Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ofte spiser dere kokte poteter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte spiser dere kokte poteter?
Hver dag 0 0%
5-6 dager i uken 7 4,05%
3-4 dager i uken 25 14,45%
1-2 dager i uken 47 27,17%
3-4 ganger i mnd 35 20,23%
1-2 ganger i mnd 32 18,50%
6-12 ganger i året 9 5,20%
1-6 ganger i året 15 8,67%
Sjeldnere enn 1 gang i året 3 1,73%
Aldri 0 0%
Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 07:15   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte spiser dere kokte poteter?

Sjelden- er ikke noe glad i kokt potet. Krysset av på 3-4 ganger i måneden, og da har jeg regnet med potet i kjøttsuppa, potetmos o.l. Men grønnsaker inntil middagen er nesten daglig.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 07:58   #2
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

5-6 dager i uken, her liker vi best potetmiddager.

Gammel 30-11-09, 08:34   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3-4 ganger i uken. Vi spiser noen nydelige biodynamiske poteter som smaker utrolig godt. Poteter er ikke bare poteter og det er kvalitets- og smaksforskjell på poteter som alt annet. Disse potetene smaker noe i seg selv. I tillegg skal poteter kokes med skall og ikke for lenge. Men vi spiser ikke så mye potet, vi spiser mest andre grønnsaker pr. måltid.

Gammel 30-11-09, 09:15   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2-3 ganger i måneden.

Gammel 30-11-09, 09:49   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6-12 dager i året. Spiser det så og si aldri hjemme. Jeg pleier å kutte de i båter og steke de i ovnen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:55   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

3-4 ganger i mnd, men vi spiser potetprodukt oftere som potetmos, stekte poteter og poteter i rotmos og grønnsakssuppe.
Når vi har kokte poteter til middag er det som regel til kjøttkaker, fårikål og fisk.

Gammel 30-11-09, 10:20   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte 3-4 ganger i måneden, men i det siste har det nok vært noe mer, siden mannen lager mat om dagen. Han lager oftere tradisjonelle potetmiddager enn meg. Vi spiser mest stekte poteter og av og til inngår potet som ingrediens i suppe eller liknende, så vi spiser nok kanskje potet 2 ganger i uka i snitt. Når det en gang innimellom blir kokt potet er det stort sett som tilbehør til fiskeretter eller kjøttkaker.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:27   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tradisjonelle kokte poteter har vi kanskje 2-3 ganger i måneden. Hjemmelaget potetmos med andre grønnsaker blandet i har vi oftere. Ellers går det mest i ovnsstekte poteter når vi har potet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:58   #9
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi har kokte poteter 1-2 ganger i uka. Hjemmefra er jeg vant med kokte poteter 7 dager i uka året rundt. Tror ikke jeg smakte f.eks. ris før jeg var 20 år. Skikkelig variasjon altså.

Gammel 30-11-09, 11:50   #10
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Stemte 1-2 ganger i uken, men det varierer veldig.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 11:57   #11
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

ca 3 ganger i uka, men så tenkte jeg litt,
egentlig hiver jeg dem stort sett i ovnen, men alikevel vi har poteter ca annenhver dag- pottit er gøtt

Gammel 30-11-09, 12:32   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser det 2-3 ganger i måneden. Mest fordi det tar så lang tid å koke når vi kommer sultne hjem om ettermiddagen.

veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:39   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sjelden. Ingen av ungene liker det, og da ser jeg ikke helt vitsen med å ha det. Selv syns jeg poteter er helt greit, men jeg trenger det ikke. Hvor ofte vi spiser det er avhengig av hvor ofte vi er på besøk hos foreldrene mine, nå er det ikke så ofte, men vi flytter til hjemplassen min i løpet av neste år, og da blir det nok mer potetspising også.

Gammel 30-11-09, 12:44   #14
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg selv svarte sjeldnere enn 1 gang pr år. Ingen av barna liker det, jeg spiser det ikke pga at jeg lever lavkarbo og ikke synes jeg det er noe godt heller. Mannen liker det, men bryr seg ikke. Så vi har fått det hos mine foreldre 4-6 ganger pr år, men nå spiser jeg det som sagt ikke allikevel, og jammen har mor og far sjeldnere poteter også så det hører til sjeldenhetene at vi får det der også. Tenker det må være med til ribbe og pølse til jul da. Selv om vi debuterte med juletallerken i går, men vi hadde jo ikke poteter så da ble det med pommes strips til. Det falt i smak det gitt. Medisterpølse, medisterkaker, surkål, tyttebærsyltetøy, rødbeter og altså pommes strips. Mellomste brukte tyttebærsyltetøy som ketchup!

Gammel 30-11-09, 13:01   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser i hvertfall ikke kokt potet en gang i måneden - regner det blir en 6-8 ganger i året eller noe slikt, det bruker hope seg opp litt i jula.

Gammel 30-11-09, 13:52   #16
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Kokte poteter spiser vi nok ikke oftere enn 3-4 ganger i måneden. Som oftest som tilbehør til fiskeboller i hvit saus og denslags. Potetmos, ovnsstekte poteter osv drar opp litt, men likevel spiser vi ikke poteter oftere enn 1-2 ganger i uka.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 14:34   #17
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser aldri kokte poteter hjemme. Men i middag hos foreldre/svigerforeldre er det som regel kokte poteter.

Om vi har poteter hjemme, er det som potetmos, båtpoteter, grateng eller andre bearbeidede former. Kokte poteter er utrolig lite spennende.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:18   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

3-4 ganger i maaneden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:22   #19
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1-2 ganger i uka.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:22   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Noe av det beste jeg vet. Så jeg svarte 5-6 dager i uken, men det kan bli færre dager innimellom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.