Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ullsokker - vask og nupping

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 18:21   #1
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullsokker - vask og nupping

Hørt om nuppefjerner?

Alle sokker nupper forøvrig her. Bruker gallesåpe for å få dem rene.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 18:55   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg vasker ull for hånd eg. Har ullvogge og gode greier på maskinen, men kva hjelper det når ulla er like skitten når den kjem ut? Så no har eg sitronsåpe ståande på badet, og vasker etterkvart som eg ser det er skittent. Henger det til tørk over dusjen, og så er det tørt dagen etter. Me bruker trysilsokker, og dei kvite er fremdeles skinnande kvite. (Og ikkje skittengrå som dei var tidlegare.)

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 19:16   #3
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Her nupper alle sokkene, men det kjøpes bare sokker i mørke farger, hvite og rosa ullsokker blir ikke pene etter bruk.......

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 19:24   #4
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Her nupper mye av ullet, spesielt sokkene.
Har nuppefjerneren som er avbildet rett over, og den er genial!

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.