|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Svipptur med danskebåten? | |||
| Jippi! Jeg blir med og tør å si det høyt. |
|
41 | 40,20% |
| Jeg blir med, men tar på meg løsnese og parykk og sier det ikke høyt |
|
5 | 4,90% |
| Jeg blir med til nøds, men bare for å ofre meg for vennene mine |
|
18 | 17,65% |
| Nei jeg blir sjøsyk uansett vær |
|
10 | 9,80% |
| Nei, danskebåten er så harry at jeg må ha et skikkelig påskudd for å reise med den |
|
25 | 24,51% |
| Dustepoll |
|
3 | 2,94% |
| Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg husker godt ungdomsturene med Petter Wessel. Nattseiling ned, med taxfree, disco, dansing, drikking... Dagseiling hjem igjen dagen etter, med sjøsyke, fyllesyke og søvnmangel kombinert, fordi vi ble kastet ut av lugaren så tidlig.
|
|
|
#22 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?
Vet ikke . Vi har ikke no Danskebåt her oppe
Sist redigert av Honda : 04-01-10 kl 00:17. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Vi har reist til København flere ganger. Som regel sover vi et par nett på hotell i København, men det er ikke egentlig et must.
|
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Tja, jeg kunne godt reist om det var med ungene og "cruiset" var lagt opp for barn, med han der kaptein-bamsegreia og sånt. Ikke på festetur.
|
|
|
#27 |
|
Etylbarbital
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Min erfaring fra danskebåten er bare fra sommerferier hvor vi måtte ta danskebåten for å frese gjennom Danmark før vi kom oss til Tyskland. Jeg har flere minner av fulle voksne som lå inne i ballbassenget. Ved en anledning en full voksen som hadde spydd inne i ballbassenget. (Jeg hadde alltid lyst til å leke i ballbassenget, men det ble liksom aldri aktuelt på danskebåten.)
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Ikke for kun fyll det hadde jeg ikke gjort, men en tur der vi kunne ha overnattet 2 netter i københavn hadde jeg gjort, nå er det faktisk raskere og kjøre ned enn og ta båten. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Whaat? Skambank skulle de hatt!
|
|
|
#30 |
|
Textrovert
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg blir så utrolig lett sjøsyk at jeg ikke engang hadde stolt på reisesyketablettene. Med mindre jeg tok så mange at jeg sovnet som en stein, og ville jo turen være poengløs likevel.
|
|
|
#31 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Ja det gjør jeg gjerne!
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Nei. Ikke fordi det er så Harry eller noe. Men jeg virkelig misliker sånne store båter. Å være der. Jeg vet ikke hvorfor egentlig, men jeg finner ikke roen der i det hele tatt. Det er det samme på Hurtigruta, så det er ikke at jeg er snobbete som gjør at jeg ikke liker det.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jegblir med hvis det er fp-treff. Ellers ikke. |
|
|
|
#34 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg har tatt slike turer mange ganger, men det er noen år siden sist nå. Sist ble jeg nemlig så sjøsjuk at kl 20.30 lå jeg på lugaren og spydde (ferja gikk fra Larvik kl 20.00) To av ungene lå sammen med meg og spydde de og. Det har ikke fristet til gjentagelse.
|
|
|
#35 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?De eneste gangene jeg har tatt danskebåten eller kiel-ferga er når jeg har kjørt til Europa og det har ikke fristet til å dra ellers. Det er overhodet ikke fristende med sånn tur.
|
|
|
#36 |
|
Peppy!
|
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg er villig til å gjøre mye for å slippe. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#38 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Jeg har vært med på et par-tre sånne svippturer, og jeg synes det er helt ålreit jeg. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Svippturer med danskebåten: Jippi eller aldri i livet?Helt greit til København og Kiel, men ikke Fredrikshavn.
|
|
![]() |
|
|