Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobby for mor og far

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 20:25   #21
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hobby for mor og far

Ridning.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:26   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Salsakurs!

Gammel 18-11-09, 20:31   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Mannen min har spilt bridge siden han var 12, vært verden rundt med denne hobbyen og har venner overalt hvor han kommer.

Selv begynte jeg rett før jeg fylte 30 og det er dessverre altfor sent. Dvs ikke for sent til å hygge seg med det, men for sent til å bli god.

At det bare er for gamlinger det er en fordom. Men det er fint for gamlinger OGSÅ. Gjennom denne hobbyen har vi venner i alle aldre og sosiale lag. Hvis du er mest ute etter å være sammen med folk som ser ut som ditt eget speilbilde så er det kanskje ikke noe for deg, men om du ønsker å trimme de små grå, treffe hyggelige folk og ha en hobby du kan holde på med så lenge du kan sitte oppreist - ja da hadde jeg prøvd det.

Amerikaner er et spill som mange kjenner, og det er nesten som bridge, bare en veldig enkel utgave.

Gammel 18-11-09, 20:33   #24
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av carmencita, her.

J
Bridge? Ikke for å være uhøflig, men er ikke det for gamlinger?
Vi er i bare 40 år unge, så jeg tror det er for tidlig.
Ser for meg noe litt trimaktig uten at det blir trening, skjønner?

Brigde er ikke for gamlinger! Du tenker nok på brigdeblanding. Brigde, kortspillet, kan kombineres med for eksempel uante mengder alkohol, og det er skikkelig ungdommelig.

Trimaktig som ikke er trening: Dansekurs. Bowlinglag (en milliard amerikanere kan ikke ta feil). Eller hundespann.

Og velkommen!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:44   #25
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Mange morsomme forslag.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:47   #26
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Dans, dans, dans opp på bordet
Gå på Salsakurs eller Swingkurs eller ta på dere joggesko og tren sammen.

Gammel 18-11-09, 20:50   #27
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Foto, veldig artig å jobbe med sammen.
Bridge høres også bra ut.
Gamle biler.
Hund.
Slektsforskning
Historie
Reiser
Ut på tur i skog og mark/kartlegge området der dere bor og sette dere inn i stedets historie. Veldig artig. Det begynte jeg med da jeg flyttet til Trondheim.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:55   #28
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Salsakurs!

Det ønsker jeg at far og jeg får tid til, og fremdeles har helse til når ungene blir så store at vi begynner å lure på hva vi skal gjøre

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Brigde er ikke for gamlinger! Du tenker nok på brigdeblanding. Brigde, kortspillet, kan kombineres med for eksempel uante mengder alkohol, og det er skikkelig ungdommelig.

Trimaktig som ikke er trening: Dansekurs. Bowlinglag (en milliard amerikanere kan ikke ta feil). Eller hundespann.

Og velkommen!

Bridgeblanding som er så godt!!

Gammel 18-11-09, 20:57   #29
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Bridgeblanding som er så godt!!

Håh. Er det? Jeg har spart gleden av å smake til livets høst står for tur.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:54   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Golf er jo genialt om dere vil trene uten å trene. Og om dere har bane i nærheten så bør dere nesten skamme dere for at dere ikke spiller allerede. (Jeg spiller ikke selv, jeg har bare veldig, veldig lyst. )

Men dette er jo gjerne en hobby som er forbeholdt de litt varmere månedene. På vinteren kan dere begynne på klatring sammen. Å sikre hverandre mens man klatrer er litt sånn vakkert og symbolsk syns jeg.

Paintball syns jeg dere skal holde dere unna. Mest fordi det er teit. Men det er morsomt, og ja, det er vondt...

Gammel 18-11-09, 21:54   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og bridgeblanding er meningsløst godis.

Gammel 18-11-09, 22:00   #32
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns du har fått mange gode forslag her, men falt veldig for denne:

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Vi hører på lydbøker sammen, mens mannen bygger lego eller legger puslespill og jeg strikker.

Gammel 18-11-09, 22:13   #33
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her i huset har vi planer om mange og lange fjellturer når ungene er ute av redet. Dessuten har visst mannen planer om at vi skal på sykkelferie

Velkommen hit forresten!

Gammel 18-11-09, 22:16   #34
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Trimaktig som ikke er trening.... Er jeg den eneste som tenker sex her? :anon:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 22:17   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Trimaktig som ikke er trening. Er jeg den eneste som tenker sex her? :stikker:

Jeg tenkte selvsagt sex med en gang. Men jeg er i gang med et nytt og bedre liv som tilsier at jeg ikke skal flørte med hvermansen (bare Mauser, selvsagt) og ikke tolke alt i retning sex.

Jeg forsøker å bli et bedre menneske.

Gammel 18-11-09, 22:18   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg forsøker å bli et bedre menneske.

Det kan regnes som en hobby det også.

Gammel 18-11-09, 22:48   #37
carmencita
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: palmekysten
carmencita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå ble det mange gode ideer her.
Sex derimot blir det ikke så mye av når ungene er oppe minst like lenge som oss. Nei,nyt det mens de er små og legger seg tidlig om kvelden.

Det er ikke så mange av dere som fortelle hva dere gjør sammen med deres bedre halvdeler?
Jeg tror vi må prøve litt av hvert, før vi finner noe som passer for begge to.

carmencita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 22:53   #38
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bridgeblanding er ikke for gamlinger. Begge mine forslag er tatt allerede, sex eller ridning

Gammel 18-11-09, 22:57   #39
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av carmencita, her.

Det er ikke så mange av dere som fortelle hva dere gjør sammen med deres bedre halvdeler?

Det er nok lurt å prøve ut litt, og å gå ut fra noe dere vet dere liker og se om dere har noe felles. Vi liker å lese, begge to, og derfor passer lydbøkene for oss. Litt mer sosialt enn å sitte med hver sin bok.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 23:04   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjellklatrekurs. Det er kjempegøy og man må være to. vektforskjeller er uviktig

Dansekurs - Tango. Uansett hvor man drar i verden vil man finne steder hvor man kan danse Tango tror jeg - høres sånn ut på mine reisende og tangodansende naboer iallefall..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.