Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er dere impulsshoppere?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 23:28   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere impulsshoppere?

Veg/vi er visst litt impulsive når det gjelder tekniske ting, når jeg tenker meg om ... Som spillkonsoller, hjemmekino og slike ting. Dvs. hadde vi hatt bedre råd hadde vi nok gått helt amok der. Forresten, hadde vi hatt MYE bedre råd hadde jeg nok vært skikkelig impulsiv når det gjelder det meste. Jeg er en impulsiv shopper i fattigdoms-dvale. Elsker jo egentlig å shoppe, men har alltid hatt den der "oj, dette er for dyrt"-sperren som mange ikke har. *vokst opp med enslig mor på trygd* Egentlig er det litt frustrerende, for det jeg kjøper er jo ofte av rimelig middels kvalitet, feks. sko og sånt. Skopunkten er liksom det stedet jeg henger, og jeg besvimer når venninner kjøper støvletter til 2000,- kroner eller mer, selv om jeg vet det er lurt å investere i et par slike man bruker mye, enn å kjøpe støvletter til 399,- som man må bytte ut etter et halvt år. Eller, nå har jeg jo hatt mine vinterstøvletter fra Skopunkten i halvannet år, og de er like gode og like fine.

Gammel 12-12-09, 23:35   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skopunkten er liksom det stedet jeg henger, og jeg besvimer når venninner kjøper støvletter til 2000,- kroner eller mer, selv om jeg vet det er lurt å investere i et par slike man bruker mye, enn å kjøpe støvletter til 399,- som man må bytte ut etter et halvt år. Eller, nå har jeg jo hatt mine vinterstøvletter fra Skopunkten i halvannet år, og de er like gode og like fine.

Jeg blir møkklei av klær og sko og kjøper derfor billig slik at jeg kan bytte det ut med god samvittighet når jeg er lei.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 00:16   #23
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Først må jeg finne, så må jeg prøve, så må det være komplett antrekk, og så må jeg se for meg minst to anledninger jeg kan bruke det til.

Når noe har passert alle de testene, da ser jeg ikke så nøye på prisen. Men jeg går ikke inn i butikker jeg ikke har råd til å handle i, og har som regel med meg noen jeg kan stole på når jeg handler. Mest for å forsikre meg om at jeg faktisk får kjøpt meg noe når jeg er på handletur.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 00:27   #24
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

JA! Jeg er impuls shopper.. Og nyter veldig godt at andre også lider av det samme
Regner med at ingen av oss utsetter oss for å måtte ringe Luksusfellen.

Gammel 13-12-09, 00:29   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg impulskjøper, men går stadig med tanker om å heller kjøpe kvalitet enn å kjøpe masse ting for en billig penge. Jeg er av de som blir blendet av tilbud når det kommer til impulskjøpene mine, nemlig.

Gammel 13-12-09, 00:41   #26
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg er impulsshopper og shopper mye på nettet. Kjøper gjerne fra andre impulsshoppere herinne, eBay selgere som har handlet inn på outlets, og pålitelige nettbutikker med gode priser.

Akkurat nå har jeg på meg en lilla Cavalli bukse med gull-leopardmønster, som jeg kjøpte fra Jålebeinet herinne for flere år siden og fikk sydd om fordi den var litt stor. Kan ikke si at det ville ha falt meg inn å gå på jakt etter slike bukser, men jammen har jeg hatt stor glede av dem.

Gammel 13-12-09, 09:07   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bli bedre til å handle på impuls. Jeg ser noe jeg liker, prøver det på og henger det på plass igjen. Og så går jeg og ser på det mange ganger til noen andre har kjøpt det og angrer meg som en hund. Jeg har relativt dyr smak, jeg tror ikke det skjer så veldig ofte at jeg finner meg en genser til 199 kr jeg vil bruke etter å ha kjøpt den, så for meg vil det være mer sløseri med impulsshopping i den prisklassen enn om jeg en sjelden gang kjøper noe jeg virkelig har lyst på. Jeg er bare så elendig på å bestemme meg. Når det gjelder klær til ungene er jeg litt for flink til å handle på impuls, men det er billigere saker.

Jeg er litt lamslått over meg selv nå etter å ha kjøpt en kjole til 1300 kr på impuls. Riktignok sørget jeg for å ha returmulighet i tilfelle jeg ombestemte meg, men likevel... Men den er fin, sitter perfekt og kommer til å bli mye brukt. *forsvarer for meg selv*.

