Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Siste skoledag før jul - godteri?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-09, 09:56   #21
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siste skoledag før jul - godteri?

De får ha med seg det de vil. Men ungene er utrolig bevisste og har med seg beskjedne mengder.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 10:22   #22
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det ikke siste skoledag før på tirsdag. Hos har alle barna med en sort pålegg hver og lærerne stiller med brød og drikke. De dekker langbord og har felles julelunsj.

Gammel 18-12-09, 10:26   #23
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Til kosetimen i dag fikk ungene her ha med valgfri drikke (vanligvis er det kun tillatt med vann, eller noe varmt på termos de dagene de er ute), og så skulle de ha med oppskåret frukt til felles fruktfat.
Helt glimrende, og for min snuppe er det perfekt, hun liker nemlig ideen om godis bedre enn å faktisk spise det, mens frukt er alltid en slager.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 10:27   #24
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

En liten brus og godteri for 15 kroner. Eldstejenta har med seg smågodt, nøye innveid allerede på tirsdag. I tillegg fikk hun ha skulderveske og støvletter, så hun var helt i skyene. Jeg syns ikke det gjør noen verdens ting med litt snop siste skoledag. Har gode minner selv!

Gammel 18-12-09, 11:31   #25
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss kan de ha med en liten brus samt valgfritt gotteri for maks kr 20,-. Når jeg så den gira klassen når jeg leverte største tulla i dag, så misunner jeg ikke læreren å ha dem i klasserommet etter de har hatt kosetimen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:35   #26
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hos oss er det lov med godteri siste dag før jul og siste dag før sommeren. De får ta med seg en halv liter brus og godter for 20kr.

Sånn er det her også, både på den skolen jeg jobber og der dattern min går.

Siste skoledag er forøvrig tirsdag den 22. desember her.

Gammel 18-12-09, 11:38   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her får de ha med litt godteri og kaker samt valgfritt drikke. Vesla tok med 5 sure gelegodterier, en liten plastboks med taffelsticks, to pepperkaker og iste.

Jeg har ingen motforestillinger mot at de har litt godteri den siste dagen før jul, og skolen har heller ikke nulltoleranse for godteri.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:39   #28
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Det er fritt fram her (men kun idag altså). Storebror gledet seg til klassekammeratens hestegodteri (som består av eple og sukker).

Gammel 18-12-09, 11:45   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss får de ha med en liten brus og godteri for max. 20 kr.

Jeg er temmelig laidback i forhold til det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:47   #30
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Siste skoledag før jul serverer FAU grøt i gymsalen for alle. Så her har de ikke med seg noenting.

Gammel 18-12-09, 11:51   #31
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Her får de ha med litt godteri og brus, ingen begrensning på kroner.

Gammel 18-12-09, 11:51   #32
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

På skolen til ungene er det nissefest siste skoledag (som er tirsdag) og servering av nissegrøt og saft til hele skolen. De eneste som evt får godteri er de som finner mandlene.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:54   #33
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er det lov med godteri siste dag før jul og siste dag før sommeren. De får ta med seg en halv liter brus og godter for 20kr.

Her også.

Gammel 18-12-09, 11:56   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Her får de ha med seg hva de vil, har jeg intrykk av. Sende med henne cookies, brus og en minipose med potetgull.

Det hører med til historien at hun løp fra den vanlige matpakka, og at jeg i titiden fikk telefon fra skolen. Det er nemlig tirsdag som er siste dag før jul her. Da var det bare å hive matpakka i sekken og løpe bort til skolen. Heldigvis hadde hun en lærer som hadde forståelse for at det kunne gå litt i surr, siden de har juleavslutning i barnehagen i dag, samt det er midt i eksamen og vårt semester egentlig slutter i dag. Læreren bare lo og sa at jeg sikkert ikke var den første som hadde klart noe sånn, og jeg velger å tro henne ...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:19   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har ingen motforestillinger mot at de har litt godteri den siste dagen før jul, og skolen har heller ikke nulltoleranse for godteri.

Enig, og sånn er det her også. De kunne ha med seg julebakst eller frukt (noe som alltid følger matboksen), så her ble det pepperkaker!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:22   #36
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her skal de ha med seg frukt, eller påsmurt mat til langbord.. ikke godteri

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:36   #37
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Samme hos oss. Godteriet legges på felles fat.

Og jeg møter vel en skokk sukkerhøye unger når jeg skal være foreldrevakt om en time, tenker jeg!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:42   #38
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Siste dag er på tirsdag. Her skal foreldrekontaktene (jeg ) ordne avslutningsposer til dem. De skal ha det samme i posene, hadde det i fjor og, og det var visst veldig poppulært (3.trinn). Men jeg vet ikke helt hva jeg skal fylle dem med. Mandarin, ett eller annet sjokoladegreier?

Gammel 18-12-09, 14:02   #39
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

De fikk ha med seg potetgull eller oppskåret frukt. Jeg tror de setter det utover bordene slik at alle kan ta det de har lyst på. Snuppa hadde meg seg potetskruer og en liten appelsinjuice.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 14:08   #40
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Her fikk barna lov å ta med brus og godteri i dag.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.