Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hamstrer du gaver?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 13:30   #1
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hamstrer du gaver?

Nei, har aldri hatt det. Jeg kjøper aldri generelle gaver, men legger en del tid og energi ift den enkelte. Hvis jeg kommer over noe som bare er midt i blinken til en bestemt person, så kjøper jeg det selvsagt. Men jeg gjemmer ikke på dette til bursdag eller jul, jeg gir gaven med en gang.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:32   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Nei, har aldri hatt det. Jeg kjøper aldri generelle gaver, men legger en del tid og energi ift den enkelte. Hvis jeg kommer over noe som bare er midt i blinken til en bestemt person, så kjøper jeg det selvsagt. Men jeg gjemmer ikke på dette til bursdag eller jul, jeg gir gaven med en gang.

Det gjør jeg til de voksne jeg kjenner. Til gjengjeld er det sjelden noen av dem får jule- eller fødselsdagsgaver av meg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:40   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en hylle i et skap. Prøver at den ikke blir for full. Stort sett er det ting til barn der, og mest bøker. F.eks. så kjøpte jeg Historien om alt etter at den ble anbefalt her inne og så la jeg en ekstra utgave i gavehylla. Det ble en 'midt-i-blinken-gave' til en gutt i klassen til jenta vår.

Kan også være til voksne, men da ikke til hvem som helst,men kjøper bøker til min far og min svigermor. Hender jeg er på bakgårdssalget til Aschehoug og da kjøper jeg bøker som jeg tror de liker, men tror de ikke har fra før av.Da blir de liggende i gaveskapet til en passende anledning.

Voksengaver som vi trenger i en fart er som regel en vin fra vinhylla.

Gammel 03-01-10, 15:09   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om vi kommer over tilbud på Lego handler vi vanligvis inn en del som vi har liggende til bursdager fremover.

Gammel 03-01-10, 13:31   #5
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også en slik boks til barneselskaper. Med 3 barn og nesten 100 invitasjon til bursdager i løpet av året så sier det selv at vi ikke kan kjøpe til 200 kr til hvert enkelt barn.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:52   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Jeg har også en slik boks til barneselskaper. Med 3 barn og nesten 100 invitasjon til bursdager i løpet av året så sier det selv at vi ikke kan kjøpe til 200 kr til hvert enkelt barn.

Har det også.
Jeg har innimellom noen vertinnegaver såsom lys, vin etc.
Jeg jobber mye og det er ikke alltid jeg rekker å handle gaver dersom det er bursdagsinvitasjoner fra små venner.
Veldig kjekt å ha Lego/bøker diverse på lager.

Gammel 03-01-10, 13:36   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et skap i kjelleren som ungene bare kaller "gaveskapet".
Jeg har 4 barn, og de er som barn flest... Det betyr at de ikke alltid husker på å levere lapper de har i sekken, og barnebursdager kommer ofte med en "forresten, jeg skal i bursdag etter skolen i dag" om morgenen. Så skapet inneholder først og fremst gaver tilpassa unger.
I tillegg til sånne generelle gaver, kjøper jeg til spesifikke mottakere i løpet av året hvis jeg plutselig kommer over noe jeg tenker er midt i blinken.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:51   #8
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det har jeg aldri hatt, men ser poenget ift barnehagevenner, for det blir en del bursdager i året, og som noen nevner; noen ganger går dagene litt for fort og bursdagen kommer litt for raskt på

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:57   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

I det siste har jeg snakket med folk som har en "gaveboks" hjemme. Om man kommer over fine ting eller gode tilbud i løpet av året putter man det i boksen slik at man alltid har noe å gi bort om det skulle trenges. Jeg ser at det kan være smart, men jeg liker å kjøpe gaver spesifikt til den jeg skal gi den til.....tror ikke jeg hadde kommet til å bruke tingene i boksen.

Jeg tenker akkurat som deg. Barna forandrer seg fort og 6 mnd senere er det noe annet klassekamerater ønsker seg og er opptatt av, og Ben 10 figurer er plutsleig helt ut, etc.

Det samme med famieliemedlemmer og nære voksne - mamma ønsker seg kanskje en bok som nylig er utgitt, og da blir det ikke det samme å gi bort en dings fra gaveboksen.

Det eneste jeg kunne brukt en gaveboks til måtte være vertinnegaver - små ting som ikke trenger å være så personlig, servietter, lys etc.

