|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)Det er jo faktisk 10-20 % av dem som tar vaskine, som ikke får noen effekt av vaksinen i det hele tatt. Så ikke alle vaksinerte slipper unna SI.
|
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)
Ingen av mine SI-barn hadde 40 i feber. Det høyeste jeg målte var 39,6 på minsten. De andre lå på 38-39. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Nei altså, hvis man vet at feberen har en annen årsak, så er man ikke hjemme i syv dager. Blobben fikk feber halvannet døgn etter at hun fikk vaksinen, hadde feber i en halv dag (lørdag) og var i toppform igjen på søndag. Hun gikk i barnehagen på mandag som vanlig, for jeg følte meg helt sikker på at det var en vaksinereaksjon og ikke influensa hun hadde. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Der er jeg helt enig. Vår snuppe fikk også feber i en dag etter vaksinajsonen og da holdt vi henne ikke hjemme i 7 dager. Men hva med det jeg spør om under?
Da kan det i så fall bli veldig mange sykedager i år på de som ikke har fått SI påvist. Mine får i hvert fall mange feberrunder hver vinter ... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)Selvsagt finnes det unntak, Dora.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nøyaktig samme sykomsforløpet hadde lillegutt. Han fikk påvist svineinfluensa ved blodprøve. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)Jeg må i grunn si jeg er glad for at vi har fått det påvist. Så slipper vi lure og eventuelt bli uglesett om en av barna får feber resten av vinteren. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
L.F.C. supporter
|
Det forstår jeg godt.
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)Dora: Jeg har tenkt på det samme og krysser egentlig fingrene for at ungene blir skikkelig syke hvis de først blir syke nå, slik at det ikke er noe tvil. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)vi var forsåvidt "heldige" der, jeg kan ikke huske sist han hadde feber. Han var skikkelig slått ut, klokken 18 var han oppe og frisk, et kvarter senere ville han sovne stående. Klaget over vondt i hodet, det har jeg aldri før hørt han har sagt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Tror de tester svært få dessverre, så det er nok ikke så mye å angre på. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)Når mellomste var syk, tilsa alle syptomer at hun hadde SI, noe de sa seg enig i via tlf fra legekontoret. Men de anså det ikke for nødvendig å teste, selm om hun er i risikogruppen og ikke hadde fått vaksinen ennå. De tester svært få for tiden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)Jeg har ett eller annet, og jeg ringte legen i går. Der mente de at jeg skulle holde meg hjemme en dag ekstra i forhold til hva jeg normalt skulle gjort. Bortsett fra en skikkelig stygg hoste og litt vondt i kroppen er jeg fin i dag. Jeg blir hjemme i morgen, men er usikker på om jeg skal dra på jobb i morgen. Jeg tror vel egentlig at det er svinet, jeg har aldri hatt influensa og får aldri feber med mindre jeg føder. Veldig lite biter på meg. Jeg har i så fall fått en lettvariant av SI. Men jeg er vedlig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg jobber på en skole og har jo ikke lyst til å smitte de. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan i alle dager skal vi vite hva vi har? (sykdom)Jeg er i samme situasjon og er også usikker hvor lenge jeg skal holde hjemme.
|
![]() |
|
|