|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Hvor mye bruker du og din famile på sommerferien? | |||
Under 10.000 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 26,50% |
10.000-20.000 |
21 | 17,95% |
20.000-30.000 |
13 | 11,11% |
30.000 og oppover. |
52 | 44,44% |
Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi betaler kun flybilletter til min familie lenger sør i Europa, resten av turen er i grunn gratis. Det blir sjelden over 10'000 kroner, og aldri over 15'000. Sydenturer kjøpes last minute, og da blir det heller ikke over 10'000 kroner.
![]() |
#23 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?
Hehe. Vi leide huset sammen med et vennepar. Vi var 4 voksne og 2 babyer på 6 mnd. Vi fikk tak i veldig rimelige flybilletter til Milano med Ryanair og vi fikk veldig billig leiebil. Huset var rimelig også, det fant vi på finn.no. Totalt for fly, leiebil og hus betalte vi omkring 17000 tror jeg. Vi lagde en god del middager hjemme siden vi hadde babyer med oss. Likevel, vi følte ikke at vi kuttet ned på noe og det ble rom for både Nice-tur, tur til Portofino og shopping.
![]() |
#24 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Med 4 barn er det omtrent umulig å få det til under 30 000. Vi har ikke noe hytte å reise til, og kan sjelden være hos familie om sommeren, og da blir det dyrt. Unntaket er sommerene vi velger å bare være hjemme, men det dumme med det, er at da får ikke jeg ferie. Jeg jobber freelance, og er jeg hjemme likevel, så får jeg meg ikke til å si nei når noen ringer |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vanskelig å svare egentlig. I år bruket vi langt over 30' på en ferietur til usa, men året før det brukte vi så og si ingenting. Bensin til Bergen .. Til neste år blir det nok heller ikke noe særlig forbruk å snakke om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?En sydentur dra jo avgårde med ganske mange tusenlapper. Vi liker å bo på bra hoteller og reise og opphold blir da på omkring 40.000,-. Mat må vi jo ha uansett om vi er hjemme eller på ferie.
![]() |
#27 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Til sommeren har vi bestilt sydenferie for alle 4, det kommer på 21.000. Om vi har råd blir det kanskje en billig weekendtur på meg og mannen også.
![]() |
#28 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?ca 15 000 og da er det med alt me handler og kjøper, ikkje berre turen.
![]() |
#29 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det her kommer jo an på antall barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Ikke stort. Nå er vi en ganske ny familie, men i løpet av de seks årene mannen min og jeg har vært sammen har vi bare vært på én sommerferietur. Ja, og så bryllupsreise, den var jo i sommer. Bør den regnes med tro? Vi har i alle fall vært på storbyferie en gang og brukte nok ca 15 000 på det, bryllupsreisen i sommer kostet nok det dobbelte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?I fjor brukte vi rundt 15.000, da var vi en uke i Danmarj, leide billig feriehus gjennom bekjente, så var vi i Sverige og på hytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Jeg syns det virker som folk svarer på litt ulike ting her. Noen kun reise og hotellutgifter, andre hele sulamitten med mat, shopping og slikt også.
![]() |
#33 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Stemte under 10 000 kr.
![]() |
#34 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det går glatt 30 000. Det gjorde da det i fjor da vi leide hus i Danmark og kjørte Danskebåt og var i Legoland.
![]() |
#35 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det varierer veldig. Nå er vår eldste snart 16 og og regnes som voksen, så nå blir ferien dyrere enn tidligere. Vi har lagt på ca 20000,- for reise og opphold, men neste år er vi oppe i 30 000,- (Og det er vel grunnlaget for hele denne tråden?
Vi er 5 i familen og vi pleier også å reise sør i Europa og ha et budskjett på ca 20 000 kr + 3000,- i leiebil. Vi reiser aldri charter, men kjøper billigbilletter med div flyselskap. Vi leier hus gjennom husutleiefirma, ofte danske eller engelske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dere måtte jo ha brukt mye mer penger enn dette? Det er det jeg mener, at det spørs hvordan man regner. Plutselig er flyet litt forsinket og man spiser mat/drikker kaffe på flyplassen, handler litt på tax-free mens man venter, handler inn ting man trenger til turen på forhånd, handler litt mens man er på tur, spiser mer ute, betaler inngangsbilletter div steder, kjøper mer snop/god mat/vin/øl etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
© All rights reserved
|
Dette regner jeg som lommepenger og lommepenger regnes uten om reise og opphold. Vi har en fast lommepengepott, alt etter hvor vi skal og hvor lange vi skal være borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Er det bare jeg som synes det høres livsfjernt ut at noen synes det er rart å feriere for under 30 000?
![]() |
|
|