|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Jeg skifter gardiner på kjøkkenet. Til sånne skikkelige røde julegardinete greier. |
![]() |
![]() |
#22 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?
Jeg har persienner, og da blir det litt styrete å skifte.
![]() |
#23 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Jeg skifter gardiner på to av stuevinduene når advent kommer. Koselig med røde gardiner og lys i vinduet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Guardian of the galaxy
|
Men rød er ikke adventsfargen.
![]() |
#25 |
lykkelig
|
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?På søndag er det frem med adventsstaken. Det lille juletreet ved inngangsdøren vår får julelys på seg og barnas rom får stjerner i vinduene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Men julen har flyttet seg mer og mer, nå ER det liksom jul i hele desember (og oktober og november, men til og med jeg synes julen er kjekkest i desember). Det er nå julereklamene begynner, julefilmer på tv, jul i butikkene, man baker, går på julebord og juletrefest, kjøper julegaver og diverse. Man må bare henge med.
![]() |
#27 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Jeg tar ned sommergardinene, og henger opp vintergardinene til advent. Vintergardinene er i litt tykk hvit fløyel, og iom at vi har så store vinduer, lunder de litt mer enn noen panelgardiner.
![]() |
#28 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Poden har forresten en stjerne i vinduet siden i fjor enda.
![]() |
#29 |
Passiv
|
O no. Not in my home! |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Her kommer det opp adventsstaker og stjerner i vinduene. Gardinene blir skiftet på kjøkkenet og så skal man ikke se bort i fra at det dukker opp en nisse her og der også, til min manns store fortvilelse.
![]() |
#31 |
Står på egne ben
Det er koselig med de brune gardinene også med lys i vinduene, men jeg er så veldig treg med å få de røde gardinene ned igjen etter jul, så da er det best om at de henger oppe hele desember sånn at jeg er lei av dem etter jul, ikke slutten av januar liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Og jeg som hadde som nyttårsforsett at denne adventen skulle være så avslappende og koselig... Yeah right!
![]() |
#35 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, du har dine tradisjoner, jeg (og handelsstanden og tv-bransjen og andre) har våre.
![]() |
#36 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Jepp. Nå er stua rydda og vaska, og skal hente adventesken i morgen. Lys og pynt og forventninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Advent er advent, og ikke jul. Julen starter litt før den gjorde før. Det vil si jeg regner lillejulaften som del av julen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Vi har definitivt ikke jul hele desember. Vi skifter heller ikke gardiner. Vi har ingen gardiner uansett om det er advent, jul eller resten av året. Vi er veldig julete hjemme hos oss, men det betyr ikke at vi har det overlessa hjemme. Til advent setter vi opp to julestjerner med lys, hvite svibler, kalenderlys, appelsiner med nelikspiker og adventsstake. Jeg setter også frem ei kurv med formingsmateriale som ungene kan kose seg med i hele desember. Resten kommer ikke frem før den 22. desember. Da finner frem noen engler, bytter de hvite sviblene ut med rosa, julegleder, levende lys i bøtter og i spann og pyntet juletre. Knapt en nisse å se, men dog jul i stua. Ja, også pynter vi takkransen i stua. Hvitt og lilla til advent, hvitt og rødt til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
navnet sjemmer ingen
Jeg tror at smilefjes har flere med seg. Vi er nemlig flere som ikke gjør som handelstanden sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Første søndag i advent? Nå?Hysj. :i fornektelse: |
![]() |
![]() |
|
|