Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo nå

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 22:01   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo nå

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig trassig når det kommer til å bruke penger på varme klær. Jeg har færre vinterklær enn sommerklær og -sko, noe som er helt idiotisk egentlig, siden sesongen for snuppesandaler er mye kortere enn for vintersko.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 22:03   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig trassig når det kommer til å bruke penger på varme klær. Jeg har færre vinterklær enn sommerklær og -sko, noe som er helt idiotisk egentlig, siden sesongen for snuppesandaler er mye kortere enn for vintersko.

Jeg er nok der jeg også, men nå fant jeg ut at nok var nok. Tynne italienske støvletter duger ikke i -20. Jeg går stort sett kun med skjørt og kjoler, og selv med et par ullongs under blir det kaldt. Dermed ble det skibukse! Men da kan jeg jo fortsatt ha relativt snuppete klær under og fine sko stående på jobben, da.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 22:07   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har dunjakke, vinterbukse, digre sorel scooterboots, og er absolutt ikke spesielt snuppete på vei til jobb. Men der jeg har tre vinterstøvler og -støvletter har jeg kanskje 30-50 sommersko. Jeg har massevis av topper og t-skjorter, men bare 3 ullundertøygensere. Jeg har forbedret jakkeutvalget litt, jeg har 5-6 ytterplagg til sommerbruk, og 3 til vinterbruk.

Akkurat nå må jeg bruke omtrent samme antrekket inne på jobb som ute, siden det er 15 grader der, og byen er totalt utsolgt for varmeovner.

Gammel 06-01-10, 22:33   #24
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, jeg har dunjakke, vinterbukse, digre sorel scooterboots, og er absolutt ikke spesielt snuppete på vei til jobb. Men der jeg har tre vinterstøvler og -støvletter har jeg kanskje 30-50 sommersko. Jeg har massevis av topper og t-skjorter, men bare 3 ullundertøygensere. Jeg har forbedret jakkeutvalget litt, jeg har 5-6 ytterplagg til sommerbruk, og 3 til vinterbruk.

Akkurat nå må jeg bruke omtrent samme antrekket inne på jobb som ute, siden det er 15 grader der, og byen er totalt utsolgt for varmeovner.

Oi, 30-50 par sko? Så mye har ikke jeg av NOE. Det er mer det at jeg tenker "Næsj, trenger ikke støvletter enda, har noen gamle et sted i boden, snart slutt på vinter", fordi det er så mye gøyere å kjøpe klær om sommeren.

Gammel 07-01-10, 08:34   #25
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Bblebukse eller vindbukse?

Gammel 07-01-10, 09:37   #26
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Bblebukse eller vindbukse?

Begge deler duger, men det var bittelitt kaldt med vindbukse over vanlig bukse i dag. Angret på at jeg ikke hadde tatt på med ull underst, ja. :forfengelig:

Gammel 07-01-10, 10:15   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter, du er klar over hvilket land du bor i? Cluet er å finne en masse basisplagg som fungerer hele året og så spe på med varme omslagstopper, fine ullstrømpebukser og leggvarmere. Man kan dessuten ikke få for mange par sko, vinter eller sommer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 10:52   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Glitter, du er klar over hvilket land du bor i?

Cluet er å finne en masse basisplagg som fungerer hele året og så spe på med varme omslagstopper, fine ullstrømpebukser og leggvarmere. Man kan dessuten ikke få for mange par sko, vinter eller sommer.

Enig angående skoene. Kan du fortelle det til mannen min også? Han er nemlig ikke enig. Jeg bruker egentlig ikke så mye skjørt, jeg er mer jeans og t-skjorte-typen. Det løser jeg nå med ullstillongs og tynn ullgenser under.

Jeg må ha den typen med syntetisk på innsiden, jeg få fnatt av ull rett inn på kroppen, og det er litt irriterende at alt av den typen skal se så sporty ut. Kan det ikke bare være nøytralt svart?

Gammel 07-01-10, 12:53   #29
ingling

ingling sin avatar

Standard

Cluet er å finne en masse basisplagg som fungerer hele året og så spe på med varme omslagstopper, fine ullstrømpebukser og leggvarmere.

! Jeg har egentlig mange av de samme plaggene hele året, bare supplerer litt. Det er finfint. Og nå kan jeg hive skibuksen utenpå kjolen.

Gammel 07-01-10, 13:02   #30
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tåler heller ikke ull. Men jeg "later som" de tykke strømpebuksene fra HM er ull, og stapper noen leggvarmere i ull utenpå, og vips så er jeg varm.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:04   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har så langt ikke forlatt vertikalen med mine camperstøvletter, som ernesten helt uten spor i sålen, men i gummi. Men de er altfor kalde nå, selv med ullsokker.

Hvor mye man trenger å kle seg for å gå rundt i Oslo i dag, kommer jo an på hva man skal gjøre, og hvor lenge av gangen man skal være ute. Til og fra jobb kler jeg meg omtrent som Gaia beskrev.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:05   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

I morgen komemr jeg til å sitte i boblebukse inne på jobb. Det finnes ikke en varmeovn å oppdrive i hele Oslo.

Gammel 07-01-10, 13:07   #33
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lenge siden jeg kunne bruke støvletter. Nå går jeg i lave vintersko som har god isolasjon mot bakken over hele flaten og leggvarmere over det (later som komboen er støvletter og bruker det glatt til skjørt).

Gammel 07-01-10, 13:09   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kan også melde om at Kari Traa-sokker i ullblanding ikke er varme nok. Jeg tror det er 30.40 % ull i dem.

Gammel 07-01-10, 13:19   #35
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det sokkene som er problemet eller er det ikke luftig nok i skoen?

Gammel 07-01-10, 13:25   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er lenge siden jeg kunne bruke støvletter. Nå går jeg i lave vintersko som har god isolasjon mot bakken over hele flaten og leggvarmere over det (later som komboen er støvletter og bruker det glatt til skjørt).

Jeg har stort sett brukt støvletter nå i kulda, og det funker helt greit til og fra T-banen. Men ikke hvis banen er forsinka.

Gammel 07-01-10, 13:27   #37
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har stort sett brukt støvletter nå i kulda, og det funker helt greit til og fra T-banen. Men ikke hvis banen er forsinka.

Jeg har 10 minutter til toget og det blir for langt.

Gammel 07-01-10, 13:28   #38
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg har 10 minutter til toget og det blir for langt.

Jeg har 7 minutter til T-banen, og det er tydeligvis akkurat passe.

Gammel 07-01-10, 13:34   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Er det sokkene som er problemet eller er det ikke luftig nok i skoen?

Sokkene. Det er nemlig helt fint i samme skoene med sokker med høyere ullprosent. Jeg kjøpte disse fordi de gikk høyere opp på leggen, men det var et (dyrt) bomkjøp.

Gammel 07-01-10, 13:35   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg skal være ute lenger enn inn og ut av bil og barnehage/butikk har jeg på moonbootsene mine. Da svetter jeg på beina selv i tjue minus. De er skikkelige saker, kjøpt for ti år siden da jeg i minus tjuefem jobbet med ungdommer som plutselig satt seg ned ute og ble sittende et par timer. Lekkert? Jada. Nå for tiden er det lekkert å være varm!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.