|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Ja, minnene mine fra barndommens glade dager før mamma døde ligger i den. De andre gode minnene fra andre epoker i livet likeså. Det er en juletrepynt for hvert år siden jeg flyttet hjemmefra som sekstenåring. En liten gyngehest i tre med messingplate hvor datoen da Plutte ble født, en for da livet falt i grus, en som jeg fikk fra min store kjærlighet den første julen vi var kjærester. Det er så mange minner i den lille esken med pynt. Ingen hjemmelaget pynt av dorullnisser men en liten dompapp er det der, som Plutte laget i første klasse. En vakker dag skal jeg ta frem den pynten igjen, det blir bare ikke i år. I år skal jeg kjøpe nok en pynt, men jeg skal også kjøpe en til Plutte som har blitt voksen og har flyttet ut. |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg har ikke så mye av det enda, men på mine foreldres juletre henger det hvert år en grønn og gullfarget julekurv jeg laget med mamma da jeg var 4-5 år, og den husker jeg veldig godt |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg har en 5 engler som pleide å henge på mine besteforeldres juletre, de er laget av hår og jeg syntes de var veldig fine da jeg var liten. Synes fremdeles det
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Et par konglenisser jeg fikk av mamma da jeg flyttet hjemmefra. De kjøpte dem det året jeg ble født, og har stått fremme hver jul.
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg glemete jo Ericka engelen min. Men den er jo fremme hele året så det er kun når resten av herskaren kommer ned den tenkes på som julepynt. Den ble kjøpt julen 2001. Synes det er litt sårt at jeg klarte å glemme den, men samtidig litt godt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Har du julepynt som betyr ekstra mye for deg?Jeg har en brodert julekalender som min mormor har brodert da hun var ung. vi henger twist på den.
|
![]() |
|
|