Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om du kunne stilt ett spørsmål til Vebjørn Selbekk ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 13:37   #21
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du kunne stilt ett spørsmål til Vebjørn Selbekk ...

Vebjørn hvemsadu?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:52   #22
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det verd det?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:08   #23
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor sjokkert ble du, på en skala fra en til ti når det viste seg at noen faktisk leser den reaksjonære blekka di nok til at du fikk bråk for det?

(For at han valgte bevisst å være en slags ytringsfrihetsmartyr, det tror jeg ingenting på faktisk)

Gammel 13-01-10, 14:16   #24
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er vi altså imot tegningene, trykkingen eller bare parykkene?

Jeg synes liksom jeg lukter en negativ trend i denne tråden?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:17   #25
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Har han blitt truet på nytt, siden han er kompis med pst? Fulgt lite med i det siste, jeg

Du kan spørre hva han mener om at Aftenposten trykket de på nytt?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:20   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men er vi altså imot tegningene, trykkingen eller bare parykkene?

Jeg synes liksom jeg lukter en negativ trend i denne tråden?

Jeg er mot Vebjørn Selbekk på personlig grunnlag (jeg kjennern)

Men jeg er for ytringsfrihet og mener at det selvfølgelig skal være lov å trykke ting som er krenkende mot maktsystemer som religion faktisk er.

Gammel 13-01-10, 14:34   #27
United
På (opp?)tur

United sin avatar

United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Jeg er helt uenig med f.eks. Muhammed Usman Ran, som mener man ikke skal trykke dem fordi terrorister bruker det som påskudd til å begå fæle handlinger. De vil alltid finne noe, ikke der det ligger. Dessuten får de gale makt om man gir etter. Det er det farlige, sånn jeg ser det. Jo større makt, jo flere tilhengere. Nok av avmektige mennesker i verden som trenger tilhørighet, makt og håp. Vill ikke tråkke på noen, men hva er verst, når man ser de to tingene opp mot hverandre; gi terroristene makt eller å fornærme fine mennesker?

Gammel 13-01-10, 14:39   #28
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke Vebjørn Selbekk, har ikke studert han, men det jeg har sett minner mye om en 'mørkemann'

Jeg innrømmer han retten til å trykke mohammedtegningene, men synes vel egentlig det er litt unødvendig på et vis.

En ting er at det er et angrep på selve systemet, det synes jeg er helt OK, men det skapte så sinnsyk opprørsstemning blant folk, og når man vet dette på forhånd synes jeg det er mest praktisk å la det være.

Gammel 13-01-10, 14:50   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du skal spørre han om hvorfor han anser sin religion så mye bedre enn andre? (han svarer nok med at det bare er én Gud osv)
Evt hva hans religion sier om å respektere andre eller noe i den duren...

Gammel 13-01-10, 15:04   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Tulling!". Nei, det var kanskje ikke et spørsmål?

Gammel 13-01-10, 15:06   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

"Tulling!". Nei, det var kanskje ikke et spørsmål?

Du må spørre «Hvorfor er du en tulling?»

Gammel 13-01-10, 15:40   #32
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du må spørre «Hvorfor er du en tulling?»

Alternativt: "Hvordan føles det å være en tulling?"

Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 15:45   #33
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller: "Hva tenker du hvis jeg sier at jeg får Finn Jarle Sæle-vibber når jeg ser deg?" Han ville kanskje tatt det som et kompliment?

Gammel 13-01-10, 15:58   #34
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Magazinet kan da ikke være så dårlig, når til og med erkemuslimer leser det?

Gammel 13-01-10, 16:03   #35
NICC
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
NICC har et hav av muligheter foran seg
Standard

lol aner ikke jeg

NICC er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 16:03   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, hele foredraget var preget av sutring. Stakkars meg som fikk på pukkelen. Stakkars meg fordi staten Norge ikke tok støyten for meg. Stakkars meg fordi barna mine måtte opplæres av PST til hva som var farlig, men ikke et ord om stakkars barn som har en far som indirekte medfører at de risikerer å bli myrdet. Vil ikke be om unnskyldning for å ha trykket tegningene, men ber visst heller ikke om unnskyldning til familien sin som han risikerer livene til, for når alt kommer til alt; alt som kan sies må visst sies.

Forøvrig mener han at vi må ut og vise den stakkars middelalderske muslimske verden hvilke holdninger som er viktige og riktige.

Gammel 13-01-10, 16:08   #37
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

-"vil du ha den røde eller blå pillen?"

Gammel 13-01-10, 17:24   #38
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes du skal spørre han om hvorfor han anser sin religion så mye bedre enn andre? (han svarer nok med at det bare er én Gud osv)
Evt hva hans religion sier om å respektere andre eller noe i den duren...

Akkurat det tror jeg er felles med omtrent alle religioner, og at kristendommen er en av de bedre i så måte.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 17:27   #39
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Akkurat det tror jeg er felles med omtrent alle religioner, og at kristendommen er en av de bedre i så måte.

Felles med omtrent alle religioner, jepp.
At kristendommen er blant de "bedre", hva i alle dager bygger du det på?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 17:35   #40
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Felles med omtrent alle religioner, jepp.
At kristendommen er blant de "bedre", hva i alle dager bygger du det på?

Da sikter jeg til at for ekspempel at kristendommen tillater giftermål med folk med andre andre religioner, dvs jeg legger i det at andre religoner repsekteres som mulige ektefolk, i motsetningen til islam, da muslimske kvinner bare tillates å gifte seg med muslimske menn (slik jeg har hørt/lest).
Jeg tror det finnes flere eksempler hvor man kan sammenligne med kristendommen i dag, og islam i dag slik den utøves i de stater der religionen "råder" for å si det sånn.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.