Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeinspirasjon

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 11:34   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkeinspirasjon

Tjorventunikaen likte jeg også. Kan en ganske nybegynner klare den, tro?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 11:44   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Tjorventunikaen likte jeg også. Kan en ganske nybegynner klare den, tro?

Den er ganske lett, og med tykt garn og tykke pinner går det fort også.

Gammel 27-11-09, 23:19   #3
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den er ganske lett, og med tykt garn og tykke pinner går det fort også.

Jeg er så redd for å bomme på størrelsen. Hvordan vet man hva en skal velge? Og når en er lita og rund, blir alt gjerne for langt i ermene. Hopper man bare over noen omganger, eller satser man på plaggkrymping i vask? Er det vanskelig å sette på ermer?

Gammel 30-11-09, 17:19   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg er så redd for å bomme på størrelsen. Hvordan vet man hva en skal velge? Og når en er lita og rund, blir alt gjerne for langt i ermene. Hopper man bare over noen omganger, eller satser man på plaggkrymping i vask? Er det vanskelig å sette på ermer?

Det er jo det som er bra med å strikke selv, at man lager den litt mer i den størrelsen man ønsker. Jeg er også god og rund, og må derfor lage armene kortere, men det er jo bare å strikke færre cm (og huske å sørge for at antall masker blir korrekt).

Når det gjelder ermer, så er det noe av grunnen til at jeg likte akkurat den "kjolen" så godt. Den strikkes i raglanstrikk, og det vil si at man strikker ermene på. Jeg kan nemlig ikke sy. Det pleier å være veldig godt forklart i oppskriften hvordan det skal gjøres.

Gammel 30-11-09, 17:14   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal strikke denne så snart garnet kommer fra USA. Skal strikke den i Cascade 220 som ligner litt på Smart, men er mye mykere.

Også skal jeg strikke denne i Wollmeise Aquarius med tid og stunder.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 09:41   #6
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg skal strikke denne så snart garnet kommer fra USA. Skal strikke den i Cascade 220 som ligner litt på Smart, men er mye mykere.

Denne har jeg også planer om å strikke!

Gammel 01-12-09, 16:54   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ble nettopp ferdig med denne til lillesøster:

Vurderer nå å strikke denne kåpen fra samme hefte:

Så fine saker! Jeg ble inspirert. Greit om jeg hermer, selv om det kan bli krise om jentene havner på samme fest?

Gammel 04-12-09, 10:02   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Så fine saker! Jeg ble inspirert. Greit om jeg hermer, selv om det kan bli krise om jentene havner på samme fest?

I den alderen er det faktisk stas å være lik på fest. :glise:
Herm i vei!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:51   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Denne har jeg også planer om å strikke!

Da kan vi jo strikke litt sammen på strikketreff!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 17:42   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble nettopp ferdig med denne til lillesøster:

Vurderer nå å strikke denne kåpen fra samme hefte:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 17:54   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vurderer å strikke Alices pulsvarmere fra New Moon.

http://blog.craftzine.com/archive/20...t_warmers.html

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:18   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hvor skal jeg begynne...

Gammel 02-12-09, 11:50   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg har nå kjøpt garn til kjolen jeg la ut bilde av i HI. Jeg gleder meg til å sette i gang.

Gammel 02-12-09, 16:58   #14
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har nå kjøpt garn til kjolen jeg la ut bilde av i HI. Jeg gleder meg til å sette i gang.

Så kjekt. Jeg har bestilt garn til den på butikken her, og regner med at de får det inn i slutten av uka. Lykke til!

Gammel 02-12-09, 12:12   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så spennende da Tjorven

Gammel 05-12-09, 22:46   #16
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Jeg er i gang med Tjorvenkjolen. 16 cm, og ferdig med grånøste nr. 2. Dette er litt gøy.

Gammel 28-12-09, 23:57   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Den Tjorventunikaen... har den raglanfelling, eller må man sy og montere og sånn?

Fant nemlig denne, og jeg digger at den har høy hals, men den har definitivt ingen raglanfelling, og jeg vet ikke om jeg tør hive meg utpå et monteringsprosjekt.

Gammel 29-12-09, 00:47   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Kjolen i hovedinnlegget skal ikke sys. Den strikkes sammen, men det er ikke helt vanlig raglanfelling.

Jeg liker ikke å sy strikketøyet sammen, så jeg strikker nesten bare raglan.

Jeg er nå i gang med mønsteret på toppen av kjolen. Det var plutselig en del julepresanger som måtte gjøres ferdig før jeg kunne strikke til meg selv igjen. Det har gått veldig fort med så tykke pinner.

Gammel 29-12-09, 00:52   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått en så fin "saggete" lue i julegave. jeg vurderer å strikke flere slike - jeg må bare finne strikkeinspirasjon først.

Gammel 29-12-09, 01:06   #20
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker lue nå. Har allerede strikket en men den gav jeg bort i et bløthjertet øyeblikk. Sånn saggelue.

Ellers i høst har jeg strikket denne til meg selv:

Og så har jeg strikket denne til Ungen i gråfargene:

Raglanfelling på begge

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.