Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frustrasjon: å gå på bussen før alle har gått av

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 11:35   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frustrasjon: å gå på bussen før alle har gått av

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det verste er de som føler de MÅ hjelpe til, men som egentlig ikke vil. Sånne som deiser vogna i bakken i stedet for å sette den pent ned og sånt. Da synes jeg det er bedre at de sier at de ikke vil hjelpe til.

Apropos voksen-trass!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:37   #22
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp, unge gutter hjelper! Men jeg har aldri opplevd å bli oversett når jeg ber om hjelp, og det er jo ikke noe vaskelig å rope: Unnskyld, kan noen hjelpe meg med barnevogna?

Det har jeg. Folka som satt i setene rundt inngangen så bare bort da jeg spurte, så etterhvert kom bussjåføren.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:44   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det har jeg. Folka som satt i setene rundt inngangen så bare bort da jeg spurte, så etterhvert kom bussjåføren.

Det har jeg aldri opplevd, så utrolig kjipt. Dustemennesker.

Det er for øvrig ikke bare et norsk fenomen å være så frekk. Jeg sto gravid på en trikk i New Olreans som var stappa full med tykke amerikanske turister, og alle så demonstrativt en annen vei. Den eneste som spurte om jeg ville sitte var en minst 100 år gammel gatesanger, og han hadde jeg virkelig ikke hjerte til å ta plassen fra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:44   #24
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg annonserer på utvendige høyttalere at folk må slippe av dem som skal av før de trenger seg på, men det er jo alltids noen som har møkk i øra.

I tillegg er det veldig spennende å se hvem som skjønner at på en gjennomsnittlig hvit t-bane er det atten dører å bruke. Atten. Stort sett er det fem dører der det er virkelig trengsel, og tretten som står mer eller mindre ubrukt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 12:34   #25
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

I tillegg er det veldig spennende å se hvem som skjønner at på en gjennomsnittlig hvit t-bane er det atten dører å bruke. Atten. Stort sett er det fem dører der det er virkelig trengsel, og tretten som står mer eller mindre ubrukt.

Men man må jo forstå at man må på akkurat den vognen, for da slipper man å gå så langt mellom banen og utgangennår man skal gå av. :har perfeksjonert hvilken vogn jeg må gå på og av strekningen oslo s - tøyen:

Gammel 18-11-09, 12:50   #26
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men man må jo forstå at man må på akkurat den vognen, for da slipper man å gå så langt mellom banen og utgangennår man skal gå av. :har perfeksjonert hvilken vogn jeg må gå på og av strekningen oslo s - tøyen:

Hehehe, ja noe slikt må det være, for det er virkelig påtagelig.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:51   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den der kan vi godt etterhvert også. Og så må vi følge med på om det er et langt eller kort tog, og komme oss på bakerste vogn når man skal til Majorstuen, men komme oss litt foran midten (men ikke helt forrest) når vi skal tilbake til Tøyen.

Jeg gjør meg ellers så stor og urokkelig jeg kan (og det sier en del) hvis noen prøver å trenge seg på før jeg er av, og tar ikke fem øre for å "dessverre" skumpe til dem heller. Men har jeg Poden med, må jeg passe bedre på, for han er ikke helt stor og tung nok enda til å brukes til å brøyte med. Det var greiere da jeg hadde ham i vogn.

Gammel 18-11-09, 14:12   #28
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bor i en liten by, men jobber i en stor by og dette var skikkelig kulturkræsj for meg i begynnelsen. Nå har jeg blitt mye tøffere og presser meg av mens jeg høyt mumler stygge ord. I begynnelsen var jeg livredd for ikke å komme av bussen i rushtid så jeg stod alltid (i 30 min) ved utgangen.

Gammel 18-11-09, 16:38   #29
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den der kan vi godt etterhvert også. Og så må vi følge med på om det er et langt eller kort tog, og komme oss på bakerste vogn når man skal til Majorstuen, men komme oss litt foran midten (men ikke helt forrest) når vi skal tilbake til Tøyen.

