Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 21:48   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Da har du råd til både shopping og sydentur i løpet av et år

Jeg er ikke så glad i shopping og sydenturer. Så det er i hvertfall ikke den beste motivasjonen.

Men det er ganske nære utgiftene på en bil i måneden, er det ikke? Ikke så forskrekkelig langt unna?

Gammel 26-11-09, 21:51   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg vil tro at du kan betjene et nokså bra lån-uten å ha noe peil på det altså..

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er ikke så glad i shopping og sydenturer. Så det er i hvertfall ikke den beste motivasjonen.

Men det er ganske nære utgiftene på en bil i måneden, er det ikke? Ikke så forskrekkelig langt unna?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:53   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja jeg vil tro at du kan betjene et nokså bra lån-uten å ha noe peil på det altså..

Nå tenker jeg ikke på billån. Jeg kan alltids kjøpe meg en bil. Det er bruken jeg ikke har råd til. Bensin, verkstedutgifter, veiavgift, forsikring, osv..

Noen som har noen tall på hva man regner med bilen koster i måneden?

Gammel 26-11-09, 21:54   #4
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Liker du tanken på at du ikke er avhengig av noe (bortsett fra mat, vann og andre mennesker)? *prøver å hjelpe*

Lykke til iallefall

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:53   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også hadde jeg et supert program på pc-en som talte alle røykene jeg ikke røkte. Nå er jeg over 13.000 sigaretter IKKE røykt. Det er kult å se altså.

http://www.silkquit.org/stop-smoking/quit-meter.aspx

Last ned fra lenken UNDER betalingslinjen for å få det gratis.

Gammel 26-11-09, 21:58   #6
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Kirsebær; Jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg sliter med det samme selv. Jeg skiter jamnt i nikotinen. Men kosen.. Den er lei å gi slipp på.
Det er slettes ikke vanskelig å slutte, det har jeg gjort 4 ganger nå de siste to ukene. Problemet er å ikke begynne igjen så fort jeg går i nærheten av en kiosk.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:58   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Nå har jeg sagt det på facebook. Da er det sant. Jeg skal slutte å røyke.

Gammel 26-11-09, 22:02   #8
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oj. Jeg tror du må bli min inspirator.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:03   #9
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ett hvert kirsebær med respekt for seg selv bør holde seg unna røyk.

You go girl!

Gammel 26-11-09, 22:10   #10
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:25   #11
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du HAR slutta!

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 23:38   #12
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg krysser fingrene for at du klarer det, Lykke til

Jeg har ikke røyka i år, sluttet nyttårsaften, så nå har jeg snart vært røykfri et år. De to første ukene var ille synes jeg, men det gikk bedre etterhvert. jeg røyka over 20 om dagen.

Sist redigert av Mor til 4 : 08-12-09 kl 01:03.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 07:54   #13
Left
Passiv

Standard

Kirsebær er kul

Tenk på alle fordelene:
*Du kommer til å lukte som en blomstereng - røykere lukter vondt.
*Du får mye bedre smakssans om rimelig kort tid.
*Du får bedre kondisjon, eller bedre pust på rimelig kort tid.
*Du sparer masse penger hver mnd. som du kan bruke til andre ting. Du kan på en måte plusse på 12000 på årsinntekten din, siden du nå kan bruke de til andre ting enn røyk. Hva det koster å ha en bil har jeg ikke finregnet på, men du burde nærme deg veldig i hvert fall.
*Dessuten beviser du for deg selv at det er d u som bestemmer, ikke røyken. Jeg likte i hvert fall følelsen av å kunne bestemme selv.
*Du får med stor sannsynlighet hvitere tenner, og mye bedre smak i munnen. Og ta et skikkelig magadrag med frisk luft i stedet - deilig.

