Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kjøper du julemusikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Kjøper du Julemusikk?
Ja 11 12,50%
Nei 26 29,55%
Jeg har kjøpt, men ikke årlig. 54 61,36%
Dustepoll? 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-09, 16:02   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du julemusikk?

Jeg kjøpte den siste til Dylan, det var vel egentlig en julecd. Jeg har ikke pleid å kjøpe julemusikk, så jeg svarte nei.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 16:35   #22
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg laster ned

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 17:11   #23
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper ikke julemusikk nå lengre. Gjorde det en gang i blant for mange mange år siden. Har mesteparten av musikken på dataen nå.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 17:28   #24
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja,men ikke årlig.Har ikke kjøpt noen i år.

Gammel 18-12-09, 17:48   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flere plater med julemusikk - både klassisk, "klassikere" og litt alternative ting - men kjøper absolutt ikke hvert år. Den siste som ble kjøpt inn var vel "Desemberbarn" i fjor høst, men den var jo ikke akkurat "årets plate" det året.

Gammel 18-12-09, 17:55   #26
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har, fra tidligere, kjøpt Kari Bremnes og Rikard Wolffs Desemberbarn , og i år har jeg kjøpt A very special christmas 1 og 2. Vi har også en drøss med barnejuleplater samt noen klassiske julealbum.

Gammel 18-12-09, 20:14   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det begynner å bli noen år siden vi kjøpte en jule-cd sist.

Vi kjører spotify på anlegget og har all julemusikken vi trenger der.
Der ligger også Dizzie Tunes' Nå er det jul igjen. ♥

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 20:31   #28
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt, men ikke årlig.

Gammel 18-12-09, 21:33   #29
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper julemusikk. I år har jeg kjøpt Sissel og Odd. Den CD-en synes jeg er helt nydelig.
Ellers kjøper jeg enkeltsanger på I-tunes.

De siste årene er det ikke så mange CD-er som er kjøpt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 22:42   #30
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper årlig - ELSKER julemusikk!

Det er selvfølgelig grenser for hvor mange "Absolute Christmas" CD'er man trenger, men det kommer utgivelser hvert år som er alt annet enn hakk i plata og samme gamle om igjen.

I fjor kjøpte jeg "And Winter Came" med Enya, som er nydelig, og i år har jeg kjøpt Ronan Keating sin juleplate.

Gammel 18-12-09, 22:44   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men kjøper ikke årlig. Vi har en sånn skikkelig harry samling med både barne-sanger, amerikanske julesanger, og "klassiske" kor-julesanger. Som Langøre har kjøpt inn.. Og en juleplate med Ella Fitzgerald. I år har vi dessuten Spotify. Men det funker nok dårlig når PC-en må barrikaderes av stuebordet på julaften.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 22:54   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo masse julemusikk som er kvalitetsmusikk, man må ikke kjøpe de mest cheesy samleplatene liksom. Mahalia Jackson kommer jeg nok aldri til å gå lei av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 01:07   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har investert i en juleplate nå (Christmas Classics med det fineste av amerikanske croonere og jazz-sangerinner) fordi vi begynte å bli litt lei A South Park Christmas og den skrekkelige juleplata vi har kjøpt hs Norsk Faktaforlag.
(Aksenten til hovedvokalisten er til å bli sprø av der hun knoter på svorsk. )
Vi har A very Twisted Christmas med Twisted Sister også, men den er det muig svigermor ndlegger veto mot.

Gammel 19-12-09, 01:21   #34
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg har endelig fått tak i Pogues med "Fairytale of New York"

Gammel 19-12-09, 02:02   #35
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg laster ned de sangene jeg vil ha, og brenner på cd. Da får jeg akkurat de julesangene jeg vil ha.

Akkurat nå er det Chris Rea's Driving home for Christmas som fyller huset. Fyr i ovnen og ett glass rødvin på bordet. Livet er deilig. Og det er snart jul!

Gammel 19-12-09, 13:30   #36
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo masse julemusikk som er kvalitetsmusikk, man må ikke kjøpe de mest cheesy samleplatene liksom. Mahalia Jackson kommer jeg nok aldri til å gå lei av.

Har faktisk ikke sjekket ut det som ikke er så cheesy. Kanskje jeg må gjøre det, gi annen jule musikk en sjangse.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 14:12   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nettopp. Og forresten, Glitter, du vet kanskje om det finnes en anbefalelsesverdig juleplate med Dolly Parton?

Jeg har akkurat laget meg en playlist i iTunes med det vi har av julemusikk. Juleoratoriet, Mahalia Jackson, Sufjan Stevens, A Christmas Gift for You from Phil Spector, Desemberbarn, juleplater av både Elvis, Beach Boys og Frank Sinatra, og en juleplate som var bonusgave fra Platekompaniet i år hvis man handlet for mer enn XX kroner, og som er riktig fin. Og så konstaterer jeg at hverken CD-en med Nidarosdomens guttekor eller A Very Special Christmas ser ut til å være lagt inn i iTunes. Det burde vi jo gjort noe med.

Gammel 19-12-09, 15:29   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Vi har A very Twisted Christmas med Twisted Sister også, men den er det muig svigermor ndlegger veto mot.

Åh, den hadde jeg helt glemt! Tenk at det går an å glemme en slik perle.

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

Har faktisk ikke sjekket ut det som ikke er så cheesy. Kanskje jeg må gjøre det, gi annen jule musikk en sjangse.

Jeg anbefaler veldig den Bugge Wesseltoft-plata og Mahalia Jackson!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nettopp. Og forresten, Glitter, du vet kanskje om det finnes en anbefalelsesverdig juleplate med Dolly Parton?

Tja, det er ingen av dem som er helt uten cheese. Hun har så vidt jeg kan se gitt ut to juleplater; Once upon a Christmas med Kenny Rogers som er den mest "poppa" og Home for Christmas med mer gospel. Jeg liker begge godt, men den siste er nok på et vis den som er mest autentisk country, selv om den ikke er like autenstisk som Little Sparrow og The Grass is Blue.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 22:13   #39
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper julemusikk. I år har jeg kjøpt Bob Dylans Christmas in The Heart. I fjor kjøpte jeg Johnny Cash.

Og jeg blir ganske fornøyd når Storesøster erklærer at Johnny Cash sin versjon av Little Drummer Boy er den ultimate julesang.

Gammel 19-12-09, 22:27   #40
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Julemusikk har jeg aldri kjøpt. Fikk en cd i julegave, Carola - jul i betlehem for mange, mange år siden. Den spiller jeg hvert år rundt juletider og blir ikke lei den heller.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.