Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinnoff fra matchende kjøkkenapparater: Hva slags apparater bruker du, og hvor ofte

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 09:48   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Spinnoff fra matchende kjøkkenapparater: Hva slags apparater bruker du, og hvor o

Smørbrødjern: Aldri
Brødrister: Svært sjelden
Vannkoker: ofte
Kaffetrakter: ofte
Kjøkkenmaskin: periodevis (baking)
Stavmixer: brukes relativt ofte, om ikke hver dag.
Micro: ofte
Ministøvsuger: mangler, men står på ønskelisten til jul. Ergo Rapido
Vaffeljern: ca en gang i måneden

Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:55   #22
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff fra matchende kjøkkenapparater: Hva slags apparater bruker du, og hvor o

Kaffetrakter: 1 gang i mnd.
Brødrister: 1 gang i uka.
Vannkoker: 3 ganger i uka.
Kenwood kjøkkenmaskin: 3 ganger i uka.
Micro: Hver dag.
Stavmixer: 1 gang i året.
Vaffeljern: 1 gang i mnd.
Krumkakejern: 1 gang i året.
Mixmaster: 3 ganger i mnd.
Foodprossesor: 1 gang i uka.
Frityrkoker: 1 gang i uka.
Blender: 1 gang i året.

Jeg har jo strengt tatt ikke behov for både mixmaster, foodprosessor og kjøkkenmaskin, men det er enklere å rengjøre mixmasteren, så jeg bruker den oftere. Men når jeg baker kaker og sånn så er det greit å ha flere apparater.

Jeg bruker foodprosessoren mye, siden jeg river ost med den bl.a. Kan vel få sånn utstyr til Kenwooden også, men jeg har bare kvern, potetskreller og forskjellige røre/mixe verktøy. Og blender fulgte også med.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:44   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følgende står fremme:

- kaffemaskin/nespresso - brukes mange ganger hver dag
- kjøkkenmaskin - helt ny. Vi vet ikke helthvor mye den brukes. Antar et par ganger i uka.
- mikro - vi lager havregrøt til knerten flere ganger i uka, men vi vurderer å pælme den ut. Den er svær og skikkelig gammel

I tillegg har vi i skapet:

-blender - brukes en del om sommeren til smoothies, men er lite i bruk om vinteren, men jeg ser at den har flere bruksområder enn jeg bruker den til.
- stavmikser - brukes kanskje annenhver uke. Særlig når jeg lager supper.
- brødbakemaskin - tidligere i bruk hver eneste dag. Nå bare når vi på kvelden oppdager at vi er tom for brød.
- vaffeljern - lager vel vafler 5-10 ganger i året.
- håndmikser - ble brukt før jeg anskaffet kjøkkenmaskinen. Ble brukt ca hver 14. dag. Nå håper jeg vi ikke trenger den med.
- brødrister - for tiden ikke i bruk, men det går i bølgedaler. Ristet brød er jo egentlig veldig godt.

Gammel 06-12-09, 10:55   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Skal vi se... Dette står fremme:

Brødrister: brukes nesten hver dag
Vannkoker: brukes mange ganger om dagen (vi lager kaffe med presskanne)
Kjøkkenmaskin: har eeegentlig plass i skapet, men brukes sikkert annenhver dag (blenderen er kaputski, så jeg bruker den til smoothies også)
Brødbakemaskin: ganske ny, hittil brukt 1-2 ganger i uken

I skapet:
1 stk fiiiin blender som ikke virker lenger og som jeg ikke har fått kastet. Brukes naturlig nok ikke (den begynner å lukte svidd når jeg har prøvd)
Vaffeljern: brukes mye i perioder til brødvafler etc., men lenge siden nå
Elektrisk kaffekvern: brukes til å male kjerner og frø, litt i rykk og napp at jeg husker på det

Og det er vel det! Mikro hadde vært kjekt, men den må i så fall være veldig liten. Foreløpig trenger vi det ikke. Stavmikser, ny blender og kaffetrakter står på ønskelisten til jul.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 11:21   #25
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss står følgende helt fremme:
- Vannkoker (brukes daglig)
- Kaffetrakter (brukes daglig)
- Brusmaskin (brukes daglig)
- Brødrister (brukes i perioder, blir satt inn i åpent skap i perioder den brukes lite)

Kjøkkenmaskin står halvveis framme, dvs. at den kan dyttes inn et sted dersom jeg trenger benkeplass men kan også stå framme, og den brukes flere ganger i uka.

