Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Første søndag i advent? Nå?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 13:55   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Første søndag i advent? Nå?

Jeg skifter gardiner på kjøkkenet. Til sånne skikkelige røde julegardinete greier.

Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 13:56   #22
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Skifter folk gardiner også?

Nei, jeg skal rydde og kanskje tørke støv og finne frem stjerna. Jeg tror det får holde. Og kanskje, veldig kanskje jeg skal kjøpe en slik adventsstake. Hvis jeg finner en som ikke er for dillete.

Jeg har persienner, og da blir det litt styrete å skifte.

Gammel 27-11-09, 14:09   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skifter gardiner på to av stuevinduene når advent kommer. Koselig med røde gardiner og lys i vinduet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:12   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg skifter gardiner på to av stuevinduene når advent kommer. Koselig med røde gardiner og lys i vinduet.

Men rød er ikke adventsfargen.

Men du får selvsagt poeng likevel. For å gjøre det hyggelig i hjemmet, liksom.

Gammel 27-11-09, 14:13   #25
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På søndag er det frem med adventsstaken. Det lille juletreet ved inngangsdøren vår får julelys på seg og barnas rom får stjerner i vinduene.
Julekalenderene skal henges opp og julekrybben settes frem. Så dukker det opp en figur eller ting til krybben hver dag i desember.
Jeg må få kjøpt et par Azaleaer og pynte dem litt også.

Jeg gleder meg!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:14   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men julen har flyttet seg mer og mer, nå ER det liksom jul i hele desember (og oktober og november, men til og med jeg synes julen er kjekkest i desember). Det er nå julereklamene begynner, julefilmer på tv, jul i butikkene, man baker, går på julebord og juletrefest, kjøper julegaver og diverse. Man må bare henge med. Før var det nok større skille på jul og advent, nå forsvinner det skillet mer og mer. Ikke meg imot.

Gammel 27-11-09, 14:15   #27
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar ned sommergardinene, og henger opp vintergardinene til advent. Vintergardinene er i litt tykk hvit fløyel, og iom at vi har så store vinduer, lunder de litt mer enn noen panelgardiner.

Røde panelgardiner blir hengt opp i tillegg lille julaften.

Gammel 27-11-09, 14:16   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har forresten en stjerne i vinduet siden i fjor enda.

Han fikk en veldig dillete og gullfarget stjerne av betemor, og han syns den er såååååå vakker. Så den har jeg ikke fått pakket bort. Litt det samme med den påskepynten han kom hjem med som er et slags egg på en pinne som skal stå i blomsterpotten. Vi har én plante, og der står det egget, og nåde meg om jeg forsøker å kalle egget påskepynt og rydde det vekk. Det er pynt. Pynt kan man ha på planten hele tiden, for tenk!

Gammel 27-11-09, 14:20   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men julen har flyttet seg mer og mer, nå ER det liksom jul i hele desember (og oktober og november, men til og med jeg synes julen er kjekkest i desember). Det er nå julereklamene begynner, julefilmer på tv, jul i butikkene, man baker, går på julebord og juletrefest, kjøper julegaver og diverse. Man må bare henge med. Før var det nok større skille på jul og advent, nå forsvinner det skillet mer og mer. Ikke meg imot.

O no. Not in my home!

Her er det jul fra lille julaften - da pyntes det og da spises det grøt. Før da er det såvidt advent.

Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:22   #30
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Her kommer det opp adventsstaker og stjerner i vinduene. Gardinene blir skiftet på kjøkkenet og så skal man ikke se bort i fra at det dukker opp en nisse her og der også, til min manns store fortvilelse.

Gammel 27-11-09, 14:24   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men rød er ikke adventsfargen.

Men du får selvsagt poeng likevel. For å gjøre det hyggelig i hjemmet, liksom.

Det er koselig med de brune gardinene også med lys i vinduene, men jeg er så veldig treg med å få de røde gardinene ned igjen etter jul, så da er det best om at de henger oppe hele desember sånn at jeg er lei av dem etter jul, ikke slutten av januar liksom. Jeg er så lite nøye på vasking og sånn til jul at det blir liksom når jeg får opp lys og gardiner jeg føler at vi er i gang til jul.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:27   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Neida. Nå er det fredag. Det er flere dager til søndag.
:

Puh!

Gammel 27-11-09, 14:30   #33
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil være ferdig flyttet nå!

Ikke vits i å finne fram julepynten på søndag når vi skal flytte på onsdag....

Gammel 27-11-09, 14:31   #34
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg som hadde som nyttårsforsett at denne adventen skulle være så avslappende og koselig... Yeah right!

Flytting og høygravid i tillegg til til det vanlige julemaset...

Gammel 27-11-09, 14:47   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

O no. Not in my home!

Her er det jul fra lille julaften - da pyntes det og da spises det grøt. Før da er det såvidt advent.

Ja, du har dine tradisjoner, jeg (og handelsstanden og tv-bransjen og andre) har våre.

Gammel 27-11-09, 14:49   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp. Nå er stua rydda og vaska, og skal hente adventesken i morgen. Lys og pynt og forventninger.
Julegardinene skal opp på kjøkkenet neste helg når vi vasker rundt der. Sånn må det bli.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:57   #37
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Advent er advent, og ikke jul. Julen starter litt før den gjorde før. Det vil si jeg regner lillejulaften som del av julen.

Jeg synes romjulen er kjempekoselig, da er en i havn, da er det ro og samvær som er i fokus.

Her i huset kommer stjerner opp og noen adventstake med 4 lilla lys, vers tar vi ikke så tungt. Mazungen har også fått et rødt adventslys (FEIL farge men der holder jeg kjeft). Adventskalender kommer også opp). Jeg liker ikke de elektriske "adventstakene" for jeg anser dem som å ha ingenting med advent å gjøre. (Hannukah er ok det altså, men det er ikke advent).

Loftet her innredes nå til jule/adventsverksted.

Det meste av gaver er tenkt ut, eller i havn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:44   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har definitivt ikke jul hele desember. Vi skifter heller ikke gardiner. Vi har ingen gardiner uansett om det er advent, jul eller resten av året. Vi er veldig julete hjemme hos oss, men det betyr ikke at vi har det overlessa hjemme. Til advent setter vi opp to julestjerner med lys, hvite svibler, kalenderlys, appelsiner med nelikspiker og adventsstake. Jeg setter også frem ei kurv med formingsmateriale som ungene kan kose seg med i hele desember. Resten kommer ikke frem før den 22. desember. Da finner frem noen engler, bytter de hvite sviblene ut med rosa, julegleder, levende lys i bøtter og i spann og pyntet juletre. Knapt en nisse å se, men dog jul i stua. Ja, også pynter vi takkransen i stua. Hvitt og lilla til advent, hvitt og rødt til jul.

Advent er advent og jul er jul.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:45   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, du har dine tradisjoner, jeg (og handelsstanden og tv-bransjen og andre) har våre.

Jeg tror at smilefjes har flere med seg. Vi er nemlig flere som ikke gjør som handelstanden sier.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 17:51   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hysj. :i fornektelse:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.