Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 13:37   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttale, avatar og signatur

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har? Jeg brukte det i starten på andre nettsteder, Dengang da hermet jeg egentlig etter en venninne som hadde samme nicket på engelsk.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")? Rett fram

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Barnebilde av meg selv, egentlig litt tilfeldig.

4. Hvorfor har du den signaturen du har? Mest en fleip fordi ett av medlemmene her inne etterlyste avatar hos meg

Gammel 04-01-10, 22:38   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
Det har vært med meg siden begynnelsen; det var det min far kalte meg før jeg ble født.

2. Hvordan uttaler du nicket ditt (om du har et type "vanskelig nick")?
Jeg uttaler det ikke som Teofilia.

3. Hvorfor har du valgt den avataren du har?
Frøkna hadde dilla på The Clangers (Romlingane) da hun var to, og da var hun Tiny, pappaen var Major og jeg var Jernhøna. Avataren min har Teomannen tegnet til meg, så den er jeg ekstra glad i.

4. Hvorfor har du den signaturen du har?
Jeg liker den, og den passer til meg. Ungene har jeg med, som flere har nevnt tidligere, av diskusjonspraktiske årsaker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:56   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

[quote=Teofelia;2023638]1. Hvorfor har du valgt det nicket du har?
D'Arcy er opprinnelige bassisten i all time favorittbandet mitt The Smashing Pumpkins. Hun er ei kul dame - rett og slett

Darshy

Jeg byttet nå. Til D'Arcy. Takk for sparket i ræva.

Det er enkelt penkelt.

Gammel 04-01-10, 22:31   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire spørsmål om nick, uttalelse, avatar og signatur

Det er initialene mine, baklengs. Jeg brukte egentlig Abon, men da jeg registrerte meg på SG skulle jeg liksom være litt hemmelig og byttet fra Abon til Noba. Jeg ble værende så lenge på SG at jeg etterhvert byttet til Noba alle steder siden flere kjente meg under det nicket.

Rett frem.

Fordi en eller annen her inne ville ha den. Jeg hadde den på NM i sin tid og noen her inne etterlyste den siden de forbandt den med meg, så dermed leita jeg den frem igjen. Den betyr ingenting for meg egentlig, jeg valgte den tilfeldig etter å ha googla etter en avatar.

Den er ikke gjennomtenkt i det hele tatt og er mest et uttrykk for mangel på fantasi og noe vettugt å formidle.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:32   #5
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Første gang jeg registrerte meg på forum ville jeg egentlig ha "mala", for det pleier mannen min å kalle meg. Det betyr "liten jente" på hans morsmål. Men mala var opptatt, så da ble det malena i stedet, som betyr omtrent det samme.

Det uttales malena, men det er det jo ingen som vet, så da blir det malena.

Fordi jeg ikke har noe imot å assosieres med den nydelige malèna.

Det er gutta mine.

Gammel 04-01-10, 22:32   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Og der har jeg plutselig ingen juleavatar lenger.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:32   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

1) Jeg valgte det da jeg nylig var blitt gravid for første gang, for snart 8 år siden, og registrerte meg på SM. Jeg husker jeg tenkte jeg hadde et lite snøfnugg i magen, så da ble det tiddelibom, og det har bare blitt værende sånn.
2)
3) Fordi Den lille prinsen er en av mine favorittbøker, og fordi jeg synes illustrasjonene er så fine.
4) Det er kjekt i endel diskusjoner at man kan se hvor gamle barna mine er. Sitatet fant jeg et sted, og synes det var knakende godt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:35   #8
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Og der har jeg plutselig ingen juleavatar lenger.

Og hvorfor valgte du den da, lizzåm?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

2. Rett frem, med litt sløv stemme.

Gammel 04-01-10, 22:48   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hatt det siden jeg begynte med IRC på slutten av 90-tallet. Sleit med å komme på noe. Tilfeldigvis leste jeg resultater fra en orienteringsstafett jeg var med på i Finland. Damekonkuransen het Venla-kavlen. Og siden Venla hørtes ut som et trivelig finsk damenavn ble det det.

Rett frem. Trykk på N

Er veldig fan av Björk, og har hatt henne som avatar på andre forum jeg har vært innom.

Kunne klart meg uten. Men litt greit å vite alder på barn i enkelte diskusjoner.