Stor mixmaster brukes ca. en gang i måneden, og står dyttet inn sånn at den er lett å dra fram. (Jeg er dårlig på å løfte tunge ting ut av skap pga. bekkenløsningen, og har laget meg løsninger preget av dette.)

Stavmikser, toastjern, vaffeljern, krumkakejern er i skuff/skap. Stavmikseren er så ofte i bruk at den ofte ikke rekker skuffen, men blir tatt rett i bruk igjen etter oppvask.

Gammel 06-12-09, 11:23   #26
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Kaffetrakter, vannkoker og micro står alltid på benken og er i daglig bruk sånn ca.

Foodprosessor står i skapet og brukes til det meste (smoothies, bolledeiger, osteriving etc), men det er ikke så ofte jeg drar den fram.
Vaffeljernet står også i skapet og er framme 6 (?) ganger i året.
Brødristeren har vi ikke pakka opp enda etter at vi flytta.

Jeg tror ikke vi har flere kjøkkenapparater enn det.

Gammel 06-12-09, 11:23   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingenting stående fremme utenom Nespresso cube (brukes daglig/ukentlig), vannkoker (brukes daglig) og aerocchino.

Ellers: Brødrister i sjalusiskap (brukes daglig - vi fryser brød ned i skiver og tiner i brødrister), micro (integrert - brukes daglig spesielt til å dampe grønnsaker og poteter for å lage middager på 1-2-3), kjøkkenmaskin (står i skap - brukes 1-2 ganger i uken til brødbaking - kjøper ikke brød). I tillegg fikk jeg et vaffeljern en gang som står i et skap - det har jeg brukt 2 ganger på 3 år, eller noe sånt. Fikk nylig en stavmikser, den har jeg brukt noen ganger allerede, så den får bli.

Gammel 06-12-09, 11:35   #28
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaffetraktersak: hele tiden, mannen bøtter kaffe : puke:
elektrisk boksåpner: bruker den ikke alt for ofte, men
Blender: max 1 gang pr uke, kunne fint vært foruten.
Kjøkkenmaskin: kunn ikke klart oss uten.
Mixmaster: ligger nedstøvet i en skuff, ikke brukt på en evighet.
Vannkoker: stort sett til te, jeg og unga.
Stavmixer: what was I thinking?
Riskoker: Fikk gitt den bort til Sjugger(?)
Brødbakemaskin: brukt 2 ganger, kunne kastet ihjel en hest med brødene,hadde det ikke vært for at jeg liker heser.
Mikro:
Raclette:
Frityrkoker: Brukes veldig mye i perioder, så står den der i lengre perioder. Er så kjedeligt å bytte olje.
Brødrister: står der stort sett bare.
Vaffeljern: brukes kanskje 10 ganger i året.
Elekstrisk grill: brukes av og til som toastjern, men brukes stort sett ikke.

Gammel 06-12-09, 11:36   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffetrakter - daglig.

Og det var det.

Å ja - også vannkokeren, den bruker jeg nesten daglig.

