|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sanger på hjernen
Thænx.
![]() |
![]() |
#22 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sanger på hjernenJeg trenger dessverre ikke lydklipp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gullfisk
Aner ikke.
![]() |
![]() |
#25 |
Gullfisk
Ikke jeg heller.
![]() |
![]() |
#26 |
I endring
|
![]() Sv: Sanger på hjernenHer var jo resten jo
![]() |
#27 |
...
![]() Sv: Sanger på hjernenEr det et vers eller en sang, Frøy? Kan du ha tolket den på skolen eller noe sånt? (Jeg kan fortsatt flere av diktene vi måtte tolke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
I endring
|
![]() Sv: Sanger på hjernenDet er en sang vi sang i norsktimene på videregående tror jeg, vi hadde Bjørn Vige i norsk, mannen bak den fantastiske melodi grand prix sangen alle mine tankar. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#29 |
...
![]() Sv: Sanger på hjernenJa den er en av de få grand prixsangene jeg husker. Den var fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
www.bomulls.no
|
![]() |
#31 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Sanger på hjernenEllers skal det sies at jeg har fått noen strofer på hjernen etter all reklamen på TV rundt nyeste CD-en til denne dama!! (Kilde: youtube.com) (Kilde: (Kilde: youtube.com)
![]() |
#35 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sanger på hjernenJeg har et tilsvarende forhold til en sang, som flere her har til Kjære Kristine...
![]() |
#37 |
Gullfisk
![]() |
![]() |
#38 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Sanger på hjernenÅ, så rørt her jeg sitter. Kjære Kristine Kjære Kristine, min beste venninne Ikke gråt, ingen skylder på deg I kveld når han kommer Si at jeg har dratt min vei Og gi ham denne ringen fra meg Jeg har lenge visst det fantes en annen Men jeg håpet at det var en flørt Han burde latt meg vite Bare sagt det som det var Nå har jeg ventet lenge nok Nå pakker jeg og drar Nå pakker jeg og drar Kjære Kristine, min beste venninne Ikke gråt, ingen skylder på deg I kveld når han kommer Si at jeg har dratt min vei Og gi ham denne ringen fra meg Jeg har hele tiden trodd det var oss to Og at ringen var et slags symbol Han burde latt meg vite Bare sagt det som det var Nå har jeg ventet lenge nok Nå pakker jeg og drar Nå pakker jeg og drar Nå er det slutt Jeg bare reiser min vei Jeg vil ikke gå her og bli holdt for narr Så hils ham og si Jeg har gjort det forbi Nå kan du flytte inn, for jeg Drar min vei Kjære Kristine, min beste venninne Ikke gråt, ingen skylder på deg I kveld når han kommer Si at jeg har dratt min vei Og gi ham denne ringen fra meg Ikke gråt, ikke gråt Vi kan fremdeles være venner, Kristine Ikke gråt, ikke gråt Du har jo alltid vært min beste venninne Den store dagen En gammel kvinne går omkring og steller i sitt hus I dag er det hennes store dag. Hun har kjøpt kaffebrød Og kaker som er pyntet med små lys og en likør av beste slag Og mens hun legger på en duk, den fineste hun har - Så ringer hennes telefon. Etter at hun har tatt opp røret Og gitt numm`ret sitt til svar, er hennes yngste sønn på trå`n Ref...Jasså sier du det du kan ikke komme fra Du tok feil av hvilken dag det var. Nei det gjør ingenting Om det er no - bare ring, jeg finns alltid her til svar. Hun tar frem finserviset - dem med små fioler på En kopp har visst engang gått i knas Men hun tenker at det gjør vel ingen ting - vi blir så få I dette fødselsdagskalas. Og mens kaffen koker opp Så ringer telefon - hun glemmer - og springer derifra Et lite øyeblikk hun mister noe av sin illusjon Av det den eldste sønnen sa: Ref.....Jasså, sier du det.... Flere timer går forbi og dagen er blitt kveld En trett gammel kvinne sovner inn Hun sitter ensom mens livet utenfor vinker farvel Mot en rødblomstret gardin: det som hun fryktet skulle skje, Men nektet å forstå ble sannheten som hun måtte se Da hennes datter ringte var det ikke mer å forstå Da hadde lysene brent ned Farvel Marita (Rune Rudberg ![]() Første gang jeg så deg, det var en sommerdag der du kom springende var du så glad. Ditt lange mørke hår, det blåste vilt i vind'n og jeg husker at jeg ønsket du var min. Og slik ble det også, for en liten stund. Jeg husker