|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Veg/vi er visst litt impulsive når det gjelder tekniske ting, når jeg tenker meg om ... Som spillkonsoller, hjemmekino og slike ting. Dvs. hadde vi hatt bedre råd hadde vi nok gått helt amok der. Forresten, hadde vi hatt MYE bedre råd hadde jeg nok vært skikkelig impulsiv når det gjelder det meste. Jeg er en impulsiv shopper i fattigdoms-dvale. Elsker jo egentlig å shoppe, men har alltid hatt den der "oj, dette er for dyrt"-sperren som mange ikke har. *vokst opp med enslig mor på trygd* Egentlig er det litt frustrerende, for det jeg kjøper er jo ofte av rimelig middels kvalitet, feks. sko og sånt. Skopunkten er liksom det stedet jeg henger, og jeg besvimer når venninner kjøper støvletter til 2000,- kroner eller mer, selv om jeg vet det er lurt å investere i et par slike man bruker mye, enn å kjøpe støvletter til 399,- som man må bytte ut etter et halvt år. Eller, nå har jeg jo hatt mine vinterstøvletter fra Skopunkten i halvannet år, og de er like gode og like fine.
![]() |
#22 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?
Jeg blir møkklei av klær og sko og kjøper derfor billig slik at jeg kan bytte det ut med god samvittighet når jeg er lei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Nei. Først må jeg finne, så må jeg prøve, så må det være komplett antrekk, og så må jeg se for meg minst to anledninger jeg kan bruke det til.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?JA! Jeg er impuls shopper.. Og nyter veldig godt at andre også lider av det samme
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg impulskjøper, men går stadig med tanker om å heller kjøpe kvalitet enn å kjøpe masse ting for en billig penge. Jeg er av de som blir blendet av tilbud når det kommer til impulskjøpene mine, nemlig.
![]() |
#26 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg er impulsshopper og shopper mye på nettet. Kjøper gjerne fra andre impulsshoppere herinne, eBay selgere som har handlet inn på outlets, og pålitelige nettbutikker med gode priser.
![]() |
#27 |
maler
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg vil bli bedre til å handle på impuls. Jeg ser noe jeg liker, prøver det på og henger det på plass igjen. Og så går jeg og ser på det mange ganger til noen andre har kjøpt det og angrer meg som en hund. Jeg har relativt dyr smak, jeg tror ikke det skjer så veldig ofte at jeg finner meg en genser til 199 kr jeg vil bruke etter å ha kjøpt den, så for meg vil det være mer sløseri med impulsshopping i den prisklassen enn om jeg en sjelden gang kjøper noe jeg virkelig har lyst på. Jeg er bare så elendig på å bestemme meg.
![]() |
#28 |
intro
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg vet ikke helt om jeg greier å se hva som er det motsatte av å handle på impuls, jeg.
![]() |
![]() |
#29 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg kjøper ikke dyre ting på impuls, det har jeg ikke råd til.
![]() |
#31 |
En som trener
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg skjønner ikke helt hva som menes med impulsshopping. Er det når man ikke sirkler i ukesvis rundt en genser? Jeg bestemmer meg for å dra på shopping, har gjerne et par ting jeg er på utkikk etter, og kjøper det jeg kommer over som jeg synes jeg trenger/har veldig lyst på. Er det impulsshopping? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
awesom
|
![]() |
#34 |
Passiv
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Impulshopping må jo være at man er ute i f.eks byen pga andre ting enn shopping, og så får se en kjole i et vindu, og har svidd plastikk før man får sukk for seg? Å planlegge å kjøpe klær blir ikke impulsivt for meg. |
![]() |
![]() |
#35 |
intro
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Impulsgrensa blir veldig flytende for meg, kjenner jeg. Jeg planlegger ofte (les: hele tiden) å kikke på klær, så da er jeg nok ingen impulshandler.
![]() |
![]() |
#36 |
En som trener
|
For meg er impulsivitet planlagt. Når jeg er på planlagt shopping er det slettes ikke alltid så lett å finne noe jeg liker og som passer. Så mitt motto er at om jeg finner noe jeg liker og som passer, så kjøper jeg det selv om jeg ikke egentlig har planlagt å shoppe. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men vanligvis er det motsatte problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|