Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg trenger hjelp til å bestemme meg (oss) for julegave til ungene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 15:09   #21
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å bestemme meg (oss) for julegave til ungene

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hvordan virker det når man legger det inn på USB? Det blir mer som en mp3 spiller da? Hvordan velger barnet hva det skal høre på da?

Innser at jeg absolutt burde sette meg mer inn i sånne tekniske ting.

De blar seg frem, du trenger jo ikke legge inn så mye at det er vanskelig å finne frem. Barna klarer som regel sånne ting mye lettere enn vi tror.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:27   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har ikke villet kjøpt en såpass dyr gave som jeg synes Ipod Nano er til en liten tulle på 3-4 år. hva med sånn cd-spiller med mikrofon koblet til? Det synes iallefall de aller fleste unger er stas

Gammel 18-11-09, 16:36   #23
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

jeg har ikke villet kjøpt en såpass dyr gave som jeg synes Ipod Nano er til en liten tulle på 3-4 år. hva med sånn cd-spiller med mikrofon koblet til? Det synes iallefall de aller fleste unger er stas

Jeg er i grunnen enig med deg, det er mannen min som ikke er enig i det.
Ca-spiller med mikrofon må være helt ypperlig til snuppa på 3 som elsker å synge.
Jeg bør kanskje ønske meg et kurs i å brenne cd'er? For jeg regner med at det vil bli forbruksvare.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:03   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis ingen av dem har cd-spiller, har du faktisk mulighet til å kjøpe det til alle tre. Hver sin cd-spiller med passende lydbok/musikk.

Alternativt cd-spiller til de to minste og ds til eldstemann. Det er ikke så mange 7-åringer som ikke har ds, og de har mye glede av dem, det er faktisk ganske sosialt når de linker til hverandre, spiller sammen og skriver meldinger. At cd'er går istykker er ikke noe problem hvis man bare passer på å brenne cdene og beholde originalene selv. Man kan låne lydbøker på biblioteket også, det er populært hos oss.

Gammel 18-11-09, 21:53   #25
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Katta: Jeg heller faktisk mer og mer til den løsningen du beskriver her.

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus, og dermed har ungene fått hvert sitt rom. Kanskje lettere å holde orden i cder nå når de slipper å krangle om hva de skal høre på.
Altså enten cd-spiller til alle tre, og hver sin lydbok og musikk-cd, eller ds til eldstemann og cd-spiller til de andre to.

Mellomste har bursdag 14 dager etter julaften også, så det spørs om ikke han ender opp med både Ds og cd-spiller til slutt.

Cd-spiller med mikrofon til må være midt i blinken til vår sangglade datter.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 00:44   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for flere gode innspill her!

Vi har en PS2, som de spiller endel på, så jeg tror ikke vi trenger flere av den typen. Selv om hu mor godt kunne tenke seg Wii Fit da.

Brukt pc, evt spleise på en, sammen med besteforeldre var kanskje ingen dum ide.

Jeg ser at cdspiller kanskje ikke er så dumt likevel. Jeg føler meg veldig sikker på at det er noe de kunne ha glede av iallefall. Eldste likte godt å lytte til en lydbok da han skulle legge seg, da han var mindre.

Men _hvis_ vi skulle lande på spillkonsoller til de eldste, hva ville dere valgt av DS eller iPod Touch? Det er vel ikke store prisforskjellen på de?
DS får man jo de kjente spillene til , som lego starwars, cars, hello Kitty osv, mens iPod Touch kan man legge inn filmer og musikk på i tillegg. Noen som vet om man får tilsvarende spill til iPod Touch, som til DS?

OG finnes det spill til Gameboy Advance SP å få tak i lenger? Ingen av de nye spillene kommer i denne versjonen lenger vel?

Gameboy-spill får du ikke kjøpt lenger, annet enn brukt.

Ok, men hvis vi går for DS da, holder det med DS lite, eller bør vi like gjerne gå for DSI med det samme?

Det er så vanskelig med alle valgmulighetene syns jeg.

Jeg ser at DS (lite) kan spille gameboy advance spill, men kan DSI også det?

DSi tar ikke gameboyspillene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.