:kremt:

Gammel 06-12-09, 12:01   #30
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vannkoker: daglig (til presskannekaffe)
Espressomaskin: i helgene
Stavmikser (med minihakker og miniblender): et par ganger i uka
Kjøkkenmaskin: et par ganger i måneden
Vaffeljern: et par ganger i måneden
Håndmikser: et par ganger i måneden
Mikro: ukentlig (tining, oppvarming og mikropopcorn, definitivt unnværlig, leiligheten kom med innbygd mikro, vi ville aldri kjøpt av oss selv)

Har også brødrister (som har vært mye i bruk i perioder, men ikke nå), smørbrødjern (ditto) og iskremmaskin (brukes bare noen få ganger i året, men jeg ville ikke vært den foruten likevel). Blender og ordninær kaffetrakter bor i en bod og brukes aldri.

Ah, og riskoker, ja. Den bruker vi flere ganger i uka.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:06   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Havregrøt ja. Det spiser ungene hver kveld. Må kanskje beholde mikroen, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:41   #32
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg er ikke så glad i å ha masse fremme på kjøkkenbenken.

Nespressomaskin: den står fremme. Brukes en del i helgene
Mikro: innebygget. Brukes til tining, oppvarming og til f.eks smelting av smør til baking. Jeg savnet mikro da den forrige tok kvelden.

Gjemt bort i skuffer og skap:
Brødrister: brukes nå og da. Står lett tilgjenelig i brødskuffen.
Stavmikser: brukes nå og da.
vaffeljern: brukes veldig sjelden
Blender: Brukes veldig sjelden pga. glemmer den litt.
toastjern: brukes nå og da. Går litt i rykk og napp.
vannkoker: denne brukes sjelden nå. Går jo så raskt å varme opp vann med induksjonskokeplatene. Eller i mikroen.
Miksmaster: ja det er helt sant, jeg har en slik. Den er steingammel og det er ikke stort den egner seg til utover å piske krem. Ønsker meg en skikkelig kjøkkenmaskin.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:58   #33
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker heller ikke å ha ting på kjøkkenbenken, men har innsett at noe brukes så ofte at det må stå der.

Micro (skal ha innebygd på hytta og her hjemme når kjøkkenet byttes ut): Den brukes omtrent daglig til oppvarming og tining.
Brødristeren står fremme for den brukes hver dag
Vannkokeren brukes mange ganger om dagen og står fremme.
Kjøkkenmaskinen står i skapet og brukes mye i perioder og lite i andre perioder.
Toastjernet står i skapet, brukes ca 1 gang i uka
Vaffeljern står i skapet og brukes noen få ganger i året, jeg liker ikke vafler.

Gammel 06-12-09, 13:01   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har innebygd mikro.

Ingenting annet står fremme, jeg hater å ha ting på kjøkkenbenken.
I skapene har vi:
vaffeljern: brukes ett par ganger i året
vannkoker, brukes engang i blant
kenwood maskin, brukes ofte i perioder og sjelden i andre perioder
brødrister: skapfyll
blender: sjelden i bruk
Kaffetrakter: i bruk når vi har besøk

Sist redigert av Chablis : 06-12-09 kl 13:49.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:03   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke å ha masse ting på benken, så det er bare kjøkkenmaskinen og blenderen (begge Kitchen Aid) som står fremme.

Kjøkkenmaskin: Kitchen Aid, står alltid på benken og brukes ofte.
Brødrister: I perioder ofte, men det kan variere veldig. Står i skap lett tilgjengelig.
Toastjern: Brukes ofte av tenåringen, står i skap.
Vaffeljern: En sjelden gang (hver 2.-3. måned?) Står i skap.
Stavmikser: Ganske ofte. I skapet.
Blender: Brukes mer om sommeren, men står på benken.
Kaffetrakter: Hentes fram når vi får foreldre på besøk. Vi bruker bare espressokanne på komfyrtoppen.
Foodprocessor: Brukes til å hakke nøtter, sjokolade, ost etc. Står i skap.
Mikrobølgeovn: Aldri hatt, ikke behov.
Vannkoker: Aldri hatt, ikke behov. Bruker vannkjele på induksjonstoppen, går fort.
Ministøvsuger: Aldri hatt, kunne muligens vært greit, men klarer meg bra uten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:41   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må lære litt av deg, Maximillia. Hvordan kan man ha fire gutter og ikke behov for mikroovn en eneste gang? Varmer dere eventuelle middagsrester i gryter, skrur dere på ovnen for å varme opp ting, og smelter du smør i gryte? Blir det ikke mye oppvask?

