|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg har masse tupperware. Mesteparten er i campingvogna, så er jeg helt trygg hvis det skal komme mus inn. Det er tette gode bokser som er perfekte for lagring av sukker, mel, ris o.l.
![]() |
#23 |
frakoblet
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokser
Det gjør da ikke jeg heller. Jeg kjøper First Price sin.
![]() |
#24 |
Epikur
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg har ikke tenkt på at det er skadelig å ha leverpostei i boksen med lokk på. Er det? Burde jeg ta den over i noe annet? :dommsometbrø:
![]() |
#26 |
Epikur
|
![]() |
#27 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserDet har jeg aldri hørt før. Jeg er sikkert eldre enn ho derre selgeren, og jeghar spist leverpostei med ansikt på daglig. Har aldri tatt den ut av boksen.
![]() |
#28 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserDet der har jeg alltid hørt fra min mor, jeg får alltid kjeft når hun ser at vi har leverposteien i boksen, åpen uten lokk tilogmed
![]() |
#29 |
godt brukt
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserAltså: om leverposteien er i boksen i åpnet tilstand i ukesvis så forstår jeg jo at farlige stoffer utvikles. Men hos oss er den åpen i toppen 3 dager og jeg kan da ikke skjønne at det er noe farlig. Nei den må de lenger på landet med. Da må de slutte å lage boks mat all together spør du meg. Hva med makrell i tomat (står ikke lenger en to dager hos oss) , men tar dere den ut av boksen og over i noe annet ? Nei dette syntes jeg var festlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg satt og tenkte på det samme. Hvis det er aluminien som er problemet, vil jo maten har vært lagret en stund før boksen blir åpnet. Hermetikk har jo lang oppbevaringstid.
![]() |
#31 |
Javel
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserOg jeg har blikkboksen uten lokk oppi en tupperware boks (kanskje det bare er bittelitt farlig det da
![]() |
#32 |
...
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserHverken kjøper eller spiser leverpostei. Problem solved.
![]() |
#33 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserHar den som ett par andre her, opp ned på ett te-fat. Rekker nok ikke bli så skadelig, for det går fort unna gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserSpiser ikke sånn leverpostei, og makrell i tomat-boksen blir spist til det måltidet den blir åpnet til. Maiskorn og annen hermetikk som ikke spises med en gang har jeg over i en "plæstikkboks".
![]() |
#35 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg har den oppned på et te-fat jeg også. Driver ekstremsport jeg da, for jeg fortsetter som før. Dessuten overlever ikke de boksene særlig lenge hjemme hos meg, for jeg kaster den etter max 2 dager. *kresen på leverposteien* |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserVi har også "ansikt-på-boks" og oppbevarer den oppned i kjøleskapet.
![]() |
#38 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserJeg slutter å spise av boksen når det blir grønne hårdotter. Men peniccilin er jo sunt.
![]() |
#39 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokserEnten med rødt lokk på, eller snudd opp ned på et fat. Har alltid gjort det og lever enda jeg også. Her er boksen gjerne tom i løpet av et døgn også så.. *fortsettermedålevefarlig*
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jepp, det har både jeg og mannen hørt fra forskjellige kilder (og ikke fra Tupperware, til tross for at jeg liker produktene). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|