Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er den koseligste adventsserien som går på tv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 01:15   #21
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den koseligste adventsserien som går på tv?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg har ingen favoritt.

Det har jeg visst leeenge.

Jeg har ikke sett serien før nå.
Hun var så elskelig å hjelpe meg med ponnien min forbi en sjempefalig søppeldunk, søte dama.

Gammel 27-11-09, 06:57   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri sett Jul i svingen, så det blir spennende. Blåfjell så vi litt på i fjor men det fenget ikke helt. Jeg syntes bare hun hoveddama var irriterende.

Jeg liker best The julekalender og Skomakergata. Og så likte jeg faktisk godt Barnas Superjul, og vesla ELSKET det, det er den kjekkeste julekalender-serien hun har sett hvertfall. Hun var knust året etter da Blåfjell gikk i stedet.

Gammel 27-11-09, 08:31   #23
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Turte er jo supersøt!
Jeg skal nok gi Linus en ny sjans i år, så ikke mer enn kanskje to episoder sist det gikk. Fra barndommen er det Portveien 2-kalenderen jeg har mest lyst til å se igjen.

Gammel 27-11-09, 08:35   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble Portveien 2 sendt som julekalender?? Det husker jeg ikke, bare de vanlige episodene. Portveien 2.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Gammel 27-11-09, 08:35   #25
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker veldig godt Jul i Skomakergata. Og Jul i Blåfjell. Men er litt lei av Jul i Blåfjell nå, siden de minste har sett på dette i hele sommer og høst.

Jeg har fått høre at jeg ligner på Turte.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:37   #26
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ble Portveien 2 sendt som julekalender?? Det husker jeg ikke, bare de vanlige episodene. Portveien 2.

Jeg mener å huske at det Portveien 2 har blitt sendt som julekalender ja. Men skal ikke påstå 100 % sikkert.

Gammel 27-11-09, 08:45   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa drømte om en "kometkameratenejulekalender". Det hadde vært noe.

Jeg har små barn, så jeg er ikke så oppdatert på julekalendre på tv. Det har faktisk ikke fenget med disse lange seriene. Ungene mine ser altfor mye på tv og liker visst ting som man ikke trenger å huske handlingen fra forrige episode. Kanskje litt fordi vi ikke får sett hver dag.

I år skal vi sette jul i svingen på serieopptak på get-boksen slik at snuppa får sett alle episodene.

Jul i Skomakergata husker jeg selv som kos, men jeg synes den er utdatert nå. Sist gang jeg så den ble jeg litt pinlig berørt.

Gammel 27-11-09, 08:49   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul i Svingen. Den samler hele familien hos oss.
Barnas Superjul syntes jeg var helt grusomt, og sønnen var ikke så veldig interessert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:59   #29
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jul i svingen er min samtidsfavoritt.

Gammel 27-11-09, 09:01   #30
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul i Svingen er den absolutt beste og jeg gleder meg til desember.

Sist den gikk måtte alle selskap times sånn at vi kunne se barnetv, for både voksne og barn ville se.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:06   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jul i Svingen er den absolutt beste og jeg gleder meg til desember.

Sist den gikk måtte alle selskap times sånn at vi kunne se barnetv, for både voksne og barn ville se.

Vi har den på dvd, siden fjorårets adventsserie ikke slo an så så vi Jul i Svingen istedet. Så da blir vi litt mer fleksible i år, om vi ikke er hjemme hver dag klokka 18.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:13   #32
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul i svingen er den beste jeg har sett, og jeg gleder meg til å se den igjen. Nå vil minsten også ha utbytte av den. Skomakeren er heldigvis pensjonert, og Superjul fenget ikke hos oss.

Gammel 27-11-09, 09:20   #33
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke jul i blåfjell eller månetoppen. Men Amalies jul er fin

Jul i svingen liker vi helle ikke.

Gammel 27-11-09, 09:21   #34
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jul i Portveien 2 gikk på NRK i 1987 og 1990. Fant det ut i denne flotte bloggen. Mimre mimre.

Gammel 27-11-09, 09:37   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul i Svingen ruler!

Gammel 27-11-09, 09:46   #36
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk ikke sett jul i svingen, så i år tror jeg at jeg må følge med. Synes Linus i svingen er koselig i allefall.
Vi likte Amalies jul veldig godt, så vi håper den kommer tilbake etterhvert... Skomakergata likte jeg veldig godt før, men nå synes jeg den bare er helt utbrukt.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:49   #37
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg elsker Jul i Svingen og gleder meg til Marvin skal synge til Agneta.

Jul i Svingen er favoritten her også.

Barnas Superjul likte vi ikke i det hele tatt. Bråk, skrål, søling med mat etc.

Gammel 27-11-09, 09:51   #38
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg likte heller ikke Barnas superjul. Helt elendig.

Gammel 27-11-09, 09:54   #39
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Mine er så små at dette blir første julen vi får med oss noe særlig julekalender. Så sporadisk på Jul i Blåfjell i fjor, så får vi sammenligne med Jul i svingen i år.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:55   #40
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Dobbelt...

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.