at jeg svevde, jeg hadde gjort et funn. Men du ville leve livet du ville være fri, og da sommer'n dro ja da var alt forbi. Refr: Farvel Marita, farvel og takk for det du gav. Våre planer de ble det ikke noe av, men takk, takk Marita. Åra gikk fort, men jeg glemte aldri deg og en dag sto du der foran meg. Du rakte fram din arm, full av sprøytestikk å sa; gi meg til mat du kjente meg ikke da. Jeg sa navnet ditt i det du tok den pengen som du fikk. Du klarte ikke si no', men du gråt i det du gikk. Å idag rett før konserten leste jeg i en avis, du vakke med stod det i en notis. Refr: Farvel Marita, farvel og takk for det du gav. Våre planer de ble det ikke noe av, men takk, takk Marita. Jeg klarte ikke sitte, jeg måtte ut å gå. For jeg kjente tårer presse på. Men de ble skjult i høstregn, og glad er jeg for det. For mine tårer de får ingen se. Det begynte med et blås bare for å ha det gøy. Prisen du betalte, den ble nok altfor høy. Det bildet jeg vil huske, det er fra den sommerdag, da du kom springende å var så glad. Refr: Farvel Marita, farvel og takk for det du gav. Våre planer de ble det ikke noe av, men takk, takk Marita. Farvel Marita... Soldatens kortstokk Under en stor Nato-øvelse i Nord-Norge var en tropp soldater ute på en lang patrulje. Sent lørdag kveld kom de slitne tilbake til leiren. Neste dag var det søndag. Daghavende offiser, en sersjant, samlet de av soldatene som ville gå i kirken. Etter at presten hadde lest velsignelsen, holdt han sin preken. De soldatene som hadde bønnebøker tok dem fram, men en soldat, en ung mening tok i stedet fram en kortstokk som han la ut foran seg. Daghavende offiser så kortene og sa: "Soldat, få vekk det der." Og etter at gudstjnesten var over, ble soldaten arrestert og brakt inn for leirkommandanten. Kommandanten spurte: "Nå, sersjant, hvorfor har du brakt denne soldaten hit?" "Fordi han har spilt kort i kirken, kaptein." "Hva har du å si til ditt forsvar, gutt?" "En hel del, kaptein" svarte soldaten. "Ja, det håper jeg, hvis ikke skal jeg straffe deg hardere enn noen annen noen gang er blitt straffet!" Soldaten sa: "Kaptein, jeg har vært på marsj i 6 dager og har verken bibel eller bønnebok, men jeg håper du etter hvert vil forstå sannheten i min handling." Og med det begynte gutten sin forklaring: "Når jeg ser esset, kaptein, så vet jeg det finnes bare en Gud - en toer forteller meg at bibelen er delt i to deler - det gamle og det nye testamentet. Når jeg ser en treer, tenker jeg på Faderen, Sønnen og den hellige Ånd; mens en firer minner meg om de 4 evangelistene, de var, Matteus, Markus, Lukas og Johannes. Og når jeg ser nummer fem, tenker jeg på de fem bueganger rundt Batisda, der den lamme mannen ble helbredet. Og jeg tenker på de fem byggbrød og to fisker Jesus brukte for å mette fem tusen ved Tiberiasjøen. En sekser forteller meg at på 6 dager skapte Gud himmel og jord. Og en syver forteller at på den syvende dag hvilte Gud fra sin store gjerning. Når jeg ser en åtter, tenker jeg på det antall personer Gud reddet da han lot vannet flomme over jorden, Det var Noa, hans kone og deres sønner og koner. En nier minner meg om de spedalske som Jesus renset. Ni av de ti glemte til og med og takke ham. Tieren står for de ti bud som Herren ga Moses på to steintavler i ørkenen. Kongen forteller meg at det finnes kun en konge i himmelen, Gud, den allmektige. Når jeg ser Dronningen, ser jeg den hellige Jomfru Maria, Himmelens dronning og i knekten ser jeg Satan. Når jeg summerer verdiene på alle mine kort, kommer jeg til trehundreogsekstifem, antall dager i et år. Det er femtito kort, som uker i et år. Det er fire farger, antall uker i en måned. Det er tolv billedkort, slik det er måneder i et år. Så jeg håper du forstår, kaptein. Min kortstokk er for meg min Bibel, min almanakk og min bønnebok." Og folkens: Historien er sann. Jeg vet - jeg var den soldaten... Å, disse tekstene kan jo sette noen og enhver ut av spill. :lettrørt:
![]() |
#39 |
Textrovert
|
Jeg må nok arrestere deg der. Originalen er med Alan Sorrenti og heter Tu Sei L'Unica Donna Per Me. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() Sv: Sanger på hjernenSjå sauen Sean... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|