Gammel 13-12-09, 09:11   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt om jeg greier å se hva som er det motsatte av å handle på impuls, jeg. Og så ser jeg heller ingen motsetning mellom impulskjøp og fornuftige, gode kjøp, egentlig. Mange av (alle?) de plaggene jeg har brukt aller mest, har jeg kommet over helt tilfeldig, det er ikke noe jeg har planlagt i ukesvis, liksom.

Gammel 13-12-09, 10:31   #29
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper ikke dyre ting på impuls, det har jeg ikke råd til.

Men noen få hundrelapper kan gå bra. Men jeg må som regel prøve klærne på før jeg kjøper dem. Har gjort så mange bomkjøp de siste årene. Der jeg har en masse klær liggende som jeg ikke likte allikevel. Det er i alle fall sløsing av penger.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:39   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver stort sett aldri klær, det er i såfall jeans som skal sitte stramt. Prøving tar tid, er svett, kjedelig, gaaaaah!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:40   #31
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med impulsshopping. Er det når man ikke sirkler i ukesvis rundt en genser? Jeg bestemmer meg for å dra på shopping, har gjerne et par ting jeg er på utkikk etter, og kjøper det jeg kommer over som jeg synes jeg trenger/har veldig lyst på. Er det impulsshopping?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:43   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med impulsshopping. Er det når man ikke sirkler i ukesvis rundt en genser? Jeg bestemmer meg for å dra på shopping, har gjerne et par ting jeg er på utkikk etter, og kjøper det jeg kommer over som jeg synes jeg trenger/har veldig lyst på. Er det impulsshopping?

Nei, jeg synes det er planlagt. Jeg impulsshopper når jeg går forbi en butikk, ser noe i vinduet og så drar kortet, uten å ha tenkt til å kjøpe noe som helst really.

Gammel 13-12-09, 10:45   #33
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg shopper ikke på annet enn impuls, ev. under ekstremt deadlinepress. Det gjør jeg etter de grensene som passer min konto, og regner med at andre gjør det samme. Alt er relativt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:48   #34
Left
Passiv

Standard

Impulshopping må jo være at man er ute i f.eks byen pga andre ting enn shopping, og så får se en kjole i et vindu, og har svidd plastikk før man får sukk for seg? Å planlegge å kjøpe klær blir ikke impulsivt for meg.

Selv kan jeg handle impulsivt og jeg kan planlegge. Alt etter som. Men jeg handler aldri "dyre" ting på impuls, men det går nok helst på at jeg ikke har råd til det. Grensene mine har flyttet seg litt det siste året faktisk, på hva jeg oppfatter som dyrt og ikke.

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:49   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Impulsgrensa blir veldig flytende for meg, kjenner jeg. Jeg planlegger ofte (les: hele tiden) å kikke på klær, så da er jeg nok ingen impulshandler.

Gammel 13-12-09, 10:52   #36
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes det er planlagt. Jeg impulsshopper når jeg går forbi en butikk, ser noe i vinduet og så drar kortet, uten å ha tenkt til å kjøpe noe som helst really.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Impulshopping må jo være at man er ute i f.eks byen pga andre ting enn shopping, og så får se en kjole i et vindu, og har svidd plastikk før man får sukk for seg? Å planlegge å kjøpe klær blir ikke impulsivt for meg.

For meg er impulsivitet planlagt. Når jeg er på planlagt shopping er det slettes ikke alltid så lett å finne noe jeg liker og som passer. Så mitt motto er at om jeg finner noe jeg liker og som passer, så kjøper jeg det selv om jeg ikke egentlig har planlagt å shoppe. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men vanligvis er det motsatte problemet.

Gammel 13-12-09, 10:54   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Planlagt impulsivitet? Er ikke det et noe selvmotsigende utsagn? Men jeg tror jeg skjønner hva du mener.

Gammel 13-12-09, 10:58   #38
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Planlagt impulsivitet? Er ikke det et noe selvmotsigende utsagn? Men jeg tror jeg skjønner hva du mener.

Jo, det er jo det. Men for meg er det altså planlagt å kjøpe noe på infall/impuls.

Gammel 13-12-09, 10:58   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du har gitt deg selv green-card, ja?

Gammel 13-12-09, 11:00   #40
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Du har gitt deg selv green-card, ja?

Mannen er enig altså, for han er lei sutringen min over at jeg ikke har noe å ha på meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.