|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har greie på dette … (1.6 diesel)Ok. Må prøvekjøre, men er redd det er litt vanskelig å få et godt nok inntrykk.. Har ihvertfall brent oss på det før..
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har greie på dette … (1.6 diesel)
Dette handler nok mye om personlige preferanser. Man skal huske at det ikke er lenge siden at bensinmotorer på 100-120 hk uten turbo var det vanlige i biler i denne klassen. Går man 7-8 år tilbake kan man se på VW Passat, Audi A4, Toyota Avensis, Opel Vectra, Ford Mondeo og mange flere og se at salget var ganske stort med disse motorene. Dette biler som er ikke så langt unna eller tilsvarende i vekt. En dieselmotor med 109 hk vil i praksis føles langt kraftigere enn en bensinmotor på 120-130hk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Ja går fint ann og chippe den,men om det skal bli lovlig krever staten at du betaler avgift for effektøkning |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har greie på dette … (1.6 diesel)Jeg har ikke peiling da, men vi har 2,0 diesel og 160-ettellerannet hk i vår bil og jeg tror ikke jeg ville hatt mindre en det i en V70.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1.6 liter alene betyr egentlig ikke noen ting. En motor på 1.6 liter kan være like "sterk" som en på 3,2 liter. Det som betyr noe blir mer effekt og ikke minst dreiemoment på turtallsområdet man til vanlig bruker. |
|
|
|
![]() |
|
|