|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Jeg er nder utredning for noe mystifistisk, og har følgelig vært på sykepnger ett år, rehabilitering ett år og fik attføring nå i sommer.
![]() |
![]() |
#23 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Jeg går på attføring nå og mottar 66% av opprinnelig lønn.Er alene med to barn , men det går helt fint. Vi lever ikke i luksus, men mangler vel egentlig ingenting.
![]() |
#24 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Det hadde gått helt fint (økonomisk) både med og uten mann. Men som 007 sier vill det å ikke jobbe være det største tapet.
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Vært kjipt og plutselig måtte spart penger, men sånn ellers har det gått helt fint. (Vi bor så billig at vi kan leve på en lønn)
![]() |
#26 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Jeg tror det hadde gått men det hadde blitt tøft.
![]() |
#27 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Vi ville greid oss fint om jeg hadde havnet på uføretrygd, men det ville blitt hakket verre om det var mannen som havnet på uføretrygd. Men vi har endel faste utgifter per måned som vi kunne skrelt vekk om vi måtte, så vi hadde nok greid det. Men det ville blitt mye mindre romslig enn det er i dag, hvor vi er 2 voksne som jobber 100 % i 2 realtivt godt betalte jobber.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Det hadde gått helt fint om deg gjaldt meg, men verre om det gjaldt mannen min. Han tjener mer enn dobbelt så mye som meg og bærer det tyngste økonomiske ansvaret i vår familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Vi er vant til et høyt forbruk, så det ville vært meget tøft i starten. På den annen side; så lenge jeg hadde fortsatt å være sammen med mannen min, så ville vi i praksis hatt det som kalles god inntekt (ingen av oss tjener veldig mye, men begge tjener helt greit).
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Det ville ha vært meget tøft, men vi hadde mest sannsynlig klart oss en lang stund ihvertfall. I løpet av noen år måtte vi muligens vurdert et hus som var litt mindre kostbart å holde. |
![]() |
![]() |
#31 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Sånn rent økonomisk hadde vi klart oss. Jeg har uføreforsikring på jobb som forhåpentligvis ville hjulpet på, huslånet vårt er heller ikke av de største. Det verste hadde vært tapet av ikke å kunne jobbe |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Det hadde gått helt fint, så lenge det ikke var beina eller livmohalsen som var årsaken til det. For da hadde jeg fått forsikringsutbetaling.
![]() |
#34 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Jeg har vel noe samme utbetaling som jeg ville hatt om jeg var uføretrygdet. Så jeg tror jeg ville klart meg greit.
![]() |
#36 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Hvis husbonden hadde funnet seg en jobb innen den tid, hadde vi klart oss greit. Vi har lagt opp utgiftene etter 1 1/2 inntekt. Men hvis begge to hadde hatt 60% inntekt så hadde vi måttet revurdert ting som bosted, barnehage og matvaner.
![]() |
#37 |
Epikur
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Vi ville fått det trangt, men herremin hatt, alt går. Vi har levd på så utrolig lite, siden vi har vært samboere med barn i studietid uten mulighet til å jobbe så mye ved siden av. Vi har levd på 1/3 av det vi har nå, og det gikk det også. 2/3 av bare min inntekt hadde jo gått greit. Litt kjipt, så klart, det er jo de deilige luksustingene som ryker først.
![]() |
#38 |
Originala
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?
Med all respekt, jeg tror en del alvorlig syke kan bli støtt når deres ikke-deltakelse i arbeidslivet sammenlignes med arbeidsløshet og hjemmeværende barn. Det du beskriver handler ikke om å ikke være i jobb på grunn av sykdom, men fordi man enten ikke får jobb eller velger å være hjemme med barn. Og det er noe ganske annet. For eksempel er det en rekke sykdommer som medfører en ekstrem trettbarhet som setter enrome begrensninger i dagliglivet. Må man økonomisere krefter, velger man sannsynligvis lek med barna i de periodene man er opplagt framfor å pakke konvolutter eller hva det måtte være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
can-jur
|
![]() Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?Det hadde gått flott. Da hadde jeg gått opp i lønn.
![]() |
![]() |
Emneord |
uføretrygd, økonomi |
|
|