|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Jeg skal ikke uttale meg så mye om bilsyke.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Må også tilføre at jeg ble bilsyk og spøy som en gris selv om jeg satt fremovervendt. Det er ikke sikkert at kjøreretningen er det som avgjør.. Og barnet får luft i ansiktet med vindu oppe selv om h*n sitter bakovervendt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)
Hmh, merkelig.. jeg må bryte hendene ned i mellom fremsetet og låsen på babysetet for å få det koblet ut av basen fordi det er så trangt.. men nå skal det sies at passasjersetet ikke står lengst frem heller så noen cm til med slingringsmonn vil det jo bli.. og på det neste setet er det ikke base så da går det bort litt der og.
|
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Også må jeg på det sterkeste anbefale dette speilet:
|
|
|
#25 |
|
--
|
Ihvertall der jeg var, ellers hadde ikke min nå 7-åring sitti så lenge bakovervendt som han gjorde. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Livsnyter
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Vi har inntil nylig hatt 3 barn bakovervendt i en Passat Stasjonsvogn. Eldste ble snudd i sommer i en alder av 5,5 år. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Jaja, men sånn er det.. gjort er gjort og spist er spist..
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Signerer Teofelia.
|
|
|
#30 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Enig med Teofelia, de vet jo ikke om noe alternativ. Jeg har en åtteåring forresten, og det var vel like kjent da han var liten som nå at bakovervendt var det tryggeste? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Det er ikke skadelig eller ekkelt for ungene å sitte med beina bøyd altså, den synes jeg er litt merkelig...
|
|
|
#32 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Poden blir 5 i år, og sitter bakovervendt. I min lille Toyota Yaris sitter han i Britax TWE, har helt grei plass, og det er mulig for en voksen å sitte i forsetet. Så at det kan være SÅ dårlig plass til en 1,5 åring i hvilken som helst bil/sete har jeg litt vondt for å tro? Jmfr tråden om bilsikring av fireåringer, så ble jeg mer overrasket over at så mange av dem var snudd forovervendt.
|
|
|
|
#33 |
|
Bedreviter
|
Sv: Re: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)
Og ikke minst: friske barn sier fra hvis de har ubehag. Hvis det er vondt eller ekkelt i bilstolen, så får man høre det. Garantert. Og er det ikke vondt eller ekkelt, så spiller det ingen rolle at det ser trangt ut for de voksne, som bedømmer etter hva som ville vært vondt eller ekkelt for en selv. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Re: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Sant nok...
|
|
|
|
#35 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Signerer Teofelia jeg også. Det er en selvfølge hos oss at de sitter bakovervendt til de er minst 4-5 år. Det har aldri vært et diskusjonstema, sånn er det bare. Det har vel hendt at de har spurt om de kan få sitte framovervendt snart, og da har vi bare svart at det får de når de blir større. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Min normalt høye fireåring sitter bakovervendt uten protester. Hun er vant til det, sånn er det i mamma og pappas bil. Hun har en beltestol som brukes i mine foreldres bil, og selv om hun sitter forovervendt der, så protesterer hun ikke på å sitte bakover hjemme etter en helg med forovervendt. Så det kan ikke være så forferdelig ubehagelig å sitte bakover tenker jeg ... |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Jeg hadde storesøster bakovervendt til hun var 3 år i HTS besafe , hun er nå snart 12 . Da snudde vi henne fordi hun nesten hadde passert vektgrensen på sete . Veslearvingen på 5 i april sitter enda bakovervendt og gjør det nok en stundt til . Hun klager ikke over plassen men har utrykkt ønske om å sitte som storesøster . Vi har en vanlig personbil . |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)Min femåring satt bakovervendt til han var nøyaktig 4 år gammel. Han er veldig lang (ligger over den øverste kurven på lengde i forhold til alder). Han satt med bøyde bein, men jeg oppfattet aldri at han så på det som noe problem. Vi har to biler, en Toyota og en Daihatsu, ingen av dem spesielt romslige. Setene vi brukte var Acta Cosmic og Britax TWE. I mamma og pappas bil funket det også greit med disse setene bakovervend (de har Toyota Corolla), men med setet deres, en HTS fungerte det ikke bakovervendt. Jeg tror hva slags sete man har betyr mer enn hvor trang bilen er. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å, joda det var like mye fokus for snart 7 år siden da jeg fikk eldstemann, |
|
|
|
![]() |
|
|