|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Har du varmeflaske i senga? | |||
| Klart jeg har! Alltid når det er minusgrader ute. |
|
9 | 10,59% |
| Ja. Bruker den av og til. |
|
32 | 37,65% |
| Har en eller annen plass, men bruker den aldri. |
|
18 | 21,18% |
| Nei, men skal kjøpe denne uka. |
|
0 | 0% |
| Nei, men kjøper kanskje på sikt. |
|
5 | 5,88% |
Nei!
|
|
14 | 16,47% |
| Dustepoll eller annet (spesifiser i tråden) |
|
7 | 8,24% |
| Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#24 |
|
Off the map.
|
Sv: Varmeflaske?Jeg kjøpte en til datteren min til jul, og vurderer å kjøpe meg en selv også. Derfor 'annet'
|
|
|
#25 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Varmeflaske?Åjada, jeg liker å ha det kaldt på soverommet men fryser lett på bena, så jeg legger i en varmeflaske i fotenden. Jeg tar den tilogmed på reiser jeg altså. Ordentlig kjerring.
|
|
|
#26 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmeflaske?Jeg bruker det ikke nå lenger, føttene mine er alltid varme siden vi nå har varme i gulvet og temperaturen på soverommet er tilpasset snuppa og ikke meg. Men tidligere brukte jeg 1,5-liters flasker, 2 stk, i fotenden av senga. Fylte dem med glovarmt vann 1 times tid før legging, da var det godt å stikke føttene ned under dyna.
|
|
|
#29 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmeflaske?Vi har det ikke kaldt, men snuppa med leddgikt bruker en om kvelden. Hun legger den der det er vondt og sovner raskere.
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmeflaske?Både varmeflasker og varmelaken er flittig i bruk her. Ikke samtidig da, men hvert til sitt bruk. Å ligge å koke på et varmelaken hele natten er kanskje ikke helt sunt?
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Varmeflaske?Vi har varmeflasker, de ble innkjøpt for å avhjelpe mitt fryktelig skranglete bekken når det er som verst, men har blitt annektert av revmatikerbarnet vårt i stedet. Det hjelper henne veldig. |
|
|
|
#32 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Varmeflaske?Vi har, men den brukes til stive kropper og ikke til nå nvarme sengen.
|
|
|
#33 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Varmeflaske?
Man ligger jo ikke og koker om natta når man slår det av når man legger seg? Om jeg velger å ha det på, er det sprettkaldt og jeg fryser. Men, det er en meget behagelig temperatur,- man kjenner ikke direkte varme, bare at man fryser ikke.
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Varmeflaske?Det er jo ikke gamlis med varmeflaske! Jeg synes det er helt strålende og har brukt det mye, og jeg er altså bare 34. Nå har jeg ikke trengt det på en stund :har dobbeldyne og samboer:, men det er utrolig deilig hvis en er kald på føttene, og på magen ved menssmerter. Finn dem frem, og dessuten er det bare kult å være litt gamlis på sånne ting! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hvor: Viken
Jeg skrur ikke av med en gang jeg legger meg, da ligger jeg og koser meg med varm seng, men jeg glemmer å skru av, og plutselig har jeg sovnet.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Sv: Varmeflaske?Min varmeflaske farter verden rundt med meg, selv til Spania og andre varme steder. Jeg fryser veldig lett på bena, og om jeg først blir kald så tar det timesvis å bli varm igjen, uten en ekstern varmekilde. Nå om vinteren er den obligatorisk i fotenden av sengen hver kveld. Er jeg i tillegg kald på nesa har jeg en liten en som jeg legger foran ansiktet. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Varmeflaske?Jeg bruker ikke varmeflaske, men er det kaldt på soverommet før jeg skal legge meg så setter jeg opp døra inn dit og holder dyna mi foran vedovnen i stua litt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Varmeflaske?Min er mest i bruk ved menssmerter og sånn, men den var god å ha i fotenden når det var på det kaldeste ja. Guttungen fikk låne den da det viste seg han var kald (sparker jo av seg alt mulig vi legger over, sånn halvveis i alle fall) og sov bedre da. Så jeg har tenkt han skulle få sin egen. Men så ble det mildere, og behovet forsvant før jeg kom så langt.
|
|
|
#39 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Varmeflaske?Klart vi har, men ikke for å holde varmen. Vi bruker den for de som har vondt i magen. Så vi har 3 stykker, en til hver av ungene og en til meg. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hvor: Østfold