|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg tok en kjapp regning på det. Tror vi ligger på 7-8000. Det var mindre enn fryktet, men ungene får ingen store gaver i år, da vi skal flytte til våren. Typisk hadde vi tenkt å kjøpe ny seng og et TV-spill, men alt dette er utsatt til vi har flyttet.
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?
Jeg er veldig enig med Safran. Julen handler ikke om å bruke masse penger uansett om man har råd til det eller ikke. |
![]() |
![]() |
#23 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Noen har store familier, det drar opp summen. Jeg er enig i at det ikke handler om gaver, men det er utrolig morsomt å gi bort noe en vet vil bli satt pris på også. Jeg lar heller være å kjøpe noe enn å kjøpe noe ræl.
![]() |
#24 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg bruker minst mulig.. Kjøper ikke til venniner, og apekatten får en liten symbolsk ting fra barna. Vi "kjøpte" gave til hverandre med å spise ute nå før jul.
![]() |
#25 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Jeg lukker øynene og unngår å telle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har brukt ca. 5000 kr totalt på julegaver. De to minste ungene får vognposer av oss (som snille, søte LilleLeo har sydd! Sist redigert av Lorien : 22-12-09 kl 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Har brukt rundt 10000 + gave til mannen. Kjøper veldig mange gaver, mannen har stor, nær familie og vi kjøper relativt dyre gaver til noen små venner som av ulike grunner ikke får gaver av særlig mange andre enn oss. Jeg synes det er veldig hyggelig å kjøpe julegaver, og ville aldri brukt mer enn jeg føler jeg har råd til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?
Mannen min gir ikke til brødrene sine, mens jeg og mine brødre liker å kjøpe til hverandre. Vi gir både bursdagsgaver og julegaver selv om alle er over 30 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?:sjekker jul.xls:
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Har ikke regnet på det, men vil anslå rundt 4-5000. Vi har en del familie og gir til noen venner og barna deres, men prisnivået er ganske lavt på de enkelte gavene. Vi har heller ikke kjøpt til hverandre, men satt av penger til ny oppvaskmaskin |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Alt for mye...
![]() |
#33 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har brukt rundt 10.000 i år, men det inkluderer ganske dyr gave til hverandre som vi uansett ville kjøpt.
![]() |
#34 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Mellom 8000 og 9000 kr.
![]() |
#35 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har kuttet ut pakker til søsken, gir bare til barn, besteforeldre og nieser og nevøer. Det blir litt penger av det likevel. Gavene til hverandre er ting vi hadde kjøpt uansett - jeg fikk MacBook (altså trakk den opp summen ganske kraftig), mannen skal få jekk og opplevelse (gavekort). Vel, det siste der hadde han vel strengt tatt ikke kjøpt selv da. Jeg har ikke summert opp hvor mye vi gir for, men tantungene, fem i tallet, får vel gaver til ca 300 kr hver. Besteforeldre får vel ca 500 kr hver, ungene sine kostet vel rundt 1000-lappen. Det blir litt.
![]() |
#36 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Oj...jeg har brukt ca 3000 kroner på fem "barn" og en voksen. Tror jeg... Og da får minstemann skidress til nesten tusen kroner. Til alle andre har jeg kanskje brukt en tusen lapp..og da begynte jeg å handle og lage gaver i januar.. (med tredve stykker å kjøpe til så begynner jeg tidlig.) Syns julen er en kostbar greie. Heldigvis får barna ønskene sine oppfylt fra sin far i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Tror vi har brukt ca 30.000 kroner på julegaver i år. Kjøper ikke så mange gaver, men ungene får dyre gaver i år.
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 22-12-09 kl 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ræv med ører
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Rundt 5000. Det er ikke snakke om å bruke mer uansett.
![]() |
#40 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på julegaver?Vi har vel brukt 10000 tipper jeg *har ikke så lyst til å regne etter egentlig* |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|