Jeg håper så veldig å slippe den dingsen på det nye kjøkkenet. Og nå får vi induksjonstopp, så det er mulig vi slipper vannkoker også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:49   #37
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg må lære litt av deg, Maximillia. Hvordan kan man ha fire gutter og ikke behov for mikroovn en eneste gang? Varmer dere eventuelle middagsrester i gryter, skrur dere på ovnen for å varme opp ting, og smelter du smør i gryte? Blir det ikke mye oppvask?

Jeg håper så veldig å slippe den dingsen på det nye kjøkkenet. Og nå får vi induksjonstopp, så det er mulig vi slipper vannkoker også.

Vannkokeren har vi sluttet helt å bruke etter at vi fikk induksjon. Du trenger den rett og slett ikke, siden det er kjappere å koke vann på induksjon.

Her har vi fortsatt mikro, men det hjalp uendelig mye å få den i et innbyggerskap. Nå er den ikke noe irritasjonsmoment i det hele tatt og når jeg en gang hvert jubelår finner på å bruke den (popcorn, varme opp mat osv) så er det bare å åpne skapdøra over steikovnen. Har du litt ekstra skapplass, så anbefaler jeg å gjøre det sånn.

Gammel 06-12-09, 14:09   #38
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

På kjøkkenbenken har vi:
Vannkoker som brukes daglig.
Espressomaskin som brukes for sjelden ...
Tivoliradio som brukes daglig.

I hjørneskapet har vi:
Blender som brukes en gang i blant.
Vaffelhjern som brukes et par ganger i måneden.
Kjøkkenmaskin som brukes ukentlig.
Miksmaster som brukes ukentlig.
Brødrister som jeg ikke husker sist vi brukte.

(Stavmikseren tok kvelden for et halvt år siden og har ikke blitt erstattet, (uten at vi har savnet den) og foodprosessoren gav jeg bort.)

Mikrobølgeovnen står på fryseskapet i boden, og brukes ukentlig til å poppe popcorn, ungene lager ostesmørbrød og vi tiner ting vi har glemt å ta opp.

Vi har i tillegg en 2i1 støvsuker på kjøkkenet som er i daglig bruk.

Gammel 06-12-09, 14:23   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Innebygget mikro: Brukes noen ganger i uka til å tine frosne grønnsaker, fiskefilet, til å varme rester, koke havregrøt etc.
Brødrister: Står framme, brukes daglig til å tine brødskiver
Kaffetrakter: Står framme, men brukes omtrent bare når vi har besøk av mannens familie, siden de liker best tynn kaffe
Espressomaskin: Står framme, brukes vanligvis flere ganger i uka
Kjøkkenmaskin: Står i eget skap på hylle som kan vippes ut og brukes minst en gang i uka til gjærdeig. Oftere i perioder der vi har ork til å bake. Vi bruker blenderen som hører til daglig eller ukentlig i sommerhalvåret.
Vaffeljern: Brukes stort sett bare når vi har kaffegjester eller når mannen blir vaffelsulten, står i mikserskapet
Stavmikser: Fortsatt ubrukt etter fire måneder. Innkjøpt med tanke på supper og babymat etter hvert, så den skal brukes bare jeg orker å lage mat selv igjen. Står i mikserskapet.

Vannkokeren har vi gitt bort, den ble aldri brukt etter at vi fikk induksjonsovn.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:33   #40
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vannkokeren står på benken hele tiden. Og kaffetrakteren står i skapet. Brukes nesten aldri. Jeg drikker ikke kaffe og om mann drikker kaffe hjemme så bruker han pulverkaffe.
Toast hjern har vi i skapet.brukes inni mellom
Brødbakemaskinen står i skapet ilag med assistanse maskinen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.