Jeg gjør meg ellers så stor og urokkelig jeg kan (og det sier en del) hvis noen prøver å trenge seg på før jeg er av, og tar ikke fem øre for å "dessverre" skumpe til dem heller. Men har jeg Poden med, må jeg passe bedre på, for han er ikke helt stor og tung nok enda til å brukes til å brøyte med. Det var greiere da jeg hadde ham i vogn.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 16:41   #30
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det er helt utrolig at man ikke kan vente med å gå på før de andre har gått av.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 16:45   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Senest i dag sto en dame rett foran døra med en barnevogn når jeg skulle av t-banen. Jeg kom ikke av fordi jeg hadde fjørti poser med, og i stedet for å flytte seg stirret hun tomt inn i knærne mine og bare sto der. Jeg måtte fysisk skyve vognen vekk for å komme av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 18:08   #32
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Jeg bor i en liten by, og det hender jeg må ta bussen midt i skoleslutt, da blir rutebussen skolebuss. Å prøve og komme seg av bussen med vogna når den er overfylt av late fjortisser er inntressant. ikke fløtter de seg, og sekkene står spredd utover gulvet.

Jeg skulle også ta hurtigbåten fra Tromsø for en stund siden. Jeg hadde vonga,babyen i bæresjal på magen(som hylte) og 2 kofferter.
Da jeg skulle ombord på båten bøllet folk seg fodi meg på landgangen. Ikke en hjalp meg. Da nesten alle var gått ombord kom jeg veltende etter. Men tror du at mannskapet på båten hjalp meg, åååhh nei du, de bare glor på meg som har en hylende baby på magen.
Samme når jeg skulle av.
Der står 3 idioter og glor på meg mens jeg prøver å sammle sammen alt utstyret og komme med av båten

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 18:11   #33
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ufattelig irriterende ...men jeg har blitt ganske så "frekk" tilbake og bruker albuene om jeg må, ikke minst kjeften!!

Gammel 18-11-09, 18:35   #34
Left
Passiv

Standard

Jeg blir mannevond at slikt, det samme med køståing rundt omkring.
Hvis noen presser seg forbi meg, så glefser jeg surt "For all del, bare press deg frem"! mens jeg spidder dem med blikket hvis de er så frekke å se på meg.

Sønnen min skulle gå i kiosken på stranda å kjøpe is i fjor sommer. Han kom tilbake uten is, for alle hadde bare presset seg foran han hele tiden, og han rakk jo ikke opp til disken, så ingen is. Og det var voksne

Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 18:56   #35
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Inngang foran og utgang bak på bussene her. Det fungerer.
Barnevognhjelp er det også lett å få. Voksne damer, unge gutter, gamle menn og ikke minst utenlandske menn er stort sett alltid bæreivrige.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 19:28   #36
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skikkelig irriterende! Sånn er det jo både på buss, trikk, t-bane og tog - skjønner ikke folk at alt vil gå mye raskere og smidigere hvis man tar litt hensyn?
Anbefaler facebookgruppa
Folk som presser seg inn på T-banen før andre har gått av, må brenne!!

Gammel 18-11-09, 21:58   #37
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En gang jeg skulle med bussen, satt en ung mann på klappsetet der det er plass til barnevogn etc. Jeg hadde med min yngste, som sov i vogna, men den unge mannen rikket seg ikke i det hele tatt. Han hørte på musikk og hadde solbrillene på, og virket litt fjern, så jeg prøvde først å få satt barnevogna ved siden av setet, men den kom skeivt ut i midtgangen. Til slutt fikk jeg en slags blikkontakt med ham, og spurte høflig og med et smil om han kunne tenke seg å flytte seg litt, slik at jeg fikk satt vogna skikkelig på plass. Han så såvidt på vogna og svarte "Nei vet du, jeg var her faktisk først, så jeg flytter meg ikke". Jeg ble ganske paff, kan man si.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 22:01   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her driver jeg med utstrakt voksenopplæring:

"Vet dere ikke at man alltid skal slippe folk av først, før man går på?!?!"

Gammel 18-11-09, 22:04   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Derimot kan man bruke litt større barn til å variere voksenopplæringen: "Se, sånn går det når folk ikke lærer det de skal når de er barn! De der har ikke lært at man skal slippe folk av før man går på!"

Gammel 18-11-09, 23:02   #40
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Buss, trikk eller t-bane, samme irritasjonen uansett. Jeg bare går rett på, uten å ta spesielt mye hensyn. Det er en av de få gangene i livet jeg tillater meg å være skikkelig bitchy.

Det er akkurat det du ikke skal gjøre! Like før jeg rødprikket deg altså!
( )

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her driver jeg med utstrakt voksenopplæring:

"Vet dere ikke at man alltid skal slippe folk av først, før man går på?!?!"

Det enkle er ofte det beste!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.