Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmeflaske?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du varmeflaske i senga?
Klart jeg har! Alltid når det er minusgrader ute. 9 10,59%
Ja. Bruker den av og til. 32 37,65%
Har en eller annen plass, men bruker den aldri. 18 21,18%
Nei, men skal kjøpe denne uka. 0 0%
Nei, men kjøper kanskje på sikt. 5 5,88%
Nei! 14 16,47%
Dustepoll eller annet (spesifiser i tråden) 7 8,24%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 10:05   #21
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmeflaske?

Vi har en, men den er så å si aldri i bruk.

Gammel 12-01-10, 10:08   #22
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brukar ikkje sjølve, men vesleprinsessa på 6 får alltid med seg slikt til sengs - med lammeskinn under og ullteppe over vert det varm og god leggetid.

Gammel 12-01-10, 10:16   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både jeg og ungene er glade i varmeflaske. Jeg bruker min når det er kaldt, når jeg har muskelsmerter og når jeg har menssmerter.

Gammel 12-01-10, 17:03   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte en til datteren min til jul, og vurderer å kjøpe meg en selv også. Derfor 'annet'

Det som funker som en nødløsning er å fylle varmt vann på store brusflasker. Legg oppi to-tre sånne et kvarter før du skal legge deg så er senga god og varm.

Gammel 12-01-10, 17:05   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åjada, jeg liker å ha det kaldt på soverommet men fryser lett på bena, så jeg legger i en varmeflaske i fotenden. Jeg tar den tilogmed på reiser jeg altså. Ordentlig kjerring.

Gammel 12-01-10, 17:06   #26
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg bruker det ikke nå lenger, føttene mine er alltid varme siden vi nå har varme i gulvet og temperaturen på soverommet er tilpasset snuppa og ikke meg. Men tidligere brukte jeg 1,5-liters flasker, 2 stk, i fotenden av senga. Fylte dem med glovarmt vann 1 times tid før legging, da var det godt å stikke føttene ned under dyna.
Etter flaskeperioden min gikk jeg til innkjøp av elektriske varmetepper, og det er jo enda bedre! Men litt pyton å glemme å slå den av når man legger seg; da er det lett å våkne ett par timer senere badende i svette, har jeg hørt...

Gammel 12-01-10, 18:43   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men kjøper kanskje på sikt. (Når jeg blir gamlis. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:29   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja. Bruker den som smertelindring på korsryggen.
Minsten har også fått sin egen somhan må bruke hver kveld.

Gammel 12-01-10, 22:34   #29
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har det ikke kaldt, men snuppa med leddgikt bruker en om kvelden. Hun legger den der det er vondt og sovner raskere.

Gammel 12-01-10, 23:05   #30
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Både varmeflasker og varmelaken er flittig i bruk her. Ikke samtidig da, men hvert til sitt bruk. Å ligge å koke på et varmelaken hele natten er kanskje ikke helt sunt?

Gammel 12-01-10, 23:14   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har varmeflasker, de ble innkjøpt for å avhjelpe mitt fryktelig skranglete bekken når det er som verst, men har blitt annektert av revmatikerbarnet vårt i stedet. Det hjelper henne veldig.
Jeg må nok kjøpe en ny til meg selv.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:18   #32
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har, men den brukes til stive kropper og ikke til nå nvarme sengen.

Liker å legge meg i kald seng, jeg.

Gammel 12-01-10, 23:50   #33
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Både varmeflasker og varmelaken er flittig i bruk her. Ikke samtidig da, men hvert til sitt bruk. Å ligge å koke på et varmelaken hele natten er kanskje ikke helt sunt?

Man ligger jo ikke og koker om natta når man slår det av når man legger seg? Om jeg velger å ha det på, er det sprettkaldt og jeg fryser. Men, det er en meget behagelig temperatur,- man kjenner ikke direkte varme, bare at man fryser ikke.

Gammel 12-01-10, 23:56   #34
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikke gamlis med varmeflaske! Jeg synes det er helt strålende og har brukt det mye, og jeg er altså bare 34. Nå har jeg ikke trengt det på en stund :har dobbeldyne og samboer:, men det er utrolig deilig hvis en er kald på føttene, og på magen ved menssmerter. Finn dem frem, og dessuten er det bare kult å være litt gamlis på sånne ting!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:07   #35
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Man ligger jo ikke og koker om natta når man slår det av når man legger seg? Om jeg velger å ha det på, er det sprettkaldt og jeg fryser. Men, det er en meget behagelig temperatur,- man kjenner ikke direkte varme, bare at man fryser ikke.

Jeg skrur ikke av med en gang jeg legger meg, da ligger jeg og koser meg med varm seng, men jeg glemmer å skru av, og plutselig har jeg sovnet.

Gammel 13-01-10, 12:37   #36
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min varmeflaske farter verden rundt med meg, selv til Spania og andre varme steder. Jeg fryser veldig lett på bena, og om jeg først blir kald så tar det timesvis å bli varm igjen, uten en ekstern varmekilde. Nå om vinteren er den obligatorisk i fotenden av sengen hver kveld. Er jeg i tillegg kald på nesa har jeg en liten en som jeg legger foran ansiktet.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:47   #37
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke varmeflaske, men er det kaldt på soverommet før jeg skal legge meg så setter jeg opp døra inn dit og holder dyna mi foran vedovnen i stua litt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:05   #38
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min er mest i bruk ved menssmerter og sånn, men den var god å ha i fotenden når det var på det kaldeste ja. Guttungen fikk låne den da det viste seg han var kald (sparker jo av seg alt mulig vi legger over, sånn halvveis i alle fall) og sov bedre da. Så jeg har tenkt han skulle få sin egen. Men så ble det mildere, og behovet forsvant før jeg kom så langt.

Gammel 13-01-10, 14:38   #39
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Klart vi har, men ikke for å holde varmen. Vi bruker den for de som har vondt i magen. Så vi har 3 stykker, en til hver av ungene og en til meg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 15:09   #40
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Nei, men jeg skjønner ikke hvorfor det er et bak nei'et. Jeg er jo ikke redd for varmeflasker liksom. Jeg bare trenger det ikke.

Samme her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.