|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva ville du helst spist på julaften? | |||
| Ribbe |
|
49 | 26,78% |
| Pinnekjøtt |
|
83 | 45,36% |
| Kalkun |
|
26 | 14,21% |
| Juletorsk |
|
1 | 0,55% |
| Lutefisk |
|
5 | 2,73% |
| Andebryst |
|
2 | 1,09% |
| Grandiosa |
|
1 | 0,55% |
| Annet |
|
14 | 7,65% |
| Surstek |
|
2 | 1,09% |
| Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?
Helt enig. Julemiddag er ensbetydende med pinnekjøtt, helst røkt og av sau, for det har mest smak. |
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Pinnekjøtt. Jeg er oppvokst med ribbe, men det synse jeg er så utrolig kjedelig. Har aldri hatt sansen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Krysset av på ribbe,men etter som jeg har blitt eldre har jeg fått mer og mer sansen for pinnekjøtt med tilbehør. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Jeg er vokst opp med ribbe på julaften, så det er liksom julematen over alle for meg. Men jeg kan fint spise pinnekjøtt eller and uten å savne ribba, når jeg er sammen med svigers.
|
|
|
#27 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Jeg er vant med ribbe på julaften, så det er også det jeg helst vil spise. Vi feirer i England annenhver jul, og da synes jeg at kalkun hører med.
|
|
|
#28 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Har ribbe med det som hører med, og det ER julaftenmiddag for meg! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Skulle veldig, veldig gjerne spist kalkun på julaften, men så lenge vi feirer jul hos andre, blir det ribbe. Jeg spiser ikke ribbe, men spiser pappa sine medisterkaker. Litt stusselig på julaften synes jeg. Har også spist grandiosa et år, jeg var 18 år, spiste bare poteter og saus, og fikk velge noe annet. Da ble det grandiosa.
|
|
|
#30 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Pinnekjøtt, helt klart, men vi kjører mannefamiliens tradisjon med ribbe, så nyyyyter vi pinnekjøttet 1. juledag når ikke ungene stresser med gavene ...
|
|
|
#31 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Svarte ribbe fordi det er det vi alltid har, selv om jeg egentlig synes pinnekjøtt og lutefisk er best. Har pinnekjøtt 1. juledag da, og lutefisk i løpet av romjula.
|
|
|
#33 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sånn er det her også. Familien går i fistel om jeg foreslår noe annet enn ribbe på julaften, men jeg syns kalkun er 100 ganger bedre.
|
|
|
#34 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Pinnekjött. Det spiser vi ogsaa. Alternativet maatte blitt lutefisk. Svineribbe liker jeg ikke noe saerlig. Kalkun har vi paa nyttaarsaften. Tysk and (og tilsvarende) blir det nok av paa div. fester i desember. Torsk er over hodet ikke jul for meg (men godt for det, altsaa). |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Jeg truet mamma og pappa i mange år om at kom de til meg noen gang til jul skulle de få Spaghetti Ala Capri
|
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Egentlig enig, men jeg MÅ desverre ha en julaften uten annenhvert år, siden svigers sverger til jækla ribbe. Urk!
|
|
|
#38 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Men, er det noen her som får litt vondt i tennene av pinnekjøtt? Sikkert rart spørsmål, men hver gang jeg har spist pinnekjøtt får jeg sånn "gnagsår" i tennene. Skjønner ingenting. Jeg har selvsagt tilberedt det riktig, og det skjer samme om jeg spiser det her hjemme eller hos andre/ute. Det er verdt det siden det er så godt, men irriterende allikevel. Noen som vet hvorfor det skjer?
|
|
|
#39 |
|
X First Lady
Jeg klarer ikke skjønne at mange klarer å få i seg to så kraftige middager etter hverandre. Ingen kritikk altså |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du helst spist på julaften?Pinnekjøtt med kålrotstappe så klart - intet annet er skikkelig jul.
|
![]() |
|
|