|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJeg er såpass godt forsikret at det ville blitt som om jeg skulle bli enslig og være arbeidsfør, sånn omtrent. Jeg tjener godt, men å bli enslig er jo dyrt. Vi måtte vel funnet hvert vårt mindre hus, tenker jeg. Da skulle det gått rundt.
![]() |
#23 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreGodt spørsmål. Jeg er enslig, men tjener greit og har hatt råd til å kjøpe meg en leilighet. Jeg måtte kanskje solgt den? Jeg har noe forsikring gjennom Utdanningsforbundet, men husker ærlig talt ikke hva slags.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Leser
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre(Har ikke lest tråden dette er en spinnoff fra) Jeg måtte ha endret på livsstil helt klart. Det hadde også skjedd om jeg ble enslig (skilsmisse/død) eller jeg hadde blitt ufør. Jeg vil tro det vil være forandringer for alle om noe slikt hadde skjedd? De fleste jobber vel bare ikke for "pyntens del"? Og de fleste har vel en partner som bidrar positivt til inntekten?
![]() |
#26 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre
Det er nok ganske mange som ikke har en partner som bidrar. Med tanke på at det er endel enslige mennesker.
![]() |
#27 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreDet hadde blitt tøft, veldig tøft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJeg tenker at etter kommunens satser skal jeg ha 5500 kroner å leve for etter at faste utgifter er trekt. Tenker jeg slik, så anser jeg det som helt ok. Jeg må nok begynne å være bevisst på hva jeg bruker penger på, men tror likevel at det nok har gått på no vis.
![]() |
#29 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJa kjent historie desverre. Min mor ble akkurat det jeg var akkurat fylt 18 år. Mamma fikk alvorlig brystkreft diagnose med stor spredning ut til armene etter første operasjon (hun trengte to + all behandling) Fortalte min far henne at han ville skilles fra henne fordi han hadde funnet en annen dame etter 27 år med ekteskap. Jeg kan aldri aldri tilgi min far for dette å skille seg er en ting men å gjøre dette mot ett annet menneske er helt utrolig. Min mor finner seg ikke noe jobb og går på attføring det er vel samme stas som uføretrygd hun har gjort det nå i ca 7-8 år. ingen vil ha henne i jobb ingen! Det var en ting hun kunne men kan desverre ikke fortsette i det yrket pga sykdommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreHar en bra pensjonsforsikring gjennom jobb. Men uansett ville jo inntekten gå ganske mye ned. Det hadde gått greit, men vi måtte nok stramme inn forbruket ganske mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreHvis det er en ulykke hvor han -gud forby - dør og jeg blir ufør, så skal jeg nok klare meg. Vi er godt forsikret, jeg er i SPK i likhet med ham, og i tillegg har jeg privat pensjonssparing. Jeg hadde måttet flytte, så sant uførheten satt i kroppen så er ikke dette stedet å bo med trapper, bakker og minimal universell utforming.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 13-12-09 kl 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreJeg er også solid forsikret. Den dagen jeg eventuelt blir ufør forsvinner dermed det meste av gjeld pluss at jeg har en forsikring som legger på en god del på det jeg får av trygden. Og det jeg får av trygden er vel også nær maksbeløpene sånne ungjenter som meg kan få. Så det skal nok gå det og. |
![]() |
![]() |
#33 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreDu kan flytte sammen med meg, Smilefjes. Da er vi kanskje uføre og uten menn, men vi kan få råd til hus i skogen og masse rødvin.
![]() |
#34 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Epikur
|
Hytte?
![]() |
#36 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreMen altså, helt seriøst, jeg mener man burde vurdere kollektive løsninger om man kan. Man får mye bedre råd om man deler på ting, man får det hyggeligere og man slipper å bli gal, ukorrigert dame med katt og ticks.
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreUkorrigert. |
![]() |
![]() |
#39 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreSlike "hva hvis" scenarioer ble gått gjennom da vi stiftet familie. Vi eier hus og bil sammen, har gode forsikringer, jeg jobber fullt i en greit betalt jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføreÅ bli enslig hadde ikke gitt så store økonomiske problemer siden jeg tjener mest av oss. Hadde nok vært verre dersom ble ufør. Måtte nok lagt om forbruket da ja. Får ikke håpe noen av delene skjer.
![]() |
|
|