|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det andre som har prøvd å endre på sin uttale?
S-delen av skj-lyden min er ikke stemt. Den ligger bak på jekslene. :kjenner hardt etter:
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Er det andre som har prøvd å endre på sin uttale?Jeg har veldig lyst til å si antrekåå og påmfri. Men jeg VET JO at det heter antrekått og påmfritt. Så det prøver jeg å si, unntatt hvis det går fort i svingene tror jeg. Noe må vi gjre rikitg, for Junior sier "fritt", når han vil ha pommes frites.
|
|
|
#3 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Er det andre som har prøvd å endre på sin uttale?
Bruker enden på en blyant.
Den samme læreren fortalte at hun ikke hørte forskjell og at det ikke er lagt vekt på i skolen lenger som den gang jeg gikk(for et par generasjoner siden)
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er det andre som har prøvd å endre på sin uttale?Jøss, det hjalp å smile! Jeg får det jo til men har aldri sagt det riktig, og ingen har heller rettet på meg. Dessuten er det såpass vanlig å si det feil her (tror lyden er i ferd med å dø ut her?) at jeg ikke har tenkt over det før jeg ble kjent med ei venninne som hadde VELDIG preg på den lyden, nesten litt overdrevet. DA hørte jeg det, men jeg trodde hun snakket feil først.
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er det andre som har prøvd å endre på sin uttale?Nei, men jeg har laert meg et par nye spraak og i tillegg har jeg övd meg masse slik at jeg klarer aa blunke med begge öynene. |
|
|
|
![]() |
|
|