|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi starter med stjerne i vinduet og adventslys og krans på døra første søndag i advent, pluss at jeg som regel kjøper amaryllis og svibler den helgen (eller like etter). Så har vi bare den pynten fram til lille julaften, da kommer juletreet og annen pynt på plass. Sist redigert av Filifjonka : 22-11-09 kl 21:03. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Første søndag i advent setter jeg opp adventsstaker i kjøkkenvinduene, og julestjerne opp i podens vindu. Lager også julevinduer med snø på kjøkkenet samt henger opp de røde gardinene på kjøkkenet. Resten kommer opp 23 desember.
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?
Sånn pleier vi også å gjøre det, men jeg jobber denne helgen. Tviler på at jeg idet hele tatt rekker å få opp noe. Satser på at det er på plass til 1 desember.
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10) Sist redigert av Joy Stark : 28-11-09 kl 20:37. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Jeg pynter til jul 1 desember.
|
|
|
|
#6 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi begynner 1. søndag i advent og så kommer det litt etter litt. Juletreet blir pyntet 23. des. Og så tar vi pynten ned 6. jan ca. I år vurderer jeg å ha utelysene på til ut i februar, for det ble så fryktelig mørkt etter at vi tok dem ned i fjor og mannen nektet å sette dem opp igjen.
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?1.søndag i advent tar vi frem adventstaken, dørkransen og julekalenderene. Da får også Thujaen forran inngangen lys på seg. Resten kommer opp lille julaften eller dagen før. KOmmer helt ann på planene våre de dagene.
|
|
|
#8 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi tar frem adventstaken til første advent.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Begynner å pynte til helgen.Litt etter litt.
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?
|
|
|
|
#11 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventstake og julekalender nødvendigvis 1. søndag i advent og 1. desember. Alt annet venter til 23. desember og forsvinner ut 1. januar.
|
|
|
#12 |
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Til advent |
|
|
|
|
|
#14 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?1. søndag i advent kommer adventstakene og julestjerna frem. Legger gjerne noen røde løpere på bordet og røde telys. Julegardinene på kjøkkenet kommer også opp da + julekrybba (jentene får figurene i adventskalenderen de første dagene - 12 figurer i alt).Resten kommer opp litt etter litt, men vi tar ofte juletreet inn søndag før jul. Første helg etter nyttår tas jula ned igjen.
|
|
|
#15 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Blomstene kom allerede denne helgen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi har opp julestjerner i vinduene, julekalenderen, adventstake, julegardiner og noen juleblomster til 1.søndag i advent. Litt lilla løpere og annet også. Så pyntes resten 23.desember. Da blir huset jul, etter at vi har vasket og shinet litt. Da senker julefreden seg i heimen, og barna er bare forventningsfullt blide.
|
|
|
#17 |
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventstaken på jobb settes opp fredag 27. november, her hjemme ordnes utelys og adventstaker lørdag 28. november, så kommer resten slag i slag alt etter som vi har tid fremover i desember. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Her kommer stjerner og adventsstaker opp 1. søndag i advent (eller sent kvelden før). Resten av pynten og gardiner kommer litt etter litt utover i desember, bortsett fra julestrømper og juletre som kommer opp sent på lillejulaften.
|
|
|
#20 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi driver fortsatt og lager tradisjoner, så hva som kommer på plass når er ikke helt avklart enda. Det jeg er sikker på, er at jeg henger opp julegardiner, og tar frem adventstake og adventstjerne første søndag i advent. Så kommer en del av pynten litt etter hvert som den lages (pepperkaker i vinduene, og denslags). Juletreet pyntes 23. desember.
|
|
![]() |
|
|