|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ikke mens ungene er våkne. Muig at vi 4 voksne deler ei flaske rødvin rundt peisen etter barnesengetid.
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Drikker gjerne 1 glass rødvin til maten, ingenting annet med alkohol i den kvelden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tåler regn
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, det gjør jeg. En pils eller to til maten, og en baileys til kaffen etterpå. Men noe fyll er det ikke. Kjenner jeg blir eitande forbanna når jeg hører om foreldre som drikker seg snydens i barns nærvær! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja det gjør jeg. Her er gubben alkoholfri stort sett hele tiden, så skulle det skje noe så er han i kjørbar stand. Ikke det at jeg drikker meg dritings da... For er det noe jeg synes er teit så er det foreldre som drikker seg snydens når unga er tilstede.
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, men blir nok den eneste som ikke gjør det av de over 18. Svigers har mye mindre alkohol på julaften enn min familie. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?ja, men ikke så mye at jeg blir beruset. Det er ikke noe kjekt for ungene! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Som regel drikker jeg øl til maten, og tar en konjakk til kaffen.
|
|
|
#9 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Til maten drikker jeg brus og mannen en juleøl og muligens en akevitt. Etter at ungene er i seng tar jeg meg et par glass rødvin og en baileys.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg serverer aldri alkohol når ungene er til stede, men det blir nok servert en konjakk til mannfolka når ungene er lagt. |
|
|
|
#11 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Øl og akevitt til maten og kanskje et glass med noe etter pakkene. Under pakkeåpninga er det så mye å passe på at jeg ikke rekker nyte noe godt mens det står på :-)
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, hverken jeg eller min mann er vokst opp med alkohol til maten julaften så det har ikke vært noe tema. Det vil si mine foreldre skeiet ut med en flaske lettøl. Nå er det munkholm som er greia.
|
|
|
#14 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Usikker i år. En av oss må kjøre, men mens den andre kan ta seg litt vin til middagen. Aquavit synes jeg bare er fryktelig, så den står jeg glatt over. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Drikker du alkohol på julaften?:-) Hos oss skal vi dele to flasker Masi Amaronevin. Og det gleder vi oss til. :-) Den nytes av til sammen 9 voksne personer og skal nytes til ribbemiddagen. Tror nok også at noen kommer til å drikke et glass øl og en akevitt. Jeg synes det er evig nok med et eller to glass vin. :-) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Er frisk!
|
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Har aldri vært alkohol i huset en gang på julaften. Hører ikke hjemme i verken mannens eller min familie. Ikke i noen andre familieselskaper heller.
|
|
|
|
#19 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, pleier ta meg ett glass vin og en liten aquavite. Pleier ikke bli mere enn det, resten av kvelden pleier jeg å bøtte ned med vann eller farris.
|
|
![]() |
|
|