Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du når en kulepenn ikke funker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 10:53   #21
Linda79
Fullverdig medlem

Linda79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Linda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør du når en kulepenn ikke funker?

Den går i søpla sammen med noen gloser som farvel!

Gammel 08-01-10, 11:14   #22
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det hender jeg slikker på de, og det hender det funker. Men som regel gjør jeg som Iset.

Gammel 08-01-10, 12:10   #23
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Jeg må knegge litt, for jeg er ansett som en noe hissig person hva angår ting og tang som ikke oppfører seg som det skal, men kulepenner har faktisk til gode å hisse meg opp selv om jeg kanskje har strevd litt med å få den til å virke.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:02   #24
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg pleier å riste på den, og om det ikke funker, så brenner jeg tuppen litt for å få blekket frem.

Om noen bruker det siste tipset; *host* ikke gjør det om morgenen når man er trøtt. Jeg har hørt at det er mulig å ikke se så godt etter, og faktisk oppdage når tuppen på "kulepennen" tar fyr, at man har tatt drawingboard-pennen til sin mann og tatt fyr på den så den smelter istedet for en kulepenn.

Hvis noen lurer, så snakker hun her om en sånn en:

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:13   #25
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvis noen lurer, så snakker hun her om en sånn en:

(...)

Noe håp for at den kan brukes etter den røffe behandlingen? Eller har den ikke tupp lenger?

Jeg skribler og rister, for øvrig, finner jeg ikke papir å skrible på bruker jeg håndbaken. Jeg har aldri vett til å kaste penner som ikke virker da, så jeg tror jeg har en skrivebordskuff full av gamle penner.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:16   #26
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Noe håp for at den kan brukes etter den røffe behandlingen? Eller har den ikke tupp lenger?

Jeg skribler og rister, for øvrig, finner jeg ikke papir å skrible på bruker jeg håndbaken. Jeg har aldri vett til å kaste penner som ikke virker da, så jeg tror jeg har en skrivebordskuff full av gamle penner.

Jeg tviler på at den er brukendes lengre. Jeg håper det går an å kjøpe ny spiss.

Jeg også risser, det var det jeg gjorde med den i går når jeg skulle skrive ned et telefonnummer i full fart, men i dag skulle jeg fylle ut et skjema før barnehagen startet og følte jeg hadde litt dårlig tid og skulle liksom fikse.

Gammel 28-01-10, 11:13   #27
odakarine
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
odakarine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er den tom for blekk, så er den jo tom! Jeg kaster den rett i søpla, for det er så gøy å bruke en heeelt ny kulepenn.

odakarine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:16   #28
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sutter kanskje på tuppen, om det ikke funker så tar jeg en Iset

Gammel 28-01-10, 11:19   #29
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøver å skrible. Hvis den ikke virker setter jeg den tilbake i koppen og prøver med en annen (som jeg sikkert satt tilbake forrige gang), enda en og enda en, banner litt og noterer meg bak øret ( men har ingen penn som virker, så det er det ingen som ser ) at jeg MÅ huske å skaffe meg noen nye kulepenner fort...

Gammel 28-01-10, 11:19   #30
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skribler litt med den først, gjerne på avispapir, de fleste penner pleier å virke på avispapir. Virker den ikke der, så setter jeg den tilbake igjen med tuppen ned. Skjer det flere ganger med samme penn, så går den i søpla. Jeg blir nesten aldri irritert over penner som ikke funker, med mindre jeg ikke finner andre penner i det øyeblikket jeg trenger

Gammel 29-01-10, 00:38   #31
Loppa
Nybegynner

Loppa sin avatar

Loppa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg pleier puste på den!
Da funker den somregel ei stund i hvertfall.

Loppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 09:02   #32
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Virker den ikke så kaster jeg den, vanligvis. Jeg elsker å bruke nye penner og får jeg en unnskyldning til å KJØPE en ny, så er det bare toppers!

(Men skuffen hjemme er FULL av penner og jeg tror nok at noen av dem egentlig burde vært kastet)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 09:05   #33
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sleiker på'n.
Neste steg er tilbake i roteskuffen, og på den måten har man til slutt en hel haug med penner som ikke virker.
Sånn at neste gang man skal rydde i skuffen må man teste alle pennene for å se hvilke som virker og hvilke som skal kastes.

Gammel 29-01-10, 10:07   #34
Left
Passiv

Standard

Skribler, rister litt og virker den fortsatt ikke, går jeg på jakt etter en ny samtidig som jeg kaster den som ikke virker.

Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 10:36   #35
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Skribler, fukter, skribler igjen på papir og hud. Funker nesten alltid. Vist ikke går den i bosset.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 10:39   #36
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg setter den tilbake i pennekoppen, og så tar jeg en annen. Og så gjør jeg det samme neste gang jeg trenger en penn.

Heh, jeg også.

Og slik fortsetter jeg til mannen rydder i pennekoppen.

Gammel 29-01-10, 11:17   #37
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Jeg gjør som ullvott

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 11:27   #38
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Kaster den og finner en ny

Hilsen
M. Iljøsvin

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.