|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva er en familie?Jeg var nylig ute for "the extended family" da jeg var på skoleforestilling og vi satt der i denne rekkefølgen: Jeg, min eks, hans nye dame, hennes eks og hans nye dame igjen. Jepp, "one big happy family", liksom |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva er en familie?
Da exbo og jeg var sammen hadde vi slike festlige sammenkomster hele tiden. Exer og exers og partnere og exsvigerorleldre så langt øyet kunne se.
![]() |
#23 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg tror vi brøyt den gode trasdisjonen da jeg flytta ut, gitt.
![]() |
#24 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en familie?For meg er en familie de menneskene man lever nærmest med i et hushold. Man har da også litt mer perifer familie som tanter, onkler, kusiner, fettere, besteforeldre etc.
![]() |
#26 |
Skal rømme
|
Nei, og jeg skjønner ikke at du ikke fikk det? Jeg har jobbet på familievernkontor og de/vi tok i mot familier fra 1 til tja 5 i allefall.
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er en familie?Familie er jo de man treffer i kaffebloggen det. Hva i alle dager skulle det ellers være? |
![]() |
![]() |
#29 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Hva er en familie?Familie er vel i praksis de man føler at man har et spesielt forhold til basert på nært biologisk slektskap og/eller ansvar for hverandre i hverdagen. Litt lengre ute i ansvar og/eller biologi finner vi slekt.
![]() |
![]() |
#30 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er en familie?Da jeg var höygravid, var vi i Berlin i dyrehagen. Der kom alle barn gratis inn. Jeg fikk ikke komme gratis inn selv om jeg hadde barnet i magen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Slumrende Ullteppe
|
Høres ut som enkelte selskap i vår familie - der er det nåværende, ekser, våre barn og deres barn og hvem sine barn (?) i en salig røre. Funker som tusan, heldigvis.
![]() |
#33 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jeg følte det også sånn, veldig lenge. Det hjalp da min venninne som også var alene med ett barn (sånn som meg) var beinhard på at de også var en familie.
Nei, herregud, Familievernkontoret tar jo i mot til individualsamtaler, så det høres veldig merkelig ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig jeg traff en sær dame. Men hun var veldig opptatt av forholdet mitt til menn. Hvilken rolle mannen i familen hadde og rådgivning i forhold til dette. Vel nå fantes det ingen mann i voksen forstand, bare tre gutter som ennå var barn. Og da kunne hun dessverre ikke hjelpe meg. Skjønt jeg forklarte at årsaken til at jeg ba dem om hjelp var å få rådgivning i forhold til hvordan jeg skulle få til et forhold mellom barna og faren da de led under at han avviste dem. Men damen var mer opptatt av at jeg skulle få et forhold til faren, fint om vi flyttet sammen igjen. Det ville være bra for barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er en familie?Haha - jeg ser for meg damen: |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva er en familie?Min mann mente at i hans hode var ikke han og jeg en familie. Vi var to voksne mennesker, ja, men en familie måtte ha MER enn to, altså minst tre. Han myket litt opp og sa at det var forsåvidt greit nok om den tredje hadde fire ben også. Altså, meg og min elskede, ingen familie. Meg og min elskede og en katt/hund, vips, en familie.
![]() |
#37 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe...det har jeg aldri tenkt på. Kanskje jeg ødela noen illusjoner.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|