|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Vi spiser i grunnen sjelden grøt, og skal jeg lage bruker jeg Toro sin røde pakke (den som skal koke i 25 min, den blå som skal koke i 5 syns jeg ikke er god i det hele tatt) eller Fjordland hvis det bare er jeg som skal ha.
|
|
|
#2 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha.
|
|
|
#3 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?
|
|
|
#4 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Cluet er å koke på helmelk. Jeg smelter en stor klatt smør først, før jeg tilsetter melk og grøtris.
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha. Og langkokt må det være, i tillegg til H-melk.
|
|
|
#6 |
|
trøtt
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?
Men det er da ikke vanilje i Fjordlandgrøt?
|
|
|
#8 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Julegrøten blir litt på halv åtte i år.... vi skal nemlig bare være meg, mannen min og de to minste barna på julaften.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Eg bruker den langkokte, Geisha er vel det. Koker opp, og setter den i ovnen i 3-4 timer. Eg er rett og slett ikkje i stand til å koka grøt på komfyren uten å svi den, så å la den stå i ovnen er mitt einaste håp. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Har nesten sluttet å lage grøt, men hvis jeg gjør det så er det Geisha med lang koketid, uten vann og gjerne med helmelk. Jeg liker ikke "bløtkokt" grøt så den får ikke koke i timevis. Viktig med nok salt på slutten. Og vanilje i grøten er helt feil (for meg), det er da ikke riskrem vi snakker om. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Det er bare Geisha som er bra nok. Kokt på helmelk, og litt seterrømme på helligdagene. Dynegrøt (eller stekeovnsgrøt, da) er veldig enkelt.
|
|
|
#12 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Jeg har aldri brukt posegrøt før nå i det siste når jeg fikk smake den røde fra Toro.
|
|
|
#13 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Vi liker best den røde fra Toro. Det står at den skal koke i 25 minutter, men jeg bruker mer væske og koker den bortimot en time (eller mer). Til jul lager jeg den med H-melk og med en dæsj rømme i til slutt og koker den ekstra lenge. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha maa det vaere. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?For meg er det akkurat det samme. Jeg har smakt omtrent alle grøttypene som finnes og kjenner knapt forskjell. Men det MÅ være vanilje i.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha grøtris. Smør, helmelk, salt og en dæsj vaniljesukker. Kokes opp, og settes i ovnen i noen timer.
|
|
|
|
#18 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Fjordland funker veldig godt de få gangene i året vi har grøt til middag.
|
|
|
#20 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha med laktoseredusert melk.
|
![]() |
|
|