|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Uakseptabelt fra barnehagens side, da er det på tide men nye rutiner der. Jobber selv i naturbarnehage og sånt hadde ikke jeg godtatt der jeg jobber i alle fall. Lykke til og stå på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?
Du og jeg er ikke helt like.
![]() |
#23 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Det er sikkert ungene som driver og "leker" seg med klær. Jeg tenker at det kanskje kan funke med en plastboks med lokk og slike "klipslåser" på hver side...kanskje?
![]() |
#24 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Har du tatt det opp med barnehagen da? Høres ut som at det er lurt å ta en prat, kanskje foreslå måter å organisere garderoben på for å få det mer oversiktlig?
![]() |
#26 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
I mål
|
Jeg ser også alltid over, og leter etter alt som er borte, etterlyser den minste ting relativt raskt. Vi har bare mistet ett par votter på disse årene. Men det høres vel ut som om HI allerede har grei oversikt ved henting og levering. Jeg ville prøvd lukket boks, enig med Bauche. Kanskje du kunne prøvd å høre med personalet om det er mye lek i garderoben? Ungene trenger ikke mye tid der for å lage kaos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?5 skift?! Du verden, det var ikke dårlig. Vi mister også en del på avdelingen til minstemann. På småbarnsavdelingen til storebroren forsvant det aldri noe. Der hadde de til en hvert tid full kontroll, og det var knapt nok nødvendig å merke klærne for de visste alltid hva som tilhørte hvem. På lillebrorens avdeling er det derimot ganske kaotisk. Merkede klær havner i umerket-kassa, jeg har funnet våre merkede håndklær i kassen med gamle felleshåndklær, den ene av det nye (dyre) tøffelparet forsvant etter en dag bare, jeg finner igjen votter i støvelkassa til storebarnavdelingen ved siden av, ting forsvinner og dukker opp lenge etter osv. Men jeg orker ikke ta det opp med dem, det blir så mye styr...
![]() |
#30 |
Drømmer
|
Jeg kan spørre om det i morgen når jeg leverer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Det er vanskelig å finne frem i hyllene til barna når de er fulle, og det er ofte jeg må lete igjennom en dynekåpe,to dynejakker, fire luer,en sydvest, to par regnvotter, to par tynne votter, to par polvotter, to sett tykt og to sett tynt ulltøy, fire bomullslongs og tre strømpebukser, fem tynne gensere, fire tykke gensere, tre skjørt og seks kjoler for å kunne konstatere at det ikke er sokker og truse der.
![]() |
#32 |
Drømmer
|
Jeg har en hylle med trøyerog stilongser, en hylle til mellomlag, knagger til yttertøy, en hylle med sokker i en pose og en hylle med luer i en pose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
stille
Samsvarer ditt system med barnehagens?
![]() |
#34 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Drømmer
|
De flete hyllene har bare hauger av klær som du beskriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
stille
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Det er også noen foreldre som er veldig sløve når det gjelder klær og merking, og de vet ikke hva ungene har.
![]() |
#37 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?I vår barnehage har barn bare luer og votter og evt ullsokker/småtøfler etc i de hyllene barna når. Hvert barn har en plastboks med lokk der skiftetøyet ligger nedi. Yttertøy parkeres i yttergarderoben, bare evt inneyttertøy (fleecedresser etc som de kler av seg fordi det er for varmt inne) henger i innergarderoben.
![]() |
#38 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Mine jenter går også i naturbarnehage, og de har skiftetøyet i sekker som de tar med i skogen. (Kort vei). Av og til henger de igjen på plassen også. Veldig greit synes jeg. Vi har også litt ekstra liggende i hyllene, og det er skille på utetøy og innetøy.
![]() |
#39 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Høres jo litt uorganisert ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Signerer. Fungerer kjempebra og gjør ingenting. Også lettere for barna å sjekke at de har riktig på. Feks Reimatec-vottene, der halve barnehagen har like, er effektivt å merke på denne måten: godt synlig oppå hånda over reima merket. Har hatt mange par og aldri mistet slike, selvom tørkeskapet har flommet over av halve og hele par.
![]() |
|
|