Det som var hovedmotivasjonsfaktor da jeg sluttet for 7 år siden, var graviditet, men motivasjonen for ikke å begynne igjen, var at jeg ikke ville være en stinkemamma.
Dessuten sender man ut noen signaler til barna sine jeg ikke vil være med på. Man kan si til man blir blå, at å røyke er dumt, men så lenge man gjør det, så sier man uten ord at det er heelt greit

Wohoo - dette klarer du Bæret

Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:04   #14
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finn noe du liker å fikle med som gjør at det ikke er plass til den røyken i hendene dine, noen form for håndarbeid du liker?

Gammel 26-11-09, 22:09   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Finn noe du liker å fikle med som gjør at det ikke er plass til den røyken i hendene dine, noen form for håndarbeid du liker?

Jeg er veldig glad i å drikke øl. Teller det som håndarbeid?

Neida, nå når tanken om at jeg ikke vil røyke mer er inni hodet mitt trenger jeg ikke noe å erstatte røyken med. Jeg trenger ikke å spise noe, trenger ikke å fikle med noe og slikt. Jeg må bare klare å finne fram tanken om at jeg ikke har lyst til å røyke mer når hodet mitt glemmer det.

Men det der med bil er en fin motivator altså. Jeg har bil anenhver uke nå. det er miljøvenlig og morsomt å se reaksjonene til folk når Exbo og jeg sier at vi deler bil, men nå er det gammelt nytt. Ferdig med godt samarbeid. Ferdig med miljøhensyn.

Jeg vil ha egen heltidsbil!

Gammel 26-11-09, 22:12   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i å drikke øl. Teller det som håndarbeid?

Neida, nå når tanken om at jeg ikke vil røyke mer er inni hodet mitt trenger jeg ikke noe å erstatte røyken med. Jeg trenger ikke å spise noe, trenger ikke å fikle med noe og slikt. Jeg må bare klare å finne fram tanken om at jeg ikke har lyst til å røyke mer når hodet mitt glemmer det.

Men det der med bil er en fin motivator altså. Jeg har bil anenhver uke nå. det er miljøvenlig og morsomt å se reaksjonene til folk når Exbo og jeg sier at vi deler bil, men nå er det gammelt nytt. Ferdig med godt samarbeid. Ferdig med miljøhensyn.

Jeg vil ha egen heltidsbil!

Du tenker fornuftig og bra Bæret. Ikke erstatt røyken med noe. Og husk at ikke-røykere faktisk er avslappede personer som ikke dibber og sliter fordi de ikke kan røyke. Og du er ikke-røyker nå.

Gammel 26-11-09, 22:05   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lykke til ja!

Gammel 26-11-09, 22:12   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Haå slutte å røyke

Kirsebær, du slipper å røyke. Du trenger ikke den røyken. Du kan ta en kopp kaffe i stedet. To kopper kaffe. Ta med deg kaffen din ut på terrassen i ti minus, drikk den opp og gå inn igjen. Hent en ny kopp kaffe. Gå en tur. Vask kjøkkenskapene. Heng opp klær. Stryk duker. Rydd i skapene dine. Drikk en kopp kaffe. Vask toalettet. Drikk en kopp kaffe. Du slipper å røyke. Plutselig så oppdager du at du har faktisk overlevd i flere uker uten røyken. Og du får lenger matpause, fordi du slipper å gå ut å røyke. Du rekker matpakken og to kopper kaffe. (Håper du drikker kaffe).

Du er en ikkerøyker fra og med i dag. Du slipper å røyke. Og når det blir for gæli så lager du et innlegg her, og tar en kopp kaffe. :-)

Jeg har nå vært røykfri i 10 uker. Det har ikke vært så ille, men det er noe med den identiteten du nevner. Jeg syntes jeg måtte slutte, siden nikotin påvirker blodsukker, og jeg ser en veldig positiv endring. Jeg vil være frisk. Jeg vil være en som slipper å røyke.
Og du, lykke til. :-)

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:15   #19
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kliner ikke med røykere.

Men jeg er veldig glad i øl.

Gammel 26-11-09, 22:17   #20
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg kliner ikke med røykere.

Men jeg er veldig glad i øl.

Jeg har ikke røykt i dag. Ikke drukket øl heller. Vil du ikke kline med meg da?

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.