelper ikke helt det nei...

Men for all del, jeg/mannen får nok fort minst 15 gaver vi også, sånn er det bare. Store familier...

Gammel 15-11-09, 16:15   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange. Sikert 15 hver.
Det går heldigvis nedover etter hvert som de blir eldre. I fjor fikk storebror bare 1 gave fra hvert besteforeldresett, mens lillesøster fikk 4 av hver. (Men samme sum.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 16:20   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mange, rundt 30 vil jeg tro. Mange venner, flere sett besteforeldre + familie som bor langt unna og kjøper flere små istedenfor en stor gjør at poden får mange.
Han blir glad uansett hva han får heldigvis til tross for mange og til dels store pakker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:00   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Mange. Sikert 15 hver.
Det går heldigvis nedover etter hvert som de blir eldre. I fjor fikk storebror bare 1 gave fra hvert besteforeldresett, mens lillesøster fikk 4 av hver. (Men samme sum.)

Eh...nei. Mer nyaktig opptelling viser minst 20 pakker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:24   #5
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Rundt 15 hver tenker jeg. Ingen bruker å gi dem mer enn en gave hver.

Gammel 15-11-09, 16:18   #6
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Vi har stor familie
Vi har gavmilde besteforeldre
Vi har flere "materialistiske" givere

Ergo - det blir mange gaver.

Det er både kjekt og dumt på samme tid. Ungene våre er 2 og 4 og vi har allerede ryddet bort leker i flere omganger for å få plass til nytt.

Vi var veldig delaktige i lekekjøping den første tiden, men har innsett at det blir for mye. Ungene våre utvikler ikke takknemlighet, de utvikler "bortskjemthet". Vi prøver å tenke at det skal være nyttig, ta liten plass, aktiviteter etc når vi kjøper gaver fra oss selv. En og annen bil, hårstrikker etc blir det innimellom når noe skal premieres, men ikke mer enn det.

Gammel 15-11-09, 16:50   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hadde alle holdt seg til en gave hadde det blitt ca 10 gaver, men svigermor kjøper en skikkelig gave + 6-8 gaver med ræl utenom. Det gjør at vi ender på ca 20 gaver.

Gammel 15-11-09, 16:56   #8
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Rundt 8-10 pakker tenker jeg. De får kun fra nærmeste familie og venner. De har to besteforeldre, og 4 tanter/onkler og fra oss en pakke.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:34   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene har fått litt mange gaver de siste åra. Men siste året har vi mistet tre familiemedlemmer, så det blir vel færre i år. Ikke at færre gaver er hovedproblemet, altså, bare at det er litt brå endring!

Gammel 15-11-09, 17:39   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca. 15. Jeg synes de får veldig mye, og skulle kanskje ønske svigermor ikke kjøpte gaver fra hunden sin og sånt...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:13   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ca. 15. Jeg synes de får veldig mye, og skulle kanskje ønske svigermor ikke kjøpte gaver fra hunden sin og sånt...

Ungene våre får fra pusen, hundene, nissen osv. Veldig koselig, synes jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:16   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

20+

Synes det er morsomt med mange gaver.

Gammel 15-11-09, 17:38   #13
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mellom 20 og 30 hver vil jeg anslå. Stor familie på begge sider, så da blir det bare sånn. Da min mormor levde var tallet høyere. Hun elsket rett og slett å gi gaver, så da ble det mer enn en til oldebarna. Det blir uansett noen pakker å pakke opp når de er 4 søskenbarn sammen på julaften + 7 voksne og en ungdom, men vi koser oss med det og stresser ikke.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:49   #14
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Storesøster får dobbelt så mange som lillesøster.
Dette fordi storesøster har venner hun bytter med, samt at hun er bonusbarn i to familier og får fra alle kanter. Både farfamilie, morfamilie, stemorfamilie og stefarfamilie. Mange store flotte gaver blir det også. Tipper hun har over 30 gaver. Tallet 36 falt rett inn når jeg tenkte på dette her. Mulig det er resultat av en opptelling.
Lillesøster får fra mor og far familie. Far familien kan ikke dette med gaver og er lite flinke der. De handler dagen før, og gavene er lite gjennomtenkte.

Så når man ser på gavehaugene er det noen markante forskjeller ute å går :-(

Prøver å komensere med å dele opp hennes pakker, mens storesøster får alt sitt i en pakke. Også tipser jeg familie om at _hvis_ de kjøper flere ting, f eks en leke og et klesplagg, så kan de godt dele opp til minsta og ikke til størsta.

Det er kansje teit, men min lille rakkerfrøken har allerede skjønt dette med urettferdighet og vil bare ha likens som storesøster... :-/ F eks fikk de bygave av oss sist vi var i byen, og da fikk lillesøster puslespill, mens storesøs fikk en hobbbypakke og en prompepute. Den prompeputa hadde jeg aldri drømta t det skulle bli så stort baluba ut av. HUn var såre fornærmet over å ikke ha fått prompepute hun også :uff:

Gammel 15-11-09, 18:52   #15
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Rundt 15 hver, tenker jeg. Selv om mine foreldre gir ungene forsikring gjennom hele året og bokklubbmedlemsskap, så greier ikke min mor å holde seg fra å kjøpe noe til julaften likevel - eller bursdager. I tillegg til at det vanker minst en nissegave fra den kanten. Svigers kjøper gjerne felles gave fra seg - og en gave fra hver. Også fra hunden, da. Sikkert en nissegave derfra også

Jeg synes det er hyggelig med gaver, altså, og det synes ungene også Har gitt opp å legge føringa (fx ved å ønske helst klær), for den jula jeg gjorde det var den sørgeligste jula jeg har opplevd på Maia sine vegne; to leker og resten myke pakker. Hun var null interessert. Ønskelister gir jeg gjerne ut, da, både til jul og bursdager.

Gammel 15-11-09, 18:53   #16
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Veldig mange, vi er en stor familie.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:42   #17
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det bli ikke så mange gaver på LilleVenn, da både LøveMannen og jeg har liten familie. I tillegg er de ikke så ivrige på gaver i hans familie Vi kompenserer, så hun får mange gaver av oss (fra hunden og nissen )

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:51   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mange. Min del av familien er veldig generøse i juletiden. Mannens familie har det med å komme med små ting uten anledning, men ikke så mye til jul. Man har ulike tradisjoner, det er tydelig.
I fjor åpnet ikke barna alle pakkene på julaften. DET er et lite tankekors.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:56   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

4 sett besteforeldre og 5 onkler/tanter (med samboere de fleste) gjør sitt til at det blir veldig mange presanger.

Gammel 15-11-09, 20:22   #20
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg antar at bølla vår vil få en ca 15-17 pakker eller så. Nå er jo dette bare hennes 2. jul, sist var hun bare noen få uker, men regnet ut i fra hvor mange vi og x er i familien så vil jeg tro det kommer seg på noe slikt. Få som gir penger, det er vel bare ei oldemor og en oldefar, resten kjøper nok gaver. Her er det også 4 sett besteforeldre, 8 tanter/onkler og de flere oldeforeldre i live så dermed blir det da litt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.