Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevaring av leverpostei i bokser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 20:23   #21
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokser

Jeg har ingenting i tupperware :tilfeldig:
Men jeg tror jeg klarer meg bra likevel.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 20:31   #22
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har masse tupperware. Mesteparten er i campingvogna, så er jeg helt trygg hvis det skal komme mus inn. Det er tette gode bokser som er perfekte for lagring av sukker, mel, ris o.l.

Gammel 11-01-07, 21:02   #23
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kjøper ovnsbakt leverpostei, og de har lokk. Det kunne ikke falle meg inn å kjøpe den med fjes på. Æsj.

Det gjør da ikke jeg heller. Jeg kjøper First Price sin.

Gammel 11-01-07, 21:11   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tenkt på at det er skadelig å ha leverpostei i boksen med lokk på. Er det? Burde jeg ta den over i noe annet? :dommsometbrø:

Eller er dette et tricks som Tupperware har funnet på for å lage et marked for enda flere bokser, dingser og greier?

Gammel 11-01-07, 21:15   #25
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sa det utviklet skaaaaaadelige stoffer.

Gammel 11-01-07, 21:15   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De sa det utviklet skaaaaaadelige stoffer.

Skaaaadelige stoffer? Det er jo det skumleste av alt!

Gammel 11-01-07, 21:16   #27
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det har jeg aldri hørt før. Jeg er sikkert eldre enn ho derre selgeren, og jeghar spist leverpostei med ansikt på daglig. Har aldri tatt den ut av boksen.

Gammel 11-01-07, 21:17   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det der har jeg alltid hørt fra min mor, jeg får alltid kjeft når hun ser at vi har leverposteien i boksen, åpen uten lokk tilogmed
Her blir det spist opp så fort, en boks varer sjelden mer enn en dag, så vi tar sjansen. Så får jeg samtidig muligheten til å irritere min mor

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:21   #29
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Altså: om leverposteien er i boksen i åpnet tilstand i ukesvis så forstår jeg jo at farlige stoffer utvikles. Men hos oss er den åpen i toppen 3 dager og jeg kan da ikke skjønne at det er noe farlig. Nei den må de lenger på landet med. Da må de slutte å lage boks mat all together spør du meg. Hva med makrell i tomat (står ikke lenger en to dager hos oss) , men tar dere den ut av boksen og over i noe annet ? Nei dette syntes jeg var festlig.

Gammel 11-01-07, 21:23   #30
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg satt og tenkte på det samme. Hvis det er aluminien som er problemet, vil jo maten har vært lagret en stund før boksen blir åpnet. Hermetikk har jo lang oppbevaringstid.

Det eneste jeg synes smaker aluminium er svenskøl på boks.

Gammel 11-01-07, 21:24   #31
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og jeg har blikkboksen uten lokk oppi en tupperware boks (kanskje det bare er bittelitt farlig det da )

Gammel 11-01-07, 21:31   #32
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hverken kjøper eller spiser leverpostei. Problem solved.

Gammel 11-01-07, 21:32   #33
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Har den som ett par andre her, opp ned på ett te-fat. Rekker nok ikke bli så skadelig, for det går fort unna gitt.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:36   #34
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Spiser ikke sånn leverpostei, og makrell i tomat-boksen blir spist til det måltidet den blir åpnet til. Maiskorn og annen hermetikk som ikke spises med en gang har jeg over i en "plæstikkboks".
Metallet i boksen skal visstnok reagere når oksygenet kommer snikende ...

Gammel 11-01-07, 21:46   #35
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Har den som ett par andre her, opp ned på ett te-fat. Rekker nok ikke bli så skadelig, for det går fort unna gitt.

Som her i huset. Jeg kan ikke forstå at det kan være skadelig i et par dager.
*fortsetter som før *

Gammel 11-01-07, 22:02   #36
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har den oppned på et te-fat jeg også. Driver ekstremsport jeg da, for jeg fortsetter som før. Dessuten overlever ikke de boksene særlig lenge hjemme hos meg, for jeg kaster den etter max 2 dager. *kresen på leverposteien*

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 22:05   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også "ansikt-på-boks" og oppbevarer den oppned i kjøleskapet.
*dårlig mor*

For å dra mitt favorittargument; Det gjorde alltid mamma og det gikk jo bra med oss! ( og at jeg aldri spiste leverpostei, er irrelevant )

Gammel 11-01-07, 22:06   #38
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg slutter å spise av boksen når det blir grønne hårdotter. Men peniccilin er jo sunt.

Gammel 11-01-07, 22:10   #39
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Enten med rødt lokk på, eller snudd opp ned på et fat. Har alltid gjort det og lever enda jeg også. Her er boksen gjerne tom i løpet av et døgn også så.. *fortsettermedålevefarlig*

Gammel 12-01-07, 09:27   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Metallet i boksen skal visstnok reagere når oksygenet kommer snikende ...

Jepp, det har både jeg og mannen hørt fra forskjellige kilder (og ikke fra Tupperware, til tross for at jeg liker produktene).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.