|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Klemmer litt på ullvotten.
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg kan si med hånden på hjertet at jeg virkelig legger ned det jeg har på å gjøre så godt jeg bare kan. Alltid. |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg tror og håper at jeg er en god mor, og at jeg får fulgt opp barnet mitt på den måten jeg ønsker. Vi har et nært og godt forhold, og gjør mye sammen. Vi har en felles hobby, som tar mye tid på vinteren, og det er kjempegøy!
![]() |
#25 |
maler
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Ja og nei. Hvis jeg skulle blitt den supermammaen jeg ønsker at mine barn skal ha, måtte jeg ha bytta ut meg selv. Så jeg har senket kravene til å være en mamma som stort sett er tilstede, som stort sett behandler ungene likt, som er interessert, sørger for et bra kosthold og fornuftige klær og som er stabil, omgjengelig og grei. Det greier jeg selv om jeg skal fortsette å være meg.
![]() |
#26 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Nei
![]() |
#29 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Både ja og nei. Skulle ønske jeg hadde mer fantasi og energi å øse ut over både egne og andres barn. Men eldstesønnen min påstår jeg er den beste mamma noen kunne hatt, og det er kanskje verdt å ta med seg. Verdens beste kompliment. (Sikkert fordi jeg hjalp ham i en veldig praktisk knipe. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Njah. Ja, på en måte, jeg er veldig fornøyd med at barna mine trives med et impulsivt liv, at de er trygge på meg og at de får oppleve masse gøy, men samvittigheten er fortsatt svart pga alt jeg har ødelagt for de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
*_*
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jeg er stort sett fornøyd med det jeg gjør i forhold til minsten. Det vi stadig kan jobbe mer med begge vi voksne her i heimen, er å være mer aktive i hverdagen. Men vi er ikke helt på bunn der heller, så alt i alt godkjenner jeg oss.
![]() |
![]() |
#33 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Nei, jeg lever ikke opp til idealene mine på noen områder, heller ikke når det gjelder å være mamma.
![]() |
#34 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Hvis jeg trekker fra at jeg har innmari kort lunte, kjæfter for mye og er treg å få opp om morgenen, så er jeg ganske nær |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Det er vel alltid ting man skulle ønske man gjorde bedre. Samtidig er det områder der jeg har overrasket meg selv. Jeg tror javnt over at jeg er rimelig fornøyd med egen innsats, men selvsagt med en del dårlige samvittigheter innimellom. Følger ikke det med foreldrerollen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?jeg var sånn som jeg ville være, men jeg er det ikke lengre |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?
Kjenner meg igjen her, men jeg prøver så godt jeg kan. Ingen dager er like og hverdagen kan være stressende.
![]() |
#38 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jeg er innimellom strengere enn jeg ønsker (les:kjeftete), og vi kunne vært enda flinkere til å være fysisk aktive i hverdagen (vi tar oss på tak, men så sklir det ut etter en stund), men jevnt over syns jeg at jeg er mye av det jeg trodde jeg kom til å være som mamma. Og der jeg kommer til kort, har jeg mannen som utfyller meg. Jeg er genuint interessert og engasjert i ungene mine og deres hverdag, jeg sørger for at de får OK mat, klær og utstyr, jeg har oversikt over fritidsinteresser og skole, jeg følger opp lekser, jeg leser mye med dem og har vært veldig flink til å stimulere språkutvikling hos dem begge to. Ungene får masse kos, ros, passe med utfordringer og rom til å være selvstendige, de føler at vi stoler på dem, og tør å komme til oss når det er noe som plager dem. Vi har en åpen dialog også om ting som er vanskelige, og har masse humor i hverdagen. Vi inkluderer ungene i AS Familien, og jeg tror de føler at de betyr noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Tja. Jeg kunne helt klart vært mer tålmodig og kjeftet mindre, men vi har veldig mye gøy sammen, vi er flinke til å be om unnskyldning når vi gjør dumme ting og vi gjør ganske mye hyggelig sammen.
![]() |
#40 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Nei, jeg er ikke helt slik jeg skulle ønske...
![]() |
![]() |
|
|