|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Nei, har aldri hatt det. Jeg kjøper aldri generelle gaver, men legger en del tid og energi ift den enkelte. Hvis jeg kommer over noe som bare er så midt i blinken til en bestemt person, så kjøper jeg det selvsagt. Men jeg gjemmer ikke på dette til bursdag eller jul, jeg gir gaven med en gang. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hamstrer du gaver?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har en hylle i et skap. Prøver at den ikke blir for full. Stort sett er det ting til barn der, og mest bøker. F.eks. så kjøpte jeg Historien om alt etter at den ble anbefalt her inne og så la jeg en ekstra utgave i gavehylla. Det ble en 'midt-i-blinken-gave' til en gutt i klassen til jenta vår.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Hamstrer du gaver?Om vi kommer over tilbud på Lego handler vi vanligvis inn en del som vi har liggende til bursdager fremover.
|
|
|
#6 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Har det også.
|
|
|
#7 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har et skap i kjelleren som ungene bare kaller "gaveskapet". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Nei, det har jeg aldri hatt, men ser poenget ift barnehagevenner, for det blir en del bursdager i året, og som noen nevner; noen ganger går dagene litt for fort og bursdagen kommer litt for raskt på |
|
|
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Jeg tenker akkurat som deg. Barna forandrer seg fort og 6 mnd senere er det noe annet klassekamerater ønsker seg og er opptatt av, og Ben 10 figurer er plutsleig helt ut, etc.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har det, mest til barn, men også noen voksenting. F.eks når jeg vet svigerfar ønsker seg en speiell type glass. De hoder på å gå ut så jeg kjøper når jeg kommer over. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har ofte 2-3 barnegaver liggende, det er ikke alltid det passer å dra på shopping og bursdager kan komme ganske brått på.
|
|
|
#12 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hamstrer du gaver?Vi forsøker å ha et lite lager med barnegaver. Stort sett bøker, tegnesaker, lego og pyntegreier. Gavene er tilpasset aldersgruppene ungene våre er i, og er gjerne kjøpt på salg. I minstemann sin klasse har vi maksgrense på 70 kroner for bursdagsgaver, og da er det veldig kjekt å kjøpe inn bøker og lego på salg. Og så slipper man stresset når man plutselig kommer på at det er bursdag i morgen... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hamstrer du gaver?Tror jeg kommer til å gjøre det når det blir tid for barnebursdager (muligens et par år til..). Til julegaver funderer jeg litt på å sette av en sum hver måned.
|
|
|
|
#14 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg kunne kanskje gjort det med tanke på barnebursdager, men ikke til voksne. Jeg kjøper aldri julegaver før midten av desember heller, hvis man kjøper ting lenge før blir det vanskelig å bytte, slik noen nevner, og så risikerer man bare at folk kjøper seg tingen selv før man får avlevert gaven. Mer generelle ting som lys og dill og dall liker jeg ikke så godt å gi, og om jeg skal gjøre det synes jeg det bør stå i stil med hva mottakeren har fra før. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Vi er pent nødt til å ha et gavelager, siden vi ikke har noen muligheter til å kjøpe gaver her vi bor. Da vi bodde i byen tenkte vi ikke så langt og kjøpte etter hvert.
|
|
|
#17 |
|
Dig for victory!
|
Avspasering Rine, avspasering. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg pleier å kjøpe inn 6-8 gaver som egner seg som fødselsdagsgaver. Det blir gjerne små legoesker, barbiedukker(finner innimellom til en femtilapp på OBS) og perlesett. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg pleier alltid å ha et par "krisepakker" på lager i tilfelle "uforutsette" bursdagsbesøk. Men hamstring og store mengder ser jeg ikke noe behov for.
|
|
|
#20 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har gavelager til både barn og voksne.
|
![]() |
|
|