|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?
|
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det mulig!
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?[quote=Snippa;2050148]Straff dem som alle andre.
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg syns det er på tide å signalisere til russen at de kan holde seg innenfor lovens rammer de som alle andre.
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?De burde straffes hardt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg har ikke lest innlegget, men min mening er at dersom russen gjør noe som andre ville blitt straffet for så bør de også straffes. Det blir for lettvindt å skylde på russedressen.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Hvorfor kan de ikke bare nøye seg med å drikke seg sanseløse så ofte de klarer? DET er gøy det. Eh... |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Når ikke jenta som er fornærmet i saken synes de tiltalte skal straffes så bør de ikke det, poengterer Tynset-elevene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
Det er det dummeste jeg har hørt. Selvsagt skal de straffes likevel. At de har klart å smiske/skremme jentungen etterpå hjelper ikke en millimeter. |
![]() |
![]() |
#10 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Digresjon:En russespøk jeg kan anbefale er den der de skal stappe så mye tyggis de klarer i munnen og ha den der en hel skoletime. Ah...så rolig og fredelig det var i klassen den timen...:mimrer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Bare så det er sagt: Man kan ikke straffe frivillig leke-kidnapping. Det skulle tatt seg ut. Politi og Røver er fremdeles lov ... Så jeg synes absolutt fornærmedes oppfatning av hendelsen er vesentlig.
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
Amen!
![]() |
#13 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Fornærmedes oppfatning av en sak varierer hvor mye vekt den tillegges, avhengig av hvilket straffebud man evt har brutt. Ekstremt grov sadosex med pisking til blods og avklipping av fingre vil mest sannsynlig bli straffet, selv om offeret var med på det (jf. dom i EMD). For legemsbeskadigelser er ikke lov, punktum.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Ja de bør helt klart straffes som andre kriminelle. Å være russ gir INGEN rett til å plage andre. Ingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg synes i og for seg ikke at man behøver å avskaffe russetiden helt.
![]() |
#16 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Russedressen er vel ikke ett "frikort", så ja det bør straffes på lik linje med andre kriminelle handlinger.
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Ikke bare ble de dømt, men en fikk betinget fengsel. De to andre fikk 35 timer samfunnsstraff.
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Betinget fengsel og noen få timers samfunnsstraff... latterlig straff. Burde klart vært noe som skulle gitt noen måneder ubetinget fengsel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?En betinget straff er jo ingenting, det burde minst ha blitt gitt samfunnsstraff synes jeg. Eller ubetinget fengsel. (Samfunnsstraff kan også føre til ubetinget fengsel, så for min del framstår samfunnsstraff som en strengere reaksjon enn betinget fengsel.)
![]() |
|
|