Gammel 03-01-10, 14:10   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har det, mest til barn, men også noen voksenting. F.eks når jeg vet svigerfar ønsker seg en speiell type glass. De hoder på å gå ut så jeg kjøper når jeg kommer over.

Jeg har også venner der sjargongen tilsier morsomme gaver. De kan godt kjøpes inn på forhånd.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:27   #11
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ofte 2-3 barnegaver liggende, det er ikke alltid det passer å dra på shopping og bursdager kan komme ganske brått på. Gavene er ikke nødvendigvis kjøpt på tilbud, men kommer jeg over Lego eller andre fine leker på tilbud så er jo det kjekt.
Gaver til voksne handler jeg fra gang til gang.

Gammel 03-01-10, 15:06   #12
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi forsøker å ha et lite lager med barnegaver. Stort sett bøker, tegnesaker, lego og pyntegreier. Gavene er tilpasset aldersgruppene ungene våre er i, og er gjerne kjøpt på salg. I minstemann sin klasse har vi maksgrense på 70 kroner for bursdagsgaver, og da er det veldig kjekt å kjøpe inn bøker og lego på salg. Og så slipper man stresset når man plutselig kommer på at det er bursdag i morgen...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 16:51   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Tror jeg kommer til å gjøre det når det blir tid for barnebursdager (muligens et par år til..). Til julegaver funderer jeg litt på å sette av en sum hver måned.

Gammel 03-01-10, 17:27   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne kanskje gjort det med tanke på barnebursdager, men ikke til voksne. Jeg kjøper aldri julegaver før midten av desember heller, hvis man kjøper ting lenge før blir det vanskelig å bytte, slik noen nevner, og så risikerer man bare at folk kjøper seg tingen selv før man får avlevert gaven. Mer generelle ting som lys og dill og dall liker jeg ikke så godt å gi, og om jeg skal gjøre det synes jeg det bør stå i stil med hva mottakeren har fra før.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 17:51   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg kjøper aldri julegaver før midten av desember heller, hvis man kjøper ting lenge før blir det vanskelig å bytte, slik noen nevner, og så risikerer man bare at folk kjøper seg tingen selv før man får avlevert gaven.

Selv om jeg, mot min vilje, blir stille imponert over venninner som har kjøpt "nesten alle julegavene" på sommerferie. :skammer meg over mine 7 late og fullstendig ineffektive sommerferieuker:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:10   #16
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er pent nødt til å ha et gavelager, siden vi ikke har noen muligheter til å kjøpe gaver her vi bor. Da vi bodde i byen tenkte vi ikke så langt og kjøpte etter hvert.

Gammel 03-01-10, 18:28   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Selv om jeg, mot min vilje, blir stille imponert over venninner som har kjøpt "nesten alle julegavene" på sommerferie. :skammer meg over mine 7 late og fullstendig ineffektive sommerferieuker:

Avspasering Rine, avspasering. Kan'ke handle julegaver da, vettu. Man må få sommerens karakteroppgjør ut av hodet før man begynner å tenke på jul.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 17:37   #18
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier å kjøpe inn 6-8 gaver som egner seg som fødselsdagsgaver. Det blir gjerne små legoesker, barbiedukker(finner innimellom til en femtilapp på OBS) og perlesett.
Ellers har jeg alltid et lager med fine kubbelys og hjemmelagde kort hvis jeg trenger en liten oppmerksomhet hvis vi tilfeldigvis blir bedt på kaffe til naboer i forbindelse med bursdag ol.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 17:45   #19
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg pleier alltid å ha et par "krisepakker" på lager i tilfelle "uforutsette" bursdagsbesøk. Men hamstring og store mengder ser jeg ikke noe behov for.

Gammel 03-01-10, 18:34   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gavelager til både barn og voksne.

De voksne kjøper jeg til når jeg ser noe som vil passe til vedkommende, og er det ikke bursdag rett rundt hjørnet havner det i boksen til neste anledning.

Jeg liker å kjøpe gaver, men jeg liker ikke å gjøre det under press. Mye bedre å få det unna når lysten, anledningen og Den Perfekte Tingen er der. I år hadde jeg ikke klart å foreberede meg gjennom året, så julegavehandelen ble en slitsom affære.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.