Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 22:04   #21
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hva om dere ble enslige og uføre

Jeg er det. Går det også.

Gammel 12-12-09, 22:28   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er såpass godt forsikret at det ville blitt som om jeg skulle bli enslig og være arbeidsfør, sånn omtrent. Jeg tjener godt, men å bli enslig er jo dyrt. Vi måtte vel funnet hvert vårt mindre hus, tenker jeg. Da skulle det gått rundt.

Gammel 12-12-09, 23:11   #23
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Godt spørsmål. Jeg er enslig, men tjener greit og har hatt råd til å kjøpe meg en leilighet. Jeg måtte kanskje solgt den? Jeg har noe forsikring gjennom Utdanningsforbundet, men husker ærlig talt ikke hva slags. Forbruket er ikke særlig ekstravagant etter mange år som student og med arbeidsledig mann, så...

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:30   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Er det ikke meningen at man skal undersøke dette den dagen man virkelig trenger den?

Jo, det er kanskje det? Jeg har bare ikke gjort det enda...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:35   #25
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Har ikke lest tråden dette er en spinnoff fra) Jeg måtte ha endret på livsstil helt klart. Det hadde også skjedd om jeg ble enslig (skilsmisse/død) eller jeg hadde blitt ufør. Jeg vil tro det vil være forandringer for alle om noe slikt hadde skjedd? De fleste jobber vel bare ikke for "pyntens del"? Og de fleste har vel en partner som bidrar positivt til inntekten?

Gammel 12-12-09, 23:39   #26
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Og de fleste har vel en partner som bidrar positivt til inntekten?

Det er nok ganske mange som ikke har en partner som bidrar. Med tanke på at det er endel enslige mennesker.

Gammel 13-12-09, 00:02   #27
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Det hadde blitt tøft, veldig tøft.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 00:37   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at etter kommunens satser skal jeg ha 5500 kroner å leve for etter at faste utgifter er trekt. Tenker jeg slik, så anser jeg det som helt ok. Jeg må nok begynne å være bevisst på hva jeg bruker penger på, men tror likevel at det nok har gått på no vis.

Gammel 13-12-09, 09:15   #29
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ja kjent historie desverre. Min mor ble akkurat det jeg var akkurat fylt 18 år. Mamma fikk alvorlig brystkreft diagnose med stor spredning ut til armene etter første operasjon (hun trengte to + all behandling) Fortalte min far henne at han ville skilles fra henne fordi han hadde funnet en annen dame etter 27 år med ekteskap. Jeg kan aldri aldri tilgi min far for dette å skille seg er en ting men å gjøre dette mot ett annet menneske er helt utrolig. Min mor finner seg ikke noe jobb og går på attføring det er vel samme stas som uføretrygd hun har gjort det nå i ca 7-8 år. ingen vil ha henne i jobb ingen! Det var en ting hun kunne men kan desverre ikke fortsette i det yrket pga sykdommen.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:24   #30
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en bra pensjonsforsikring gjennom jobb. Men uansett ville jo inntekten gå ganske mye ned. Det hadde gått greit, men vi måtte nok stramme inn forbruket ganske mye.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:35   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er en ulykke hvor han -gud forby - dør og jeg blir ufør, så skal jeg nok klare meg. Vi er godt forsikret, jeg er i SPK i likhet med ham, og i tillegg har jeg privat pensjonssparing. Jeg hadde måttet flytte, så sant uførheten satt i kroppen så er ikke dette stedet å bo med trapper, bakker og minimal universell utforming.

Hvis han gikk fra meg og jeg ble ufør av angst og vondt i musearmen, ville det vært kjipere. Men jeg ville ha klart meg, jeg tjener like mye som mannen og har lagt opp livet mitt slik at jeg ikke er avhengig av å bli forsørget for å ha det ok. Likelønn er viktig på de fleste områder.

Uten at jeg tenker på noen spesielt her, men jeg så en del av dem på NM: Jeg må si at jeg synes det er temmelig patetisk med damer som ikke sjenker fremtiden eller egen økonomisk sikkerhet en tanke. De er kun samboere uten kontrakt, for mannen vil jo selvsagt ikke forlate dem. De jobber lite for å få slappet av og kost seg mest mulig og kommer gjerne med noen spark til hardtarbeidende medsøstre om hvor lite vi nyter småbarnstiden og hvor materialistiske vi er. At de kommer til å få minimal pensjon er et problem de reflekterer lite over for det er så lenge til og den tid den sorg. De eier lite, hus og bil står gjerne på mannen og pengene de tjener går inn i husholdningen, slik at de på papiret ikke har ikke har noe som kan deles ved brudd.

Sist redigert av Harriet Vane : 13-12-09 kl 09:45.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:41   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er også solid forsikret. Den dagen jeg eventuelt blir ufør forsvinner dermed det meste av gjeld pluss at jeg har en forsikring som legger på en god del på det jeg får av trygden. Og det jeg får av trygden er vel også nær maksbeløpene sånne ungjenter som meg kan få. Så det skal nok gå det og.

Jeg har dog et hus som er meget, meget dyrt å holde så det kan være at jeg måtte solgte det og kjøpt noe mindre. Det ville betydd svært mye for meg og vært veldig, veldig tungt da jeg er veldig festet til hjemmet mitt.

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:44   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan flytte sammen med meg, Smilefjes. Da er vi kanskje uføre og uten menn, men vi kan få råd til hus i skogen og masse rødvin. Og så kan vi stifte Feministisk Front og gå i rare klær og sette ut rykter om oss selv på samvirkelaget.

Gammel 13-12-09, 09:47   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du kan flytte sammen med meg, Smilefjes. Da er vi kanskje uføre og uten menn, men vi kan få råd til hus i skogen og masse rødvin. Og så kan vi stifte Feministisk Front og gå i rare klær og sette ut rykter om oss selv på samvirkelaget.

Jeg syns det hørtes så kult ut at jeg kunne tenke meg å gjennomføre det uansett jeg. Man kan gjøre dette selvom man jobber og holder seg med en kar?

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 09:55   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg syns det hørtes så kult ut at jeg kunne tenke meg å gjennomføre det uansett jeg. Man kan gjøre dette selvom man jobber og holder seg med en kar?

Hytte?

"Hvor er din mor?"
"Å, hun er med Kjerringene på skauen og drikker rødvin og slåss mot urettferdighet."

Gammel 13-12-09, 09:58   #36
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Men altså, helt seriøst, jeg mener man burde vurdere kollektive løsninger om man kan. Man får mye bedre råd om man deler på ting, man får det hyggeligere og man slipper å bli gal, ukorrigert dame med katt og ticks.

Gammel 13-12-09, 10:04   #37
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg er det. Går det også.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:09   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ukorrigert. Det er den beste beskrivelsen av min mor jeg har sett på mange år.

Mim - du er herved reservert til kollektiv med meg.

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:14   #39
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Slike "hva hvis" scenarioer ble gått gjennom da vi stiftet familie. Vi eier hus og bil sammen, har gode forsikringer, jeg jobber fullt i en greit betalt jobb.

Jeg klarer liksom ikke helt å se hvilke andre tiltak jeg kunne iverksatt

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:22   #40
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Å bli enslig hadde ikke gitt så store økonomiske problemer siden jeg tjener mest av oss. Hadde nok vært verre dersom ble ufør. Måtte nok lagt om forbruket da ja. Får ikke håpe noen av delene skjer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.