|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi henger ut solsikkefrø og meiseboller, til glede for småfuglene og ekorn.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi har fulehus og meiseboller hengen ute. Men det er ikke så mye fugl her hos oss.
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?
Det teller. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Gubben er ute med fuglemat 2 g om dagen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Gjør? Vel, jeg "slapp" en katt inn på skolen i går så den fikk varmet seg litt. Ellers ser jeg ikke stort til noen dyr her.
|
|
|
#8 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Katten har for første gang i sitt snart seksårige liv fått kattekasse inne og oppholdstilatelse inne på natta. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Henger ut meiseboller og solsikkefrø til fuglene, katta vil ikke ut og det slipper hun. Bikkja blir bare sprekere jo kaldere det blir, hun trives veldig godt i kaldt vær, (tilsvarende dårlig i varmt vær) så hun trenger ingen ekstra forpleining pga. kulda.
|
|
|
#10 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Brød ut på brettet ja.
|
|
|
#11 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?...og jeg las: Gjør du noe under dyna i denne bitende kulda?
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?I følge en veldig fugleinteressert slektning skal fugler overhodet IKKE ha matavfall fra vanlige husholdninger med unntak av tørre brødskorper. Det kan gi diarè eller forstoppelse og begge deler er dødelig for fugler. Legg ut solsikkefrø, havre, meiseboller og annen mat beregnet på fugler og kast annet matavfall i søpla. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi har to julenek ute, der var det mange fugler i dag! Og så skal jeg hente opp en sånn fuglemater jeg fikk til jul.
|
|
|
#14 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi har meiseboller ute, men ingen pippip å se
|
|
|
#15 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Jeg prøver å sulte ihjel kråkene så da kan jeg heller ikke mate fuglene. Men jeg steller fint med egne dyr ihvertfall.
|
|
|
#17 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Fordi de har invadert oss, og det er ikke tull engang. Jeg vurderer å skaffe noen til å skyte dem og det sitter langt inne for min del. Jeg er ikke av den dyredrepende sorten for å si det sånn.
|
|
|
#18 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?
I mange kommuner er det jo skuddpremie på kråker av akkurat denne grunnen.
|
|
|
#19 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Store klaser med kråkedritt i gangen, stallen, på verandaen i lekeapparatene- overalt. Kjenner jeg blir arg bare jeg tenker på dem. Om en pose blir liggende ute blir innholdet strødd vidt omkring, spiller ingen rolle hva som var i den, det kunne jo være mat. :dum:
|
![]() |
|
|