|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenJeg synes den er genial til ostekake og Oreokake, men ikke til kaker som skal stekes eller har tynn røre.
![]() |
![]() |
#23 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenHei, jeg har et desperat behov for å få tak i ostekakeforma fra Porsgrunn (den gamle typen - 24 cm)!!!! Lånte denne av min kollega, men den gikk i golvet og ble knust!!! Nå er den ikke å få kjøpt lenger, bare i 22 cm. Sukk......kanske kjedelig. Hadde vært topp hvis noen ville selge en de ikke bruker slik at jeg kan overekke en NY til min kollega! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenElsker den forma! Brukes til ostekake og en mandelbunnkake her. Begge type kaker som er klin umulig å få ut av en vanlig springform.
![]() |
#27 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenDen lekker som en sil når man skal lage kaker med tynn røre. Jeg har for eksempel en ostekake som skal ha et lokk av gelé på toppen, og det kan den ikke brukes til. Det er også sterkt irriterende med lokket som ikke passer helt, som ikke kan festes og som ikke har bærehåndtak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenDet går helt fint med gelélokk om jeg lar geléen bli ganske stiv før jeg heller den på kaken.
![]() |
![]() |
#30 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenMin lekker litt den også, men i og med at formen er aluminium, så kan jeg jo lett bøye den litt. Min lekker bare helt nederst, så om jeg passer på å trøkke ostekakerøra godt ned i forma, så går det så det suser.
![]() |
#31 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenJeg tror det er den jeg har (hvitt porselensfat, vanlig aluminiumsring, blankt plastlokk). Er kjempefornøyd med den og har bakt både tykk gulrotkake, brownies og div andre kaker i den. Kakene blir gjennomstekte de. Setter den alltid inn i ovnen på varm rist og har ikke hatt noen problemer med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenmin har aldri lekket, jeg bruker den til alle slags kaker, dog ikke til ostekaker, da setter jeg bare kakering på fat. Tror jeg hadde pælma den temmelig raskt om den ikke hadde kunnet brukes til steking, ja. Men det irriterer meg at lokket ikke sitter fast, så verdens mest geniale kakeform er det ikke.
![]() |
#33 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenJeg er også superfornøyd med min, har aldri opplevd at den lekker, og den er super til steking. Dette er omtrent den eneste kakeformen jeg bruker når jeg lager kaker. Nå har jeg kjøpt bærehåndtak til den også |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Hvor: Viken
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselen
Sier du at jeg ikke kan bake kaker?? :skingrestemme:
![]() |
#35 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenVi har en som vi har fått gjennom bokklubben, og den er veldig god å bruke. Den lekker ikke ut gele, ihvertfall.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenJeg sier tusen takk for kjempemange nyttige svar! Ufattelig mange husmødre her inne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
er her
|
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenJeg har en, men det er ikke så veldig ofte den er i bruk, hvorfor det vet jeg egentlig ikke, tror ikke min lekker altså, nesten så jeg må teste den med en tynn røre med en gang.
![]() |
#39 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2014
![]() |
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenHei, jeg prøver meg i denne gamle tråden; Min 24cm form ble kastet ved en feiltagelse og jeg sitter igjen med kun fat og lokk. Om noen har 24cm. aluminiumsring til overs fordi fatet har knust, kan jo de løse delene kanskje forenes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Bake-it-easy kakeform fra Porsgrunn porselenAluminiumsringen på vår flasser og frister dermed ikke å bruke. Kontaktet PP men de selger ikke enkeltdeler. Frister ikke å bruke såpass mye penger på en ny - bare for å risikere at neste ring også flasser.. Synd de ikke selger "reservedeler".
![]() |
|
|