Gammel 04-01-10, 22:34   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi det er meg - sånn i vennegjengen.
Bøvv(t)-che (som i che guevarra) - og ikke Båssj - som noen tror
3. Hvorfor har du valgt den avataren du har? Fordi for lenge siden ble det spurt i en tråd hvordan nicket mitt uttales - og da kom Che inn i bildet. Chebilder er tilgjengelig og Che var en rasende kjekk mann
Jeg har jo ingen flott signatur. Supergutta fordi begge kom med hånda over hodet da de kom...(au!) - og årstallet sier vel seg selv.

Gammel 04-01-10, 22:36   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det var en bok jeg leste da jeg var 17. Sybil av Flora Rheta Schreiber hvis jeg husker navnet rett. Basert på en sann historie om Sybil med 16 multiple personligheter.

ikke SYYbil. Sånn rett frem egentlig.
Matcher nicket.
Hmm jeg husker ikke hvilken signatur jeg har.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:37   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Det er et maskingenerert brukernavn jeg fikk da jeg underviste på NTNU. Det nicket jeg egentlig pleide å bruke, Becky, var opptatt da jeg registrerte meg på SG, så da ble det Elinblu i stedet. Jeg syntes det passet til sinnstilstanden min.

2. Med trykk på første stavelse.

3. Fordi den passer til nicket. Det er et tysk maleri(!) som heter Traum, funnet ved tilfeldig googling.

4. Barnas fødselsår for enkelhets skyld. Sitatet til høyre er fra en sang av Ym:stammen - en veldig fin en.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:47   #13
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

2. Med trykk på første stavelse.

Nei. Jeg nekter.
Det klinger mye finere med trykk på u-en. Så det så.

Gammel 04-01-10, 22:50   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Nei. Jeg nekter.
Det klinger mye finere med trykk på u-en. Så det så.

He-he, du er visst ikke alene om å mene det.

Gammel 04-01-10, 22:39   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Eldstemann var veldig Robotgjengen-fan da hun var liten. Skremmern var favoritten.
2. [Skremmær'n] uttales hurtig og på østlandsk.
3. Tror det var en finne-avatar-til-Skremmern-fordi-noen-har-stjålet-hennes-tråd for lenge siden.
4. Nettopp fått'n!

Gammel 04-01-10, 22:40   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

1. Eldstemann var veldig Robotgjengen-fan da hun var liten. Skremmern var favoritten.
2. [Skremmær'n] uttales hurtig og på østlandsk.

Hva, er det ikke Kirkvaag-skremmern?

Gammel 04-01-10, 22:39   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det måtte komme i ly av de andre trådene.

1. Hadde Marianne først Men ble lei av det etter en stund. Så var faktisk DM?!? :ja jeg har teflonhjerne:
som _bare_ skiftet nick på meg
2. Hånda
3. for at jeg dikker honda accord typeR og andre TypeRbiler. de har røde honda logo. og stor feit R atmed/oppfor alt etter som
4. Bare ble sånn :kjedelig:

Gammel 04-01-10, 22:46   #18
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Fordi det er ett av mine favorittord.
2. Det må mimes.
3. Jeg kjedet meg.
4. Fordi jeg ikke har kommet opp med noe signaturverdig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:46   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente at det var det jeg het da jeg var sånn ca. halvannet.

Tinetoff, trykk på første stavelse og tonem 2.

Fordi jeg liker Krtek og kulturkretsen han kommer fra, og fordi jeg er nesten like latterlig optimistisk som han. Han fikk mortarboard da jeg tok doktorgraden.

Fordi det er praktisk og høflig å gi en indikasjon på ungenes alder og kjønn. Fordi jeg liker latin. Og fordi jeg liker folk som kan tenke, inkludert Sam Vimes og Terry Pratchett.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:46   #20
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var en ung forumjomfru på SM så var det nå bare sånn at jeg valgte mitt eget navn. Hadde jeg den gang da skjønt hva forum var, ja da hadde jeg kanskje valgt noe mer anonymt.
Lenam i ett ord. Ikke Lena M som noen kanskje tror.
Fordi mumrikpippi var begynnt å bli utdatert.
Jeg elsker Tarantino. Dessuten er det jo veldig sant!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.