|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oslo nåJeg kjenner at jeg blir skikkelig trassig når det kommer til å bruke penger på varme klær. Jeg har færre vinterklær enn sommerklær og -sko, noe som er helt idiotisk egentlig, siden sesongen for snuppesandaler er mye kortere enn for vintersko.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Oslo nå
Jeg er nok der jeg også, men nå fant jeg ut at nok var nok. Tynne italienske støvletter duger ikke i -20. Jeg går stort sett kun med skjørt og kjoler, og selv med et par ullongs under blir det kaldt. Dermed ble det skibukse! Men da kan jeg jo fortsatt ha relativt snuppete klær under og fine sko stående på jobben, da. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oslo nåJa, jeg har dunjakke, vinterbukse, digre sorel scooterboots, og er absolutt ikke spesielt snuppete på vei til jobb. Men der jeg har tre vinterstøvler og -støvletter har jeg kanskje 30-50 sommersko.
|
|
|
#24 |
|
|
Oi, 30-50 par sko? Så mye har ikke jeg av NOE. Det er mer det at jeg tenker "Næsj, trenger ikke støvletter enda, har noen gamle et sted i boden, snart slutt på vinter", fordi det er så mye gøyere å kjøpe klær om sommeren. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hertuginne
|
Begge deler duger, men det var bittelitt kaldt med vindbukse over vanlig bukse i dag. Angret på at jeg ikke hadde tatt på med ull underst, ja. :forfengelig:
|
|
|
#27 |
|
villende
|
Sv: Oslo nåGlitter, du er klar over hvilket land du bor i? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Enig angående skoene.
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Oslo nåJeg har så langt ikke forlatt vertikalen med mine camperstøvletter, som ernesten helt uten spor i sålen, men i gummi.
|
|
|
#33 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo nåDet er lenge siden jeg kunne bruke støvletter. Nå går jeg i lave vintersko som har god isolasjon mot bakken over hele flaten og leggvarmere over det (later som komboen er støvletter og bruker det glatt til skjørt).
|
|
|
#35 |
|
Etylbarbital
Sv: Oslo nåEr det sokkene som er problemet eller er det ikke luftig nok i skoen?
|
|
|
#36 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg har stort sett brukt støvletter nå i kulda, og det funker helt greit til og fra T-banen. Men ikke hvis banen er forsinka.
|
|
|
#37 |
|
Etylbarbital
Jeg har 10 minutter til toget og det blir for langt.
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Sokkene. Det er nemlig helt fint i samme skoene med sokker med høyere ullprosent. Jeg kjøpte disse fordi de gikk høyere opp på leggen, men det var et (dyrt) bomkjøp.
|
|
|
#40 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Oslo nåNår jeg skal være ute lenger enn inn og ut av bil og barnehage/butikk har jeg på moonbootsene mine. Da svetter jeg på beina selv i tjue minus. De er skikkelige saker, kjøpt for ti år siden da jeg i minus tjuefem jobbet med ungdommer som plutselig satt seg ned ute og ble sittende et par timer. Lekkert? Jada. Nå for tiden er det lekkert å være varm! |
|
|
|
![]() |
|
|