Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du sendt julekort/oppmerksomhet til fastlegen deres noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 20:50   #21
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Har du sendt julekort/oppmerksomhet til fastlegen deres noen gang?

Har en fastlege som jeg nesten ikke husker navnet på. Ikke så ofte brukt, med andre ord.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 20:51   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Legen min er veldig ok og jeg har vært der mye med både lillebror og meg selv, men nei.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 20:53   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Med tanke på min fastleges fullstendige manglende empati og kommunikasjonsevner:

Signerer. Fastlegen min er en dust og jeg hadde skiftet hvis jeg hadde funnet ut den der kodegreien man tydeligvis må ha til Nav sine sider.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 20:53   #24
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men kanskje om jeg hadde bodd i Aidensfield eller noe.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 20:57   #25
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg aldri tenkt på, gitt, selv om jeg har en fantastisk lege som virkelig bryr seg og tar meg på alvor omtrent uansett hva jeg kommer for. (som tilogmed så at jeg hadde klipt meg selv om det var en evighet siden jeg hadde vært der.)

Gammel 30-11-09, 20:58   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men vi har sendt et baby-takkekort.

Gammel 30-11-09, 21:05   #27
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Faren min avsluttet praksisen sin for fire år siden og får fortsatt julekort og oppmerksomheter fra noen av de mest trofaste pasientene han hadde. Nå var ikke han fastlege, men hadde spesialpraksis. Noen av de ivrigste gav hjemmelagede gaver, og det var alt fra broderte bilputer og løpere til hjemmesnekret kiste som var under juletreet. En brodert elg i solnedgang henger fortsatt på utedoen på hytta.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 21:09   #28
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Har gjort det noen få ganger når det har vært noe ekstra i løpet av året. Sendte også med blomst

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 21:10   #29
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

En brodert elg i solnedgang henger fortsatt på utedoen på hytta.

Den fikk hedersplassen altså

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 21:23   #30
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ga min fastlege et smykke når hun skulle ut i mammapermisjon. Hun er en helt fantastisk lege og har fulgt meg gjennom 2 graviditeter og mange tunge stunder gjennom de siste årene. Siden jeg har vært hos henne ofte synes jeg hun fortjente en liten "takk, og lykke til med ny baby". Vi sippet like mye begge to den siste timen..

Gammel 30-11-09, 21:44   #31
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det å bli møtt på en god måte i telefonen når jeg ringer betyr veldig mye.

Enig, dette har så veldig mye å si.

I tillegg husker jeg jeg snakket med fastlegen min om noe som bekymret meg, han beroliget meg med at han ikke trodde det var noe farlig, og jeg sa at jeg ble mindre bekymret. Da sa han det hørtes bra ut, og at jeg bare måtte ringe igjen hvis det var noe mer. Denne holdningen synes jeg betyr så utrolig mye, at en ikke føler en maser liksom.

Jeg har heller ikke gjort det, samboeren var inne på det, vi har samme lege, men jeg følte det ble for privat.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 21:52   #32
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Nei, det har jeg aldri tenkt på engang.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:45   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har levert noen flasker, men det var når han stilte opp eksra mye for meg langt mer enn en kan fovente.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:48   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei - fastlegen min har jeg overhodet ikke noe forhold til, annet enn at jeg alltid syns det er like moro å se panikken han får i øynene om jeg dukker opp med Lillemann.

Jeg har aldri følt for å sende noen oppmerksomhet til leger jeg har møtt, det eneste jeg har gjort et par ganger er å gi sykepleierne/legene blomster som gruppe etter lengre opphold, hvor vi har blitt tatt usedvanlig godt vare på. Jeg syns de trenger en oppmerksomhet på det viset. Men da, som sagt - som personalgruppe, ingen spesielt nevn, og dermed ingen glemt.

Gammel 01-12-09, 00:03   #35
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Ja det har jeg gjort. Vi har hatt samme fastlege til hele familien i 10 år nå og hun har vært helt fantastisk på alle måter. Og det har jo blitt noen besøk med 3 svangerskap med store plager i alle, sat barn som har trengt litt oppfølging etterpå. Hun følger opp på alle måter og strekker seg langt for å sørge for at vi har det bra! Og hun viser tydelig at hun setter pris på kortene.

Jeg har forresten sendt julekort til tannlegen vår også jeg! Hun byttes heller ikke ut!

Gammel 01-12-09, 00:07   #36
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det har aldri falt meg inn

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 09:23   #37
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min tidligere fastlegen bød i perioder så mye på seg selv at er kort har han fått. Vi har i spesielt en perioder hatt bruk for medisinsk ekspertise på spørrenivå utover å bestille time og han stilte opp med hjemmenummer og beskjed om å ringe når det var noe.

Men han tapte seg etterhvert og er derfor nå blitt tidligere.

Gammel 01-12-09, 09:38   #38
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Nei, det er en sånn ting eg syns er virkelig snålt.

Haugtussa sa det.

Gammel 01-12-09, 09:42   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Men ang. gaver og sånt, har de lov til å ta imot det fra pasienter da? Min mor jobbet i hjemmesykepleien en periode, og de fikk ikke engang lov til å ta imot ei konfekteske til jul.

Gammel 01-12-09, 09:45   #40
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg har ikke gjort det, og har heller aldri vært inne på tanken. Men hadde det vært spesielle årsaker til at vi hadde hyppig kontkakt, og hjelpen hadde vært utenom det vanlige, så ser jeg ikke bort fra at en oppmerksomhet hadde vært aktuelt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.