|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg tilbyr alle som ser ut til å trenge et sete mer enn meg plass. Dvs. gravide, eldre, folk med mange poser, foreldre med små barn osv.
|
|
|
#22 |
|
Originala
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Ikke så ofte det har vært behov for det, men jeg har gjort det. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg sjelden for noen på bussen eller banen, men det er fordi jeg stort sett er så oppslukt av lydboken min eller ett eller annet annet på iphonen min at jeg ikke legger merke til folk rundt meg.
|
|
|
#24 |
|
By the Sea
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?
|
|
|
#25 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg dersom det er noen som trenger plassen bedre enn meg, eller jeg lar være å sette meg.
|
|
|
#26 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg tar hensyn til andre som trenger plassen bedre enn meg, og jeg ser ofte andre gi bort sin plass. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg alltid for eldre, gravide og voksne med små barn på trikk/buss/bane når det ikke er ledige plasser. Opplevde selv å måtte stå på trikken da jeg var høygravid og med krykker. Etter en lang stund reiste en eldre herremann seg, som selv var dårlig til beins. Han sendte noen saftige kommentarer til sine medpassasjerer
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg tåler faktisk dårligere å stå enn veldig mange gravide. Og nå er jeg jo gravid selv i tillegg. :P
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg for gravide, samme hvor friske de ser ut. Dette fordi det er ikke så lett å se en bekkenløsning alltid, og det er tyngre å stå med diger mage, og jeg syns også det til tider var vanskelig å holde balansen med den digre magen.
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Hahaha, herlig.
|
|
|
#31 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?No er det ikkje ofte eg tek kollektiv transport. Men når eg gjer det røyser eg meg sjølvsagt for gravide (og gamle, og småbarnsforeldre med barn på arma osv). Veit altfor godt sjølv korleis det er å vere gravid og kanskje ha det vondt både her og der.
|
|
|
|
#32 |
|
Textrovert
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg for gravide og folk med krykker og lignende, men jeg synes det er vanskelig å reise meg for folk som er eldre. Da mamma og jeg var i London nylig var det en som tilbød henne plassen sin, og da sa mamma at det var rart at ingen hadde gjort det før, siden engelskmennene var kjent for å være så høflige. Da svarte jeg at jeg neppe hadde reist meg for henne jeg heller, mamma er bare 61 år, så det hadde ikke falt meg inn å reise meg for noen så ung og sprek, selv om hun har aldri så mye hvitt hår.
|
|
|
#33 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg tar stort sett banen i rushtiden. Da er det som regel sild-i-tønne, og jeg står klint opp i et eller annet fremmed menneske.
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg for gravide på bussen.
|
|
|
|
#35 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Grattis!
|
|
|
#36 |
|
intro
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Min erfaring er at det er yngre menn av ikke-norsk opphav som er de høfligste på dette. Deretter kommer godt voksne norske damer, i 50-årsalderen.
|
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg, og i tillegg så tvinger jeg andre til å gjøre det.
|
|
|
#38 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Herlig, Mim! Skulle hatt guts til å slenge ut den salva noen ganger! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Epikur
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg har ingen sperrer når jeg er høygravid.
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg syns gravide skal få sitte, ja, og kunne nok også har sett litt ekstra etter på en gravid om hun trengte plass. Jeg er redd for å fornærme noen, da... Hvis en friskus-gravid som er veldig stolt av å være friskusgravid blir tilbudt sitteplass så blir hun kanskje sur?
|
